مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌هابررسی

ام وی‌ ام X33 کراس – بررسی ویژگی‌ها، مشخصات و امکانات

حدود یک سال پیش یعنی در اواخر فروردین 1401 در چرخان خبر از عرضه کراس‌اوور جدیدی توسط مدیران خودرو به بازار کشورمان با نام ام وی‌ ام X33 کراس دادیم و حالا پس از گذشت یک سال، در حاشیه نمایشگاه خودروی شانگهای، این خودرو پیش از رونمایی رسمی توسط چری، برای خبرنگاران ایرانی که به چین سفر کرده‌اند رونمایی شده است. در ادامه به‌طور کامل به بررسی این محصول جدید mvm x33 کراس مدیران خودرو خواهیم پرداخت.

معرفی ام‌وی‌ام X33 کراس

ام‌وی‌ام X33 که اولین شاسی‌بلند (CUV) چری در کشورمان بود، به لطف طراحی منطقی، محبوبیت شاسی‌بلندها در بازار و امکانات مناسب، مورد استقبال قرار گرفت و با تجربه چندین فیس‌لیفت سال‌ها روی خط تولید مدیران خودرو ماند.

سال گذشته اما سرانجام تولید X33 پایان یافت و ازآنجایی‌که یکی از پرفروش‌ترین محصولات مدیران خودرو بود.

این شرکت به دنبال یافتن جانشینی برای آن رفت و خودرویی که در تصاویر می‌بینید برای آن کار انتخاب شد.

X33 کراس جدید اما هیچ ارتباطی با X33 قدیمی ندارد و در اصل نسخه فیس‌لیفت X22 پرو است.

X33 کراس

همان‌طور که گفته شد، این خودرو هنوز توسط چری رسماً رونمایی نشده اما ظاهراً قرار است خارج از ایران با نام اومودا 3 عرضه شود تا پس از اومودا 5 (خودرویی که در ایران با نام فونیکس FX عرضه می‌شود) دومین عضو خانوادهٔ اومودا لقب گیرد. درهرحال، اینکه آیا جایگزینی X33 قدیمی که یک شاسی‌بلند جادار خانوادگی بود با کراس‌اووری کوچک‌تر که نسخه‌های قبلی آن در کشورمان حضور داشته‌اند تصمیم درستی است یا نه را زمان مشخص خواهد کرد.

طراحی بیرونی X33 کراس جدید

خودرویی که در کشورمان با نام X22 عرضه می‌شود، در اصل چری تیگو 3x نام دارد که در سال 2016 معرفی شد و بر اساس هاچ‌بک ام‌وی‌ام 315 ساخته شده است.

تیگو 3x در سال 2020 فیس‌لیفتی را تجربه کرد که با نام X22 پرو به کشورمان آمد.

در فیس‌لیفت x33 کراس جدید قسمت دماغه خودرو با چراغ‌های دوقسمتی مشابه هیوندای کنا کاملاً بازطراحی شد اما عقب خودرو دست‌نخورده باقی مانده است.

بنابراین، اومودا 3 یا X33 کراس دومین فیس‌لیفت روی تیگو 3x محسوب می‌شود.

برای تحول در نسخه جدید حجم تغییرات بیشتر بوده بطوریکه طراحان چری دستی هم به سروگوش بخش عقبی این کراس‌اوور نسبتاً سالخورده کشیده‌اند.

X33 کراس

در جلو مثل X22 پرو همچنان شاهد چراغ‌های دوقسمتی هستیم اما حالا جلوپنجره جدیدی که به دیگر عضو خانواده اومودا یعنی فونیکس FX شباهت دارد نمای مدرن‌تری را ایجاد کرده درحالی‌که دی‌لایت‌های باریک با الگوی شطرنجی به زیبایی با جلوپنجره ادغام شده‌اند.

در پروفیل جانبی هیچ تغییر خاصی صورت نگرفته و همچنان شاهد همان نمای هاچ‌بک 315 هستیم اما طراحان با استفاده از تریم‌های نارنجی سعی کرده‌اند این قسمت را کمی جذاب‌تر کنند.

در قسمت عقب، هرچند بخش جانبی چراغ‌ها همچنان دست‌نخورده مانده تا نیازی به تغییر قالب‌های جانبی نباشد.

اما درب صندوق کاملاً بازطراحی شده و حالا با شیشه عقب متفاوت و چراغ‌های سراسری، نه‌تنها نمای جذاب‌تری را ایجاد کرده بلکه باعث شده این فیس‌لیفت در عقب هم از نسخه‌های قبلی X22 متمایز شود.

X33 کراس

داخل MVM X33 کراس

هرچند در فیس‌لیفت سال 2020 داخل X22 بازطراحی و مدرن‌تر شد اما در MVM X33 کراس کابین کاملاً از نو طراحی شده و با ویژگی‌هایی مثل نمایشگر مرکزی متصل به صفحه آمپر، طراحی کاملاً جدید داشبورد، رو دری‌های جدید با طرح لوزی، دریچه‌های تهویه سراسری و کنسول مرکزی متفاوت، بسیار لوکس‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

همچنین در اینجا کیفیت متریال هم بهبود پیدا کرده تا X33 کراس ارتقاء جدی را نسبت به X22 پرو به نمایش بگذارد. به‌طورکلی، طراحان چری سعی کرده‌اند فضای داخلی این خودرو را شبیه محصولات گران‌تر این شرکت جلوه دهند.

X33 کراس

تجهیزات ام‌وی‌ام X33 کراس

در بخش تجهیزات هم چند مورد جدید به لیست امکانات X22 پرو اضافه شده تا X33 کراس در جایگاه بالاتری قرار گیرد.

ازجمله این موارد می‌توان به

  • ایربگ‌های جانبی
  • شارژ بی‌سیم گوشی
  • صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی
  • نمایشگر مرکزی بزرگ‌تر 10.25 اینچی
  • نورپردازی داخلی
  • رینگ‌های بزرگ‌تر 17 اینچی
  • و…

اشاره کرد که به تجهیزات قبلی X22 پرو مثل سانروف، دوربین دید عقب، ترمز پارک برقی، گرم‌کن آینه‌های جانبی، کنترل کشش، کنترل پایداری و… اضافه شده‌اند.

X33 کراس

پیشرانه و گیربکس

MVM X33 کراس از همان پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ X22 پرو استفاده می‌کند اما با بازنگری‌هایی که در این موتور صورت گرفته، قدرت آن با 10 اسب بخار افزایش به حدود 112 اسب بخار رسیده است.

انتقال نیرو نیز توسط همان گیربکس 9 سرعته اتوماتیک CVT صورت می‌گیرد.

علاوه بر این، طبق گفته‌ها احتمالاً مدیران خودرو نسخه دیگری از X33 کراس را هم با پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس پنج سرعته دستی ارائه خواهد کرد.

به‌احتمال‌زیاد، قوای محرکه این نسخه با X22 معمولی مشترک خواهد بود.

X33 کراس

قیمت و زمان عرضه

به گفته مدیران خودرو، ام‌وی‌ام X33 کراس از خرداد امسال با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد.

این یعنی کراس‌اوور جدید مدیران خودرو حدود 130 میلیون تومان از X22 پرو با قیمت 870 میلیون تومان گران‌تر خواهد بود که با توجه به کابین بسیار لوکس‌تر، طراحی جدید و تجهیزات بیشتر می‌توان گفت ارزش این اختلاف قیمت را خواهد داشت.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با اینکه واقعا قشنگه ولی قوای فنیش خیلی سمه
    گیربکس CVT!

  2. خیلی هم زشت و بد ترکیبه
    تازه داخلش هم داشبورد هاش ساده ست پس کلا فاقد ارزشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا