مکمل بنزین
گوناگونخبر

کانسپت‌های جدید کیا در راه هستند + معرفی EV4 ،EV3 و EV5

کمپانی کیا به تازگی اعلام کرد که قصد دارد از سه کانسپت جدید خود پرده بردارد. با ما همراه باشید تا با این نمونه‌های مفهومی که کیا EV4 ،EV3 و EV5 نام گرفته‌اند، آشنا شوید.

کانسپت کیا EV3

در ابتدا به سراغ کانسپت کیا EV3 می‌رویم. این مدل در قسمت عقب کابین به یک صندلی تاشو مجهز شده تا در صورت نیاز بتوان با تا کردن آن، یک دوچرخه یا یک اسکوتر برقی را در خودرو جای داد و از طریق آن، وسیله را شارژ کرد.

از بین این سه مدل، تنها کانسپت کیا EV3 است که می‌تواند دستگاه‌های دیگر از جمله لپ‌تاپ، لوازم خانگی و غیره را شارژ کند.

علاوه بر آن، در داخل کابین یک میز کنسول وجود دارد که از رشد ساختار ریشه‌مانند یک قارچ الهام گرفته شده است. این طرح که میسلیوم نام دارد، هنوز در مراحل اولیه قرار دارد.

این مدل از نظر ظاهری به نسل‌های قبل خود شباهت دارد و گفته می‌شود که این بخش مهمی از برنامه‌های کیا برای توسعه گسترده خط تولید خودروهای برقی به بیش از 1 میلیون فروش جهانی تا سال 2026 باشد. در هر صورت، کانسپت کیا EV3 روزی به یک خودروی واقعی تبدیل می‌شود که می‌تواند تمام نیاز کاربران را برآورده سازد.

کانسپت کیا EV3

کانسپت کیا EV4

خب حالا بیایید به سراغ بررسی دومین مدل یا همان کانسپت کیا EV4 برویم. کانسپت EV4 که در رویداد روز خودروهای برقی کیا در سئول این هفته رونمایی شد، از نظر طراحی شباهت زیادی به کراس‌اوور EV6 دارد. این کانسپت طراحی تازه و جسورانه‌ای داشته و عملکرد منحصر به‌فردی را به ارمغان می‌آورد.

چراغ‌های جلوی بلند و باریک از جنس LED بوده و به گفته کیا، شیب کاپوت آن کم شده است. در قسمت پشتی نیز با یک هاچ‌بک واقعی روبرو می‌شویم. سال‌هاست که فروش سدان‌ها کاهش یافته و جای خود را به کراس اوور و شاسی‌بلندها داده است. اما مدیران کیا گفتند که بسیاری از مشتریان همچنان خواهان مدل‌های مختلف سدان هستند.

مدل EV4 به کنترل‌های تهویه مطبوعی مجهز شده که بر روی یک پنل کشویی قرار می‌گیرند و می‌توان در صورت عدم نیاز آنها را پنهان کرد. دریچه‌های هوای کوچک جدید نیز می‌توانند هوا را به روش‌های جدیدی در سراسر کابین به گردش درآورند.

کانسپت کیا EV5

مدل EV5 به ظاهری مشابه کراس‌اوور پرچمدار EV9 مجهز شده که با قیمتی کمتر به بازار می‌آید. به گفته رئیس و مدیر عامل شرکت کیا، قیمت آن بین 35000 دلار تا 50000 دلار تعیین شده، اما جزئیات بیشتری در دسترس قرار نگرفته است. کیا در نظر دارد EV5 را از سال 2025 به آمریکای شمالی صادر کند.

کیا اعلام کرد که EV5 در سه تریم استاندارد، Long Range و Long Range AWD عرضه خواهد شد که دومین مدل یعنی Long Range به تنظیمات دو موتوره مجهز می‌شود. باتری تریم استاندارد 64 کیلووات ساعتی است، در حالی که تریم Long Range به باتری 84 کیلووات ساعتی ارتقا یافته‌ است. سه تریم استاندارد، Long Range و Long Range AWD به ترتیب بردی برابر با 330 مایل، 447 مایل و 403 مایل دارند.

این خودرو برخلاف دیگر خودروهای این خانواده، به جای سیستم الکتریکی 800 ولتی، با فناوری 400 ولتی وارد بازار می‌شود. کیا می‌گوید EV5 می‌تواند در 27 دقیقه با شارژ سریع از 30 درصد به 80 درصد برسد.

کانسپت کیا EV5در بخش جلویی، به چراغ‌های این مدل می‌رسیم که در ساخت آنها از ستاره‌های صورت‌های فلکی الهام گرفته شده است. چراغ‌های عقب نیز الگوی مشابهی دارند. از ویژگی‌های دیگر این مدل می‌توان به دستگیره‌های درب کشیده مانند EV9 و حاشیه‌های باریک مشکی و نقره‌ای اشاره کرد.

کابین دستگاه نیز تشابه فراوانی به مدل EV9 دارد. دکمه‌های فیزیکی، کنترل‌های لمسی زیر نمایشگر لمسی، کنسول عقب دارای یخچال، صندلی‌های عقب تاشو و صندلی‌های ردیف جلو تبدیل شونده به نیمکت همگی در کابین حضور دارند. نظر شما درباره این سه کانسپت چیست؟ فراموش نکنید که نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا