مکمل بنزین
گوناگونخبر

بازگشت سری فنگیون چری با محصولات جدید

اخیراً، چری رسماً اعلام کرد که سری فنگیون را به عنوان جدیدترین سری محصولات خودروهای انرژی جدید خود، باز می‌گرداند. بر طبق اعلام این کمپانی، فنگیون در همان سطح سری آریزو و تیگو قرار خواهد گرفت. اولین خودروی فنگیون، تحت سری جدید A9 خواهد بود که انتظار می رود در سه ماهه چهارم سال جاری رونمایی شود. فنگیون زمانی یک سدان تحت برند چری بود که در سال 2001 عرضه شد. دو نسل از این خودرو روانه بازار شد اما در سال 2016 تولید آن متوقف شد.

با توجه به تصاویر رسمی،فنگیون A9 یک سدان خواهد بود. جلوپنجره آن دارای طراحی منحصربه‌فردی است که شامل واحدهای نور متراکم است که با چراغ‌های جلوی تیز C شکل در هر دو طرف جفت می‌شود و به خودرو جذابیت خاصی می‌بخشد. علاوه بر این، خودروی جدید با دستگیره های درهای مخفی، نیز عرضه می شود. همچنین، پس از راه اندازی خط تولید، سری فنگیون کانال فروش خاص خود را خواهد داشت، شبیه آن‌چه که در سری گلکسی جیلی شاهدش بودیم.

 چری همچنین اعلام کرد که فنگیون A9 از سیستم هیبریدی الکتریکی بهره می‌برد که از یک موتور هیبریدی اختصاصی، گیربکس و سیستم مدیریت باتری تشکیل شده است. طبق اطلاعات رسمی، این سیستم به موتور هیبریدی ACTECO 1.5TGDI نسل پنجم چری مجهز شده است. راندمان موتور 1.5T بیشتر از 44.5 درصد است، مصرف سوخت آن 4.2 لیتر در 100 کیلومتر، حداکثر قدرت ۱۵۴ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 220 نیوتن متر می‌باشد.

در ماه آگوست، فروش ماهانه چری از 170000 خودرو فراتر رفت که یکی دیگر از رکوردهای فروش ماهانه جدید برای این شرکت است. چری از ژانویه تا آگوست در مجموع 1.0631 میلیون دستگاه خودرو فروخت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد افزایش داشته است. عرضه مجدد سری فنگیون نقطه عطف دیگری برای چری در بازار خودروهای انرژی جدید است زیرا این شرکت قصد دارد تا سال 2025 بیش از 10 خودروی هیبریدی پلاگین را روانه بازار کند.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا