مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید 6 میلیونمین بی وای دی انرژی نو (برقی / هیبریدی)

شش میلیونمین خودروی انرژی نوی بی‌وای‌دی از خط تولید خارج شد. این خودرو شاسی‌بلند فنگ چنگ بائو 5 است که حدود یک ماه پیش وارد بازار شد. بی‌وای‌دی طی تنها سه ماه یک میلیون دستگاه خودروی انرژی نو (برقی یا هیبریدی) تولید کرده است که افزایش میزان تولید این شرکت را نشان می‌دهد. در حال حاضر، بی‌وای‌دی 9 کارخانه تولید خودروی سواری در سراسر چین دارد که در 58 کشور مختلف خودرو عرضه می‌کنند. علاوه بر این، بی‌وای‌دی قصد احداث کارخانه در کشورهای دیگری مثل تایلند و برزیل را هم دارد.

کارخانهٔ این شرکت در ژنگژو شش میلیونمین خودروی انرژی نو را تولید کرده است. این کارخانه علاوه بر بائو 5، سدان الکتریکی بی‌وای‌دی سیل را هم تولید می‌کند. 13 سال طول کشید تا این شرکت از زمان معرفی بی‌وای‌دی F3 DM در سال 2008، یک میلیونمین خودروی انرژی نوی خود را تولید کند. یک میلیون دستگاه دوم اما خیلی سریع‌تر و ظرف فقط یک سال تولید شد درحالی‌که تولید یک میلیون سوم تنها 6 ماه زمان برد. سپس این شرکت ظرف 9 ماه دو میلیون دستگاه خودروی انرژی نو تولید کرد. بی‌وای‌دی به افزایش تولید سریع خود ادامه داد و حالا به شش میلیون دستگاه رسیده است. این شرکت در اوایل سال 2022 به تولید خودروهای تمام بنزینی خاتمه داد و صرفاً روی مدل‌های انرژی نو تمرکز کرد و این استراتژی جواب داده است.

فنگ چنگ بائو 5 جدیدترین شاسی‌بلند آفرودی بی‌وای‌دی است. این یک خودروی پلاگین‌هیبریدی است که روی پلت‌فرم DMO ساخته شده و با قیمت 289,800 تا 352,800 یوآن معادل 40,830 تا 49,700 دلار به فروش می‌رسد. بائو 5 به دو موتور الکتریکی به همراه یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری بنزینی مجهز است که مجموعاً 687 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برد کلی خودرو هم به 1,200 کیلومتر می‌رسد. این خودرو 4,890 میلی‌متر طول، 1,970 میلی‌متر عرض و 1,920 میلی‌متر ارتفاع دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. از خودرو پلاگین هیبرید byd که قرار بود وارد ایران بشه، چه خبر ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا