مکمل بنزین
گوناگونخبر

عبور BYD در فروش جهانی خودرو از فورد آمریکا!

بازار خودروها همیشه با شگفتی‌های زیادی همراه بوده و حالا طبق گزارش‌ها، مشخص شده که خودروساز چینی BYD در فروش جهانی به جایگاه چهارم رسیده و از غول آمریکایی فورد پیشی گرفته است.

در ماه آگوست، فروش جهانی خودرو در 37 بازار اصلی به 5.55 میلیون دستگاه رسید. اگرچه تقاضا در بخش خودروی چین کاهش یافته بود، کمپانی BYD از افزایش ماهانه 5 درصدی خود در فروش خودرو خبر داد. این شرکت موفق شد با تولید و توسعه محصولات جدید، عملکرد خوبی از خود در فروش نشان دهد و با سایر برندها وارد رقابت شود.

برند BYD تلاش کرد که با تسلط بر بازار داخلی، به تعداد علاقمندان خود بیافزاید و در نهایت موفق شد که سهم 11.98 درصدی از بازار (یعنی فروش 230077 دستگاه) را از آن خود کند.

فولکس واگن و تویوتا جایگاه خود را حفظ کردند و به ترتیب در فروش خودرو، دوم و سوم شدند. این در حالی است که آمار فروش ماهیانه خودروهای فورد با کاهش 6.7 درصدی روبرو شده بود. بنابراین این شرکت به جایگاه ششم سقوط کرد.

هوندا و چانگان نیز موفق شدند در فروش محصولات خود سهم 5.32 درصد و 4.28 درصدی از بازار را از آن خود کنند و در رتبه پنجم قرار بگیرند. در این میان، با رکود فصلی بازار ژاپن، خودروسازی تویوتا نیز با کاهش 2.6 درصدی در فروش روبرو شد.

شرکت BYD در یک سال گذشته بیش از 150000 دستگاه از خودروهای خود را به کشورهای دیگر عرضه کرده و به نظر می‌رسد که این آمار امسال به 250000 تا 300000 خودرو برسد.

اکنون همه نگاه‌ها روی کمپانی BYD است. بنابراین می‌توان گفت که برای شرکتی مانند BYD پیشی گرفتن از فورد یک نقطه عطف مهم محسوب می‌شود و می‌تواند در آینده نیز موفقیت‌های زیادی را به ارمغان بیاورد. کاربران منتظرند تا این کمپانی مدل‌های جدید خود را به بازار عرضه کند.

نظر شما درباره BYD و موفقیت روزافزونش چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. همچنین برای اخبار بیشتر در این حوزه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. بی وای دی در بازار چین از فورد پیشی گرفته ولی تیتر به نحوی نوشته شده که فروش بی وای دی جهانی از فورد بیشتر شده !

    1. تو بازار جهانی از فورد رد شد تو این خبر بهش اشاره‌تی نشده

  2. البته ناگفته نماند که ایران هم جزء بازار جهانی است، و اگه از خرید بی وای دی صرف نظر کند احتمالا رده سی ام میشود

  3. منظور حضرتعالی بازار جهانی همون ایران بنگلادش روسیه و سوریه و عراقه دیگه؟! چون این لگن چینی ها مجوز ورود به آمریگا و اروپا رو نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا