مکمل بنزین
گوناگونخبر

گران‌قیمت ولی منحصر به‌فرد، مدل Nio ET9 به زودی رونمایی می‌شود

کمپانی Nio قصد دارد از گران‌ترین خودروی خود با نام ET9 رونمایی کند‌. این مدل که در 23 دسامبر معرفی می‌شود، یک میلیون یوان (140 هزار دلار) قیمت خواهد داشت. این اولین مدلی است که روی پلتفرم NT3 ساخته شده است.

خوب است بدانید که نام این مدل به صورت تصادفی در برنامه این کمپانی لو رفته و در لیست خودروهای در دسترس قرار گرفت. کاربران برنامه قبل از اینکه این مدل از سایت برداشته شود، از صفحه اسکرین شات گرفتند. ما این اسکرین شات را در انتهای خبر قرار دادیم. به نظر می‌رسد که کمپانی Nio به طور غیرعمدی نام مدل پرچمدار خود را قبل از مراسم Nio Day 2023 فاش کرده است.

بر اساس منابع چینی، این اولین مدلی است که با پلتفرم NT3 ساخته شده و پردازنده ناشناخته‌ 7 نانو متری Nio در آن قرار می‌گیرد. کمپانی سامسونگ نیز در این میان اعلام کرده که وظیفه تولید این تراشه را برعهده خواهد گرفت. این پردازنده می‌تواند عملکرد بهتری برای همگام‌سازی با گوشی Nio داشته باشد.

این مطلب را نیز بخوانید: ام جی 5 و دریافت صفر ستاره ایمنی از ANCAP

فاصله بین محور ET9  برابر با ۳.۳ متر است و از فناوری نسل سوم باتری پشتیبانی می‌کند. به احتمال زیاد این مدل از موتور ۳۰۰ کیلووات که در ماه اوت از آن معرفی شد، برخوردار خواهد بود. هنوز هیچ تصاویر جاسوسی از ET9  منتشر نشده، ولی به نظر می‌رسد که طراحی آن به کانسپت Nio EVE که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، نزدیک باشد. ظاهرا کمپانی سازنده نتوانست در آن زمان به دلیل کمبود تکنولوژی، این کانسپت را به مرحله تولید برساند. ولی الان بنظر می‌رسد که داستان این خودرو فرق می‌کند.

مدل Nio ET9 قرار است در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ به صورت رسمی معرفی شود و سپس در سال ۲۰۲۵ وارد شود. بنابر گفته‌های مدیرعامل و موسس Nio، ویلیام لی، این مدل منحصر به‌فرد ویژگی‌های جذابی دارد و می‌تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

بدون شک در روزهای آینده اخبار بیشتری درباره Nio ET9 منتشر خواهد شد. نظر شما درباره ET9 چیست؟ آیا این مدل می‌تواند پس از زمان عرضه به آمار فروش بالایی در بازار دست یابد؟ لطفا نظرات خود درباره این مدل را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا