مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

۵ دلیل برای آنکه دنا نخریم!

خودرو ملی دنا به‌عنوان چندمین تجربه ملی ایران‌خودرو شاید نسبت به محصولات گذشته کمی رشد داشته باشد، اما پیشرفت آن به‌حدی نبوده که بتوان به آینده این محصولات امیدوار بود، چرا که بسیاری ترجیح می‌دهند در همین رنج قیمت به‌سراغ محصولات چینی بازار بروند که در برخی از موارد نسبت به دنا عملکرد بهتری دارند، اما، باید بخش حمایت از تولید کنندگان داخلی را نیز مدنظر قرار دهیم. در این مطلب تصمیم داریم چند مورد از معایب دنا را که با بررسی خودرو و همچنین شنیدن نظرات خریداران، تهیه شده، برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید…

turbo-dena-gal4

۱- موتور ضعیف

اگر دنا به‌عنوان فیس‌لیفت سمند و با افزایش قیمت مناسب‌تر عرضه می‌شد، شاید استفاده از موتور EF7 که بیش از این در سمند بکار گرفته شده بود به‌عنوان ضعف خودنمایی نمی‌کرد، اما حالا که به‌عنوان یک محصول مجزا عرضه شده باید در قسمت موتور نیز تغییرات بهتری اعمال می‌شد. دنا با پیشرانه چهارسلندر 1645سی‌سی، قادر است ۱۱۴ اسب بخار قدرت را در گشتاور 6500 دور در دقیقه تولید کند. شتاب صفرتاصد دنا به گفته ایران‌خودرو ۱۲ ثانیه است اما در تست دنا این شتاب در زمان بالاتری ( حدود ۱۴ ثانیه ) ثبت شده است. با مقایسه مشخصات موتور متوجه خواهید شد که هیچ تغییری در موتور رخ نداده و عملا قدرت دنا در حد سمند سورن و EF7 خواهد بود. سر و صدای موتور نیز در دورهای بالا بسیار زیاد است. درکل قدرت موتور دنا با توجه به‌ قیمت آن یک شوخی خنده‌دار محسوب می‌شود.

ایرانخودرو به‌تازگی از موتور جدید دنا با فناوری توربوشارژر رونمایی کرده است که ما در این مطلب مدل پایه دنا را بررسی کرده‌ایم.

54623_2nzcbmldx3

۲- کیفیت مونتاژ

متاسفانه خودروهای مونتاژ داخل، همیشه در بسیاری از قسمت‌ها دچار ضعف بوده‌اند. دنا نیز مانند سایر محصولات کشور در مونتاژ ضعف دارد. البته کیفیت مونتاژ دنا از برخی محصولات داخلی بهتر است، اما در قسمت‌هایی مانند درب‌ها هنوز مشکل مونتاژ مشاهده می‌شود. فاصله بین درزهای دنا واقعا ناامید کننده است و باید اعتراف کنیم که خودروهای چینی بسیار بهتر از دنا در این بخش ظاهر شده‌اند. اگر شما به شرکت‌های داخلی که مونتاژ خودروهای چینی را انجام می‌دهند مراجعه کنید، دقت مهندسان چینی این شرکت‌ها را در کنترل مونتاژ خودرو تحسین خواهید کرد. فاصله درزها توسط این مهندسان به دقت کنترل می‌شوند.

22925_wp1fewjavd

۳- سیستم تعلیق

اگر چه دنا از کیفیت سواری خوبی بهره می‌برد اما اگر در قسمت سیستم تعلیق آن کمی بیشتر دقت می‌شد، سواری نرم آن لذت‌بخش‌تر بود. اشکال کوبیدن محور عقب در دنا نیز مانند سمند به‌چشم می‌خورد و در ناهمواری‌های خیابان‌ها، ضربه‌ها به کابین وارد می‌شود. این نوع فنربندی و سیستم تعلیق برای یک خودرو ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومانی واقعا ضعیف است.

49385_0ivlu6vmew

۴- پلاستیک خشک کابین

طراحی کابین دنا در بین رقبای خود فوق‌العاده است، اما کیفیت مواد بکار گرفته شده در آن چندان چنگی به‌دل نمی‌زند. البته باید بگوییم که جنس پلاستیک خشک کابین دنا چندان با محصولات چینی متفاوت نیست، اما سازندگان این خودرو باید به فکر این موضوع باشند که در محصول خود چیزی را ارائه کنند که بهتر از رقبا باشد تا مردم جلب آن شوند. در غیر این صورت، مشابه این خودرو با عیوب کمتر در بازار وجود دارد.

39667_001aukd160

۵- قیمت

دنا با قیمتی بین ۴۲ تا ۴۴ میلیون تومان در نمایندگی و بازار آزاد معامله می‌شود، در این رنج قیمت، برای شما محصولاتی متنوع و با تیپ و شاسی مختلف وجود دارد از رنو ساندرو دنده‌ای گرفته تا برلیانس H330 دنده‌ای که به مراتب از کیفیت ساخت و تکنولوژی بهتری نسبت به دنا برخوردار‌ هستند. اگر دنا قیمتی کمتر از ۴۰ میلیون تومان داشت، ارزش خرید آن نیز بیشتر می‌شد و طرفداران بیشتری را به خود جلب می‌کرد. متاسفانه قیمت‌گذاری محصولات در کشور ما قانون خاصی ندارد و این رنج قیمت برای دنا، ناعادلانه است.

17312_1j2jmksvnk

کلام آخر

ما امروز برخی از ایرادات خودرو دنا را بررسی کردیم، این خودرو به‌عنوان محصول ملی به بازار داخلی معرفی شد و هدف آن رقابت با محصولات چینی بوده است، اما در این رقابت دنا احتمالا به عنوان آخرین شرکت کننده به پایان مسیر برسد چرا که نقاط ضعف این خودرو شاید زیاد نباشند اما بسیار قوی هستند. موتور ضعیف و کیفیت مونتاژ پایین، ایراداتی نیستند که بخواهیم به‌راحتی از آن بگذریم. حمایت از تولید ملی یکی از واجبات موفقیت صنعت خودروسازی کشور است، اما خودروسازان باید به‌نحوی عمل کنند که مردم حس کنند این حمایت دوجانبه بوده است.

به گروه تلگرامی دنا و دنا پلاس ملحق شوید

Telegram-Group-Dena

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫156 دیدگاه ها

  1. واقعا خرید این خودرو با این قیمت کاریست بش عجیب!
    البته برخی از مردم عزیز به قیمت کاری ندارن هدف حمایت از تولید داخله
    به جای اینکه بیان فضا رو رقابتی کنن با این قیمت های نجومی بالعکس کار میکنن…

    1. اقا یونس بنده خودم دنا خریدم
      کیفیت بی نظیری داره و هیچ گونه فشاری نسبت به ماشین های چینی به این قیمت ندارد
      در دید دیگر می توان گفت این خودرو قیمت ۴۲۰۰۰۰۰۰ تومان است که نسبت به جک اس فایو به قیمت ۵۰ میلیون تومانی و ایکس شصت و همین طور رقسب اصلی دنا برلیانس که یک خودروی چینی است و در زمان خرید قطعات به مشکل می خوریم و بعد اینکه دنا دارای صفحه لمسی و نمای داخلی یشیار زیباتر از این ماشن ها است ودر ضمن اینکه ماشین دنا نمای جلوش که گفتن از لاستیک خشک مال برلیانس و همین طور جک و ایکس شصت هم هکین طوری است تازه دنا بسیار نرم است و صندلی هایی بسیار راحت بله از همه ماشین های ذکر شده چینی بهتر و ارزان تر است دنا موتور ای اف سون (تقویت شده) دارد که قدرت ان از بقیه ماشین های چینی ذکر شده قوی تر است من همه ماشین های ذکر شده را سوار شدم پس الکی به روی ماشین خوبی مثل دنا که بسسار زیبا و راحت و بی سرو صدا است عیب نزاریم

      1. واقعا بی نظیره خصوصا درز درب موتور و درز پایین گلگیر جلوش. از بقل هم که نگاه کنی شبیه دانلداک هست.

      2. بنده به تاریخ ۲۰ اسفند ۹۵ دنا رو طی قرارداد ۹۹۴۴۰۷۲ تحویل گرفتم:
        ۱-بوق ماشین کار نمیکنه
        ۲-در دنده یک همراه با گاز سر دنده تکان شدید داره.
        ۳-صندلی ها فوق العاده خشک هستند .سمند se مدل ۹۱ دستی خیلی راحت تره!!!
        هر دو رو دارم که میگم.
        ۴-شیشه راننده هنگام حرکت به سمت پایین صدا میده.ماشین ۱۰۰ کیلومتر راه رفته.
        ۵-جاش کوچیکه .صندلی عقب
        بعد از ۴۰ روز ماشین رو تحویل دادن پول نقد دادم .
        فقط یک کلمه میگم:ایرانی ماشین ایرانی بی کیفیت نخر ماشین ایرانی نخر.من ناراضی هستم.لعنت خدا و رسول خدا و خلق خدا بر بنجل ساز.
        ۶-ماشین نو باید بره تعمیرگاه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        آقای محترم وزیر محترم صنعت و معدن ….

        1. داداش تاحالا دنا سوار شدی لمس کردیش ک میگی والا ما ک ندیدیم از این چیزایی ک شما میگین کیفیت مونتاژ که خوبه بعدشم آپشن هاش خوبه و کار امده مثل چینیا بیخودی نیست صندلی خیلی اسپرت و خوبی داره نمیدونم شما از صندلی چی میخوای در حد پولی ک داری میدی اش میخوری نمی تونی بیای با ۴۰ ملیون بنز اس کلاس سوار بشی

        2. دمت گرم ،مردم رو خر فرض کردن ولی خودشون خرن

        3. وزیر صنعت ومعدن خودش سها مدار کجای کری

        4. شماکه میگین ماشین دنا چینه. ما میریم بجای چینی میگیم فرانسوی میگریم

      3. دوست عزیز اولا که جک اس ۵ یک خودروی شاسی بلند و با موتور توربو۲۰۰۰ میتسوبیشی هست نه موتور سمند مقایسه این دوتا مثل مقایسه پیکان و پژو هست.
        دوما شما سوار جک جی ۵ شو سوار سمند دنا هم شو اگه گفتی دنا بهتره قوی تره نرم تره قشنگ تره من سرخاب میزنم میام توی خیابون

    2. جک جی ۵ دستی چه مزیتی داره که یک شبه از ۴۵ به ۵۴ میلیون رسید همشه به خاطر اینکه که نظارتی در هیچ موردی نیست

      1. جالبه که میگن سمند و دنا سنگینه لشه در حالی که جک جی ۵ سنگینتره

      2. جک بهتره انقدری که که دوستم وقتی سوارش شد پشیمون شد چرا سمند دنا خریده

    3. سلام دوستان من با تندر ودنا رانندگی کردم بدون تعصب مقایسشون میکنم بدون هیچ برادر کشی از نظر اپشن وطراحی دنا قطعاا بهتره از نظر راحتی وصندلی دنا بهتره از نظر شتاب تندر قوی تره مصرف سوخت تندر کم تره از نظر ایمنی قطعاا تندر بهتره با ۳ ستاره کیفیت از اروپا از نظر کیفیت تندر خیلی بهتره از نظر نرمی سواری هر دوخوب هستن اما دنده و کلاج تندر خیلی نرم تر از دنا هست ویه حس خوبی میده از نظر فضای کابین وصندوق عقب تندر بهتره ترمز های تندر به نظرم بهتر از دنا عمل میکنه تندر کم صدا تره اما دنا از سرعت ۱۰۰ به بالا صداش در میاد موتور دنا بعد از چند سال لش میشه و صدا و اذیت میکنه اما موتور مگان که تو تندر استفاده شده واقعاا باکیفیت و مثل روز اول کار میکنه بدرود.

      1. موتور مگان رو تندره؟؟؟؟؟ داداش داری اشتباه میزنی
        موتور مگان ١۶٠٠ با تندر ١۶٠٠ فرق داره خیلیم فرق داره موتور مگان ١١٩ اسبه با ١۵١ گشتاور ولی تندر گشتاورش از tu5 هم کم تره

        1. عرفان جان دارای اشتباه میزنی موتور تندر ومگان یکیه k4mتازه به دلیل وزن کم تندر شتابش بهترم هست از مگان اسب بخار وگشتاور فقط یه عددن تو عمل معلوم میشه تندر صفر تاصد ۱۰ ثانیه میزنه هیچ ماشین ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ نمیتونه باهاش بیاد

    4. لامصبا کاری میکنین که کلا بیخیال ماشین خریدن میشه آدم!!!
      الان شماها شدیدن کارشناس؟!؟!
      دنا عالیه…حالا شما کارشناسی کنید.

    5. بنده این ماشین رو داشتم.با ۱ تومن ضرر فروختم.
      مزایا و معایب رو میگم شاید کسی خواست بخره:
      صندلی ها از پراید خشک تره و ارگونومیک بدتری داره و فضای کمتری رو داره جلو و عقب.
      هندلینگ عالی هست تا سرعت ۱۶۰ نگرانی نیست.
      تعویض روغن تو ۵۰۰۰ تا و بنزین سوپر باید بزنی وگرنه فاتحه موتور خوندست.
      بعد از ۱۰۰۰۰ تا تمامی اتاق صدا میده.
      بعد از یک روز بارانی لنت عقب به دیسک قفل شد و خودرو حرکت نمیکرد .زنگ زدیم برادران ایران خودرو اومدن ماشین رو گذاشت دنده عقب گاز شدید داد صدای تق شدید اومد قفل باز شد!
      مانیتور کند و گیج هست.کروز دقیق هست. تاخیر پدال گاز داره شدید.تاخیر ۲ ثانیه ای داره.سر پیچ تعادل خوبی داره. کلاچ نرمی داره.ترمز نرم و دیر عمل کنی داره.ولی داخلش شکیله.
      کلا به نظر حقیر ارزش خودرو به این قیمت نیست.بهتر خدمات میده ایران خودرو به این ماشین.ولی لگن رو هرچی هم دورش گل بزاری باز لگنه.موفق باشید.

  2. شتابش رو كسايى كه تو شتاب با دنده اى مشكل دارن 14 زدن شتابش 11 ثانيه هم ميشه من ديدم موتور ef7 هم 114 اسب بخار براي اين سدان ضعيف محسوب نميشه متوسط محسوب ميشه مثلا جك j5 دنده اى با 111 اسب بخار قدرت يا تندر 90 با 105 اسب بخار و برليانس با 103 اسب بخار و ساندرو با 105 اسب بخار و ليفان x50 با 102 اسب بخار يا حتى آريو s300 با 112 اسب بخار و اين كه ميگين پلاستيك خشك كابين مثل همون رقباى چيني خب اين ماشين از همه رقباى 40 تا 50 مليونى ارزونتره خب همين انتظار هم از كيفيت داخليش ميره و اين كيفيت مونتاژ هم درسته در صندوق عقب و كاپوت كه واقعا افتضاحه فاصلش و تعليقش اسب بخار اين ماشين رو بررسى كرده و گفته خيلى نرمه

    1. پسرم به وزن ماشین هم دقت کن
      وقتی ماشین 100 کیلو و بیشتر سنگینتره باید موتورش خیلی بیشتر از چند اسب بخار قدرت و خیلی بیشتر از چند نیوتن متر گشتاور داشته باشه با بتونه این وزن رو جبران کنه

      1. وزن جك j5 دنده اى و آريو s300 از دنا بيشتره

        1. اریو از دنا بهتره!!!!!!!
          داداچ داریی اشتباه میزنی

        2. دنا خودرویی زیبا تر از اریو و همین طور بسیار قوی تر

  3. شتابش رو كسايى كه تو شتاب با دنده اى مشكل دارن 14 زدن شتابش 11 ثانيه هم ميشه من ديدم موتور ef7 هم 114 اسب بخار براي اين سدان ضعيف محسوب نميشه متوسط محسوب ميشه مثلا جك j5 دنده اى با 111 اسب بخار قدرت يا تندر 90 با 105 اسب بخار و برليانس با 103 اسب بخار و ساندرو با 105 اسب بخار و ليفان x50 با 102 اسب بخار يا حتى آريو s300 با 112 اسب بخار و اين كه ميگين پلاستيك خشك كابين مثل همون رقباى چيني خب اين ماشين از همه رقباى 40 تا 50 مليونى ارزونتره خب همين انتظار هم از كيفيت داخليش ميره و اين كيفيت مونتاژ هم درسته در صندوق عقب و كاپوت كه واقعا افتضاحه فاصلش و تعليقش اسب بخار اين ماشين رو بررسى كرده و گفته نرمه

    1. Mvm 530 به عنوان یه خودرو هم قیمت 139 اسب بخار قدرت داره و به مراتب سواری نرم تری داره

      1. سلام، لطف كنيد و براي تعويض شمع ها تشريف ببرين. هر شمع 180 هزار تومان قيمتش هست!
        اون موقع نظرتون نسبت به ماشين هاي داخلي عوض ميشه.

        1. داداش جهت اطلاع باید بگم شمع های ام وی ام ۵۳۰ شمع سوزنی هستش الکی نظر نده
          شمع سوزنی هم مصرف سوخت رو پایین میاره هم تا ۱۰۰هزار کیلومتر و گاهأ بیشتر نیاز به تعویض نداره در صورتیکه ماشینای ایرانی شمع معمولی روشونه که هر۲۰ هزار کیلومتر باید تعویض بشن

        2. داداش مگه همه چی پوله ماشین که زاتش درست باشه پولش مهم نی

      2. استاد روی تمام ماشین ها رو سفید کردی با مثالت
        اخه chery توی چین هم اصلا ماشیناش خواهان نداره چه برسه به کشور های دیگه
        من نمی دونم ما چمونه که می زنیم تو سر محصولات خودمون
        اقا قبول دارم
        خوب نیستن هیچ کدومشون خوب نیستن
        ولی حداقل از بعضی از چینی ها بهتره مثل کل mvm ها مثل برلیانس ها و ….
        شاید بهMG و GELLYنرسن ولی خب رده ی قیمت این دو تا برند بالای ۸۰ ملیون هست

        در مورد دنا
        لطفا یک نفر که دنا رو داره و قبل از دنا یه ماشین دیگهی هم رده ی دنا مثل پارس یا L90 داره بیاد مقایسه ی درست و صحیح بکنه
        اینکه بوق ماشین صدا نمیده یه اتفاقه که از هر ۱۰۰۰ ماشین ۱۰ تاش اینطوری باشه شاید
        ولی یه سری مشکلات واحد هستن رو بگین
        مثلا صدای ماشین
        پارسTU5 دوستم توی ۱۲۰ به بالا صدای سوت میاد داخلش
        دنا چی اونم همین صدا رو داره؟؟؟؟؟
        جای سرنشیناش چطوره ؟

  4. چی بخریم در این رنج قیمت که هم امکاناتی داشته باشه و هم ضعیف نباشد؟

    1. جک جی ۵ با دنده دستی و ام‌وی‌ام ۵۵۰ گزینه‌های خوبی هستند

        1. داداش اون که ۸۵ تومن قیمتشه، معلومه که بهتره،

        2. جک جی ۵هم که میگن موقع خرید بامشکل روبه رو میشیم

      1. جک جی ۵ از دنا ضعیف تره ولی کیفیت خوبی داره اما ام وی ام کیفیت مونتاژ و قطعاتش خیلی خیلی پایینه در ضمن مکانیک درست حسابی هم نداره قیمت یدکی هاش هم خیلی گرونه

      2. چه خوب ، خب همینو اولش می گفتی همه می فهمیدن دنبال چی ئی. مرور کل این محتویاتت معلوم میکنه کلا سمت جنس ایرانی نیستی و کلا سمت جنس چینی و خارجی هستی.

  5. من ال 90 دارم، به نظر شما بعد چند سال استفاده الان چی بگیرم خوبه? تو حدود قیمت تا 50 تومن

    1. ال 80 یا ساندرو اتومات
      بعد ماشینهای چینی مثل جک و بایک

  6. اصلا راه نمیره انگار 1 تن بار بهش زدن

    توی سبقت گیری فاجعه بار عمل می کنه و اگر در شرایط اضطراری قرار بگیرید خطرناک خواهد بود.

    1. شما اصلا معلوم نیست ماشین رو آبندی کردی یا نه… خشک از کار خونه گرفتی ماشینو گاز دادی میگه نمیره…ماشین صفر در اوایل کیلومتر به زور 120 تا میره ولی اگه درست آبندی کنی و بعد آبندی خوب موتور رو بگازونی میتونی تا 220 هم بری… با تجربه دارم برات توضیح میدم

    2. این ماشین رو دارم.خوب راه میره خوب هم سبقت میگیره.اگر این خودرو رو ندارید لطفا گمراه نکنید.

  7. قیمتش بالاست در حد قیمت مناسب باشه خوبه ، دیگه از پراید کمتر نیس که هفت میلیون بیست میلیون بیارزه و همه میخرن ، هرچی به فیمت مناسب باشد خوبه و می ارزد

  8. من الان نزدیک ب ۱۲هزار تا باش کار کردم راضیم تقریبا ازش. مصرف سوخت مناسب داره و امکاناتی ک ماشین های وطنی اکثر ب قریب ندارن گاز خورش از سرعت ۸۰،۹۰ به بالا رضایت بخش در مقاله ب درز هایش اشاره شد ک جا دارم بگم تو سرعت بالا و وجود باد این دو عامل درز ب رخ میکشن و صدا قابل شنیدن نفوذ میکنه و همینطور حفظ تعادل ماشین سخت تر.در هر صورت درست گفتن حمایت ملی باید دوطرفه باشه و خودروسازم ب فکر هم وطنشم باشه و قشر ضعیف تر جامعه تا همه بتونیم از امکانات و خودرو های خوب و همچنین سود گسترش تجارت خودرو ایرانی بهره ببریم انشاالله

  9. نمیدونم این مردم چه مشکلی با محصولات ایرانی دارن
    شتاب ۱۲ ثانیه درسته تازه حتی میشه با ۶ ثانیه هم 0 تا 100 رو پر کرد فیلمش هم تو آپارات موجوده
    اصلا کم نمیاره حتی تو دور موتور های بالا
    اسب بخارش هم از رقباش بیشتره
    صدا که نداره مگه تو دور موتور های بالا که اونم طبیعیه بعدش صدای آزار دهنده ای نیست صداش مسابقه ایه ….. مصرف پایین
    کیفیت ساختش واقعا عالیه و خیلی محکمه
    یه ۲۰۶ از پشت زد به دنا خودم
    ۲۰۶ کامل تا پیش راننده جمع شد …. به خدا قسم میخورم سپر دنا رنگش یکم ترک برداشت دیگه هیچی نشد
    من دارم ۵۰ هزار کارکرده واقعا عالیه
    خدمات پس از فروشش که دیگه خیلی عالیه
    طرح پشتیبان مشتری داره…. مث ماشینای چینی نیس
    قیمتش هم خیلی پایینه ….. بابا این پول یه تندر هست که اصلا آپشن نداره ولی دنا با این همه آپشن قیمت به این پایینی ماشینای چینی مث جک j۵ قیمتشو ۱۰ . ۲۰ میلیون بیشتره ولی واقعا دنا بهتره
    اصلا پاتو میزاری رو گاز آسفالت ترک بر میداره خخخخ
    فکر نکنید سوارماشین مدل بالا نشدم که اینطور میگم
    سوار هر ماشینی که بگید شدم ولی سواری دنا یه چیز دیگس

    1. برای شتاب ۶ ثانیه حد اقل موتور ۳۰۰ اسبی میخواد

    2. داداش لطفا لینک کلیپی رو که میگی با دنا صفر تا صدشو ۶ثانیه زده بده تا ببینیم
      یه حرفایی میشنوی سرت سر میمونه
      پارس ای ال ایکس موتور زانتیا و سورن توربو بزور ۹ثانیه میزنن دنا خو ef7 بدون توربوست

  10. لطفا در مورد دلایل خرید و عدم خرید تیبا هم بنویسید

  11. سلام واقعیتش من ال 90داشتم فروختم که دنابخرم ولی چون موتورش ضعیفه موندم بنظرشما چی بگیرم

    1. موتورش از ال 90 قویتره 105 در برابر 115

      1. عزیزم ال ۹۰ ایران خودرو موتورش ۸۳ کیلوواته (بیشتر از ال نود پارس خودرو!) که میشه حدودا ۱۱۱ اسب بخار!

    2. موتور دنا ضعیف نیست دارای صدو چهارده اسب بخار کجا ضعیفه بقیه رقباش قوی تره که

  12. ظاهرش از بغل مثل سمنده طراحی جلو وعقب قابل تحسینه موتورش چنگی به نمیزنه

    1. موتورEF7هیچ مشکلی نداره… مشکل از نا هماهنگی میان گیربکس و موتور هست… چون گیربکس پژو هست نه گیربكسEF7

  13. عجیبه ، معلوم نیست این مقاله رو با‌چه هدفی نوشتید؟ هیچکدوم از ایراداتی که گفته شده به این ماشین وارد نیست، به ویژه موتور، سواری و کیفیت کابین در اون رنج قیمت قابل مقایسه با رقبا نیست، عجیبه که برلیانس با اون همه‌ضعف رو برتر میدونید، یا ساندرو که سیستم ترمزش با‌۲۰۶ تیپ ۲ یکیه و با قیمت بالای ۴۰ تومن حاضر نشدن ترمز چهار چرخ دیسک روش نصب کنن، تجهیزات رفاهی اضافه که روی دنا فابریک نصب شده هم حتی دررنج قیمت های بسیار بالاتر‌هم وجود نداره رو ماشینها, از‌همه‌مهمتر‌که ساخت ایرانه نه مثل ساندرو و ال ۹۰ ساخت داچیای رومانی که با مارک تقلبیه رنو عرضه میشن

  14. 80 روز منتظرم …. من ماشینموووو میخوااااااااممم

  15. دوستانی که نظر میدن موتور ظعیفه احتمالا دنا رو با ماشین 6 سیلندر بالای 3000 مقایسه میکندد وگرنه موتور از تمام ماشینهایزیر صد میلیون قوی تر است لطفا رویا پردازی نکنید موتور ef7 جزو جدیدترین تکنولوژی ساخت موتور هستش و فقط کسایی که تاحالا نداشتن این نظرات اشتباه رو میدن ضمنا دوست خوبمون که این مطلب رو گذاشته احتمالا یه سمند مدل 82 با موتور xu7 رو تست کرده و مطلب گذاشته دوست خوبم یک مرتبه ماشین رو پشتش بشین بعد مطلب بذار

    1. عمو جون سمند ef7 هم دنا رو میگیره…الکی جو نده فاو و ام جی و ام وی ام ۵۵۰ این ماشین رو قورت میدن؛سربالاییها پراید از دنا جلو میزنه…امتحان کن متوجه میشی موتور وگیربکس هماهنگ نیستند

  16. دوست عزيز
    اي كاش كمي منصفانه تر مينوشتيد
    دنا با موتور ef7 بسيار خوب جواب ميده
    موتور ١١٤ اسب بخاره كه در مقايسه با رقباي خودش بسيار موتور نرم و خوبيه
    بعضي از دوستان به داغ شدن موتور اشاره كردن
    توي اين موتور با توجه به گرم سوز بودنش و ١٦ سوپاپ بودنش روغن بايد كيفيت مطلوب داشته باشه و در صورت ريختن روغن موتور خوب قطعا مشكل داغ كردن نخواهد داشت
    به لحاظ كيفيت اميدوارم دوستان پشت ماشين هاي هم رده چيني بشينن بعد نظر بدن
    زماني كه خودرو ها رو سوار شيد منوجه كيفيت بالاي دنا نسبت به خودرو هاي هم رده چيني خواهيد شد
    بازار خودروي ايران امتاسفانه مزيت توليد نداره و مردم ايران لايق بهترين خودرو ها هستن
    ولي در شرايط حال حاضر اخساسي خرف نزنيم و به مردم دروغ نگيم
    ماشين هاي ايراني كماكان با كيفيت تر از خودروهاي چيني هستن
    ماشين هاي چيني شايد ٢ سال خوب باشن ولي بعد دو سال استهلاك زياد و كيفيت پايين و افت قيمت زياد گريبان گير خريداران اين نوع ماشين ها خواهد شد

  17. سلام دوستان عزیز تورویه جواب قرص و محکم بدید گیج شدم بسکه هرکی یه نظری داد، من واقعا از دنا و امکاناتش خوشم میاد ولی تو دور و وریام کسی ندارش من دنا بخررررررررررم یا نخررررررررم
    لطفا دوستانی که دنا دارن راهنماییم کنن

  18. دنا ماشین خوبی هست ولی ایراد بزرگی که داره موتورeef7 روش گذاشتن ما دنا داریم ولی اش راضی هستیم لطفا دنا جدید ر بهتر بزنید

    1. اقا موتور ای اف سون برای این می گین بده چون رو سمند بوده در صورتی که موتورش اولا تقویت شدس دوما از ماشین های چینی و خارجی واقعا جلوی دنا برای موتورش کم میارن لطفا عیی نزارینن رو ماشین

  19. مشکل خرابی موتور دارد طراحیش و امکاناتش زیباست

    1. اقا موتور ای اف سون برای این می گین بده چون رو سمند بوده در صورتی که موتورش اولا تقویت شدس دوما از ماشین های چینی و خارجی واقعا جلوی دنا برای موتورش کم میارن لطفا عیی نزارینن رو ماشین

  20. اقا بلاخره دنا بگيريم يا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. دوست عزیز اگر عمر نوح و صبر ایوب داری .معلومه که گنج قارون هم داری بر بخر.من خرید فوری نقدی خریدم تحویل سی روزه کاری ۹۵/۵/۴امروز که۹۵/۸/۱۸ تحویل نگرفتم .شما که ثبت نام کنی در قرار دادهای جدید۷۵روزه است فکر کنم نوه عزیزت گواهی نامه بگیره میتونی کادو بهش بدی مبارکه

  21. موتور ef7 یا موتور ملی با 115 اسب بخار قدرت، و 155 نیوتن متر گشتاور موتور پر قدرت نیست ولی قدرت کافیه اما شما بخوای میتونی کاتالیست موتور رو دربیاری تا 10 درصد افزایش توان داشته باشی ،از مدل 94 به بعد بسیاری از ایرادات مونتاژ بر طرف شده، از نظر قیمت هم از لیفان 620 و mvm 530 ارزون تر زیبا ترو با کیفیت تر وهندیلینگ بهتری هم داره درسته شتاب اولیه ضعیفی داره اما کشش بسیار خوبی رو دنده 3 و 4 داره گارانتی بسیار معتبری هم داره

    1. شتاب اولیه دنا کجا کمه و همین طور موتورش انصافا هردو این دوتا مطلب که گفتم مال دنا از تمام ماشین های چینی زیر هفتادو پنج میلیون بهتر صفر تا صد تو هفت ثانیه خودم باهش رفتم تو پیست مشهد ماشنای چینی باید تو خوابشون ببینن

      1. برای صفر تا صد ۷ ثانیه ای موتور ۳۰۰۰ میخواد نه ۱۷۰۰ یه کم منطقی باش

  22. دلیل کوبش عقب ماشین به خاطر کمک های روغنی هست که با تعویض آنها بت کمک گازی حل میشود.. موتور EF7 هم موتور بسیار عالی هست فقط چون تکنولوژی جدید داره هر کسی ازش سر در نمیاره در دور بالا هم هیچ ماشینی مثل دنا در دوبالا بی سر و صدا نیست.. شما حدود همین پول رو برای ال 90 میدید که داشبورد پراید روشه و هیچ امکاناتی نداره… امکاناتش در حد پرایده…قیمت نسبتا مناسبی هم داره مثلا اچ 330 با حدود این قیمت و امکانات واقعا ماشین مزخرفی هست چون اصلا قطعاتش کم گیر میاد …. فقط توی دوران آبندی باید طبق قوانین آبندی موتور عمل کنی وگرنه…

  23. این قدرماشین روخراب نکنید دنا ماشین خوبیست موتورش نسبت به برلیانس۳۳۰وX50وجک دستی و206وپارس وال ۹۰ قوی تره پس الکی دنبال اشکال بودید اینونوشیدوقیمتش هم مناسبه بااین امکانات وکابینش خشک نیست ومونتاژخوبی داره وسیستم تعلیق خوبی داره اخه چی به شمامیرسه که این خودروراخراب میکنید حداقل از ال۹۰اتوماتیک بهتره که حق ما همون سوارشدن خودروی بی کیفت ال۹۰اتوماتیک باقیمت۵۰ملیونه

  24. ماشین نرم،نازک،چست وچابک هرکس نگیره ضررکرده.

  25. ماشین نیم و نازک؛ پست و چابک؛ یادم اید کودکی ۱۰ ساله بودم!

  26. چستو چابک، نرمو نازک، سلام اید کودکی ۱۰ ساله بودم!

  27. بهترین ماشین بین خودرو سازاى ایرانى و چینى دنا هست ، آدم الاغ سوار بشه ولى چینى سوار نشه…

  28. واقعا عالی الکی ندیده و نخریده نظر ندین.. شما همون ماشین های چینی که اصلا قطعات نیست به دردتون میخوره..

  29. سلامعلیک پژو پارس ۸۶دارم میخام تبدبل به دنا کنم بنظرتون این حرکت و انجام بدم

  30. شانست خوبش گیرت بیاد
    دنده ها اولش خوب جا نمیرن باکمی زور زدن هم ورزش کردی هم دنده رو جا کردی .سر پیچ ها یک آهنگ راک از سمت راست میشنوی.سرعت بالا صدا موتوردر کابین گوش نواز هست احتمالا برای خواب نرفتن راننده ایمن شده.در رانندگی اگر از موسیقی لذت میبری دنده معکوس باعث قطع مدیا میشه برای تمرکز راننده

  31. حقتون برید ماشین بی کیفیت چینی بخرید

  32. سلام
    تازه حدودسه ماهه دناخریدم.شتابش خیلی بالانیست.یکی ازمشکلاتی که ازاول داشته ام،جفتگیری نبودن درهابخصوص درهای عقبه.ایرانخودروکه همیشه ازنظرخدمات تبلیغ میکنه.کاملادروغه.چون اولا ماشین تازه ازکارخانه آمده رومیگه جفتگیری گارانتی نیست!!!شرم آورنیست؟پشتیبانش هم که یاجواب نمیده یاکاری ازش ساخته نیست.
    کنترل سیستم صوتی روی فرمان هم وقتی میخوای کمش کنی،تراک عوض میکنه.!!!فندکش کارنمیده.کلاجش اینقدرپایینه که مرتب ماشین خاموش میشه.ومیگن اتوماتیک هست وقابل تعمیرنیست.
    من که سالها پیش سری اول پرشیاراداشتم وراضی بودم،تصمیم داشتم بخاطرضعف خدمات ایرانخودرو،دیگه سراغشون نرم.اماباتصورتحول دراین شرکت،دوباره اشتباه کردم وسراغش اومدم.واقعاپشیمون شدم که این بارهم گول تبلیغات ایناروخوردم.البته تحول منفی شده.یعنی بدتزازقبل شده.شمالطفاگول نخورین.گرچه گاهی انسان مجبوره.بازسایپایه کم بهتره.
    والسلام

    1. عزیزم دنای من بعد از شش ماه مونیتور سوزوند .همین اشکال شما رو هم داشت

  33. در قسمت قیمت گذازی برلیانس h 330 رو به دنا ترجیح داده من سر در نمیارم به موتور ۱۱۴ اسبی دنا میگه ضعیف به قیمت ۴۲.۵ میلیونی دنا میگه گررونه ولی برلیانس با ۱۰۳ اسب بخار قدرت و قیمت ۵۰ میلیونی مناسب تر از دنا ست در ضمن دنا دارای گارانتی فوق العاده ای هست تمام ایرادات رو نمایندگی بر طرف میکنه کیفیت بهتری هم نسبت برلیانس داره

  34. دنا حرف نداره به نظر من که از برج دو دارمش.اونایی هم که میگن صدا میده کمکش و جلو بندیش به خاطر اینه که آچار کشی نبردنش.آچار کشی جزو گارانتی نیست ۲۰۰۰۰ تومن میگیرن میکنن.من یه بار سر همین حرفایی که اوایل وقتی ال نود اومده بود پشت ال نود میزدن نخریدمشو الان شده جزو بهترین ماشینا.ولی این سری خودم تحقیق کردم دنا خریدم فوق العاده راضیم

  35. به نظرم توضیحات درستی نیس بهرحال اگرچه ۴۵ میلیون پول زیادیه ولی باید دید چه ماشین دیگه ای میتوان خرید؟ هی گفتین موتورش ضعیفه خب تو همرده ها کدوم موتور بهتری دارن؟ به نظر من بزرگترین عیبش گیریبکسش هس که واقعا خسته کنندس و طراحی عقبش که البته این سلیقه ایه ولی بهرحال تو رنج قیمتیش تو شرایط کشور ما از خیلی از کارهای دیگشون بهتره

  36. دنا ماشین خوبیه.قبلا سمند داشتم راضی بودم. از پژو زیر پاش بهتره.تو پیچ تعادل خوبی داره.رو تجربه سمند دنا خریدم تا ۱۹۰ کیلمترو خوب راه میره .تا سرعت ۱۴۰ احساس سرعت نداری.البته کپش کردم.در کل ماشین خوبیه

  37. من دوسال دنارو دادم هیچ کدوم از حرفارو قبول نداشتم و به نظر میرسه شما نویسنده ی گرامی احتمالا در یکی از شرکتهایی از قبیل مدیران خودرو یا کرمان کار میکنید و شدیدا بر ضد دنا نوشته اید.خصوصن سیستم تعلیقی که فرمودین به شدت خنده دار بود چرا که واقعا تا ۶۰ تومن هیچ ماشینی به باکیفیتی و کیپی در سرعتهای بالا و سرپیچ ها و شتاب ثانویه بالا به مانند دنا ندیده ام.

    1. من که دنا ندارم و در حال تحقیق خرید هستم
      اما دو نکته :
      اول اینکه هیچ مطلبی رو در دنیای مجازی همینطور قبول نکنیم، بنظر من هم این متن جهت دار نوشته شده و به شخصه حاضر نیستم هیچ ماشین چینی (آشغالی) رو خریداری کنم
      دوم اینکه واقعا کسی که مثل من زیر ۵۰ میلیون بودجه داره چه ماشین ایرانی (یا غیر چینی) خوبی می تونه بخره؟!!
      اول می خواستم رانا بگیرم که اکثرا گفتن مشکل داره و مشتری اول و آخرش خودتی!! بعد گفتم ۲۰۶ اس دی وی هشت بخرم که اکثرا گفتن دو سه ساله کیفیتش به شدن افت کرده!! (ماشین صندوق دار میخوام و الان هم تیبا دارم که مشکلی نداره و فقط میخوام یه ماشین لول بالاتر بخرم)
      حالا بنظر شما چی بخرم (از ظاهر ال نود هم به هیچ عنوان خوشم نمیاد)

  38. سلام
    وقت نظر نوشتن باید انصاف و تعادل رعایت بشه و احساسات و تعصب رو دخیل نکرد،
    من اردیبهشت امسال این خودرو رو خریدم، مصرف مناسبی داره،کابین زیبا و تقریبا کم سرو صدایی داره، در مجموع راضی هستم
    ولی از نظر مقایسه که دوستان کردن، من با همین خودرو دنا و همکارم با خودروی ام وی ام ۵۳۰ تو مسیر طالقان همراه هم بودیم، وقتی جاده سر بالایی میشد به وضوح قدرت ام وی ام بیشتر بود، اصلا برام باور کردنی نبود انقدر تفاوت، در مجموع خودروی بدی نیست و امیدواریم محصولات کشورمون روز به روز با کیفیت تر بشن

  39. دنا از همه ماشین ها بهتره خیلی راحته همه ی ماشین های لوکس و مجهز دنیا فقط تو یه ماشین خلاصه شدن که اونم
    بهترین ماشین

  40. دنا نسبت به رنج قیمت تا۵۰میلیون بهترینه
    خیلی هم امکانات داره
    من خودم دنا دارم و هیچ مشکلی نداره
    لطفا کسایی که این ماشینو ندارن نظر ندن

  41. خودرو چینی با افت قیمت زیاد مواجه میشه و کیفیت پایین داره دنا خیلی بهتره

  42. دنا پلاس هم اومده تازه امروز رونمایی شده

  43. نظرات همه رو خوندم
    من آدمی هستم ماشین باز و اکثر ماشینهای تولید داخل و چینی و ماشینهای مدل بالا رو داشتم هر ماشین رو حدود ۳ یا ۴ ماه بیشتر نمیتونم نگه دارم چون خسته میشم از سواریش دنا هم یکی از همین ماشینها بود البته سمند EF7 هم داشتم .
    دوستان توجه کنید ، فرمایش همگی متین هست و موتور EF7 واقعا عالی میباشد ولی و اما دارد
    این موتور که دوستان سنگش رو به سینه میزنن و دوستانی که حسابی میکوبنش دلیل دارن
    من یه سمند مدل ۸۹ داشتم با موتور EF7 فوق العاده بود بدون صدا مصرف کم کشش عالی و در دورهای بالا بسیار عالی عمل میکرد
    یه دنا داشتم مدل ۹۵ از آپشنها که بگذریم موتور در مقایسه با مدل ۸۹ سمندی که داشتم هیچ حرفی برای گفتن نداشت
    دوستان من با ماشینهایی که میخرم حداقل یک یا دو مسافرت میرم همیشم
    حالا چه اتفاقی افتاده ….
    موتور EF7 که پس از تولید ابتدایی و با مشارکت آلمان تولید شد فوق العاده بود و زمانی که به ایران وارد شد انتهای سال ۸۷ بود متاسفانه فقط تا سال ۸۹ و نیمه اول ۹۰ شاهد این موتور پرقدرت و باکیفیت بودیم که موتور بصورت پک کامل به ایران وارد میشد و بر روی سمند قرار میگرفت واسه همین تعمیرکارش کم بود و یا خود نمایندگیها هم گیر میکردن تو تعمیرش چون توی ایران مونتاژ نمیشد، بعد از سال ۹۰ به دلایل سودجویانه ایران خودرو شروع به تولید قطعات از جنسهای مختلف کرد که باعث آسبی به قدرت موتور گرم شدن بیش از حد ایجاد لرزش و هزاران مشکل عجیب دیگر شد که تا به امروز همچنان ادامه دارد.
    دوستانی که میگن این موتور عالیه درست میگن ولی حکایت این موتور حکایت ۲۰۶ فرانسه و هندی و تولید داخل هست.
    دیگه این موتور توان و قدرت اصلی خودش رو نداره البته امیدوارم روزی برسه که بتونیم مانند نمونه اروپایی اون رو تولید کنیم چون واقعا عالی بود.
    پیشنهاد من به دوستان در رنج قیمت ۴۵ میلیون خرید خودروهای ژاپنی دست دوم هست البته نظر شخصی خودم هست و من هیچ وقت به دلیل سودجویانه شرکتهای داخلی که حاضر هستن جون مردم رو بخاطر پرکردن جیب خودشون به خطر بندازن هزینه نمیکنم
    در حال حاضر بعد از تعداد بسیار بالایی ماشین که عوض کردم یه تویوتا کمری ۲۰۰۷ اتومات خریدم با اینکه عمر تقریبا بالایی از اون میگذره ولی فوق العاده عالی میباشد
    البته این ماشین در رنج قیمت دنا نمیباشد ولی از تمام ماشینهای در این رنج بهتر و کمهزینه تر و عالی میباشد.
    یه چیز دیگه هم بگم خدمت دوستان
    آپشن چیزی نیست که شما همیشه استفاده کنید، اگر علاقه به آپشن دارین میتونید روی پراید هم خودتون بهترین آپشنها رو نصب کنید که ماشین براتون ملق هم بزنه.
    در هر صورت ممنون که وقت گذاشتین و این رو خوندین

  44. بنده ۵سال خودروی لیفان ۶۲۰ داشتم
    ۴۰ هزار کیلومتر که کار کرد دیسک و صفحه تمام کرد قطعات نایاب و گرون حتی نمایندگی ها از ماشین سر در نمیارن حالا میخوام یه دنا بخرم به نظرم هر چی باشه قطعاتش موجود هست و ارزان تره

  45. میخوام یه ماشین بخرم ۴۵ دارم موندم سانرو بخرم دنا یا برم سراغ چینی ها هر کسی یه چیزی میگه یکی میگه چینی بخر یکی میگه ایرانی بخر برا هر دوتاش زورم میاد اینقدر پول بدم چقدر ظلمه قبلا با این پول میشد کمری خرید

    1. سلام خدمت هم وطنان عزیز من یه دنا مدل ۹۵ دارم قبلاا هم پارس الیکس و تندر ۹۰ داشتم در کل ماشین خوبیه اما چند تا مشکل داره یکی از مشکلاتش که اذیت میکنه صدای موتورش هست به خصوص دور بالا وسرعت ۱۰۰ کیلومتر دومیش از شتابش زیاد راضی نیستم اما شتابش متوسط هست نسبت به شتاب دو خودرو قبلی یکم ضعیف تره اما راضی نگه میداره سومیش کیفیت گیربکس وموتور همون ef7اولی نیست یکم افت کیفیت داشته و کیفیت قطعاتش زیاد بالا نیست چهارومیش هم یکم کمک های عقب کوبش داره مصرف سوختشم متوسط هست در کل ماشین خوبیه اپشن و طراحی زیبایی داره سواری وهندلینگ خوبی هم داره ترمز های با اطمینان داره صندلی های خوب اما فضای کابینش زیاد جادار نیست فکر کنم قیمتشم مناسبه با توجه به امکاناتش به نظرم از ماشین های چینی و پژو های ایرانی خیلی بهتره اما اگه ایران خودرو از موتور k4m ال ۹۰ استفاده میکرد تو دنا که بعید به نظر میرسید اون مشکلات بالا رو نداشت ومیشد بهترین ماشین ایران و ایرانی سلامت باشید.

  46. دوستان دنا بهترین رنگش چیه؟؟؟ مشکی یا سفید

    1. مشکی عالی تو روز و توشب.واقعا رنگ مشکی هم سنگین و هم با کلاس

      1. لطفا درباره کارهایی که نمی دانند علکی صحبت نکنند و علکی عیب و ایراد نگذارند.پاینده باد دنا

  47. دوستان شرکت ایرانخودرو هر ماشینی که میزنه شانسیه بستگی به شانستون داره بعضی خوب در میاد و بعضی بد
    ودر کل دنا پیشرفت خیلی خوبی برای ایرانخودرو هستش ماشین نسبتا خوب با قیمت خوب از این ماشین بهتر تو این رنج قیمت گیر نمیاد

  48. مطلبی که تو این سایت نوشته شده کاملا اراجیف هستش. دنا تو ماشینای ایرانی و چینی از همه سرتره. بهترین ماشین تا قیمت حتی ۷۰ میلیون هستش. یه ماشین اسپرت و شیک و پر قدرت. من میون همه ماشینایی که داشتم و سوار شدم دنا خیلی لذت بخش و بی نقص بوده. من که هیچ ضعفی تو این ماشین ندیدم. اینو از روی تجربه گفتم. با سپاس

  49. دنا با قیمت ۴۲ملیون به اضافه۶۰درصدعوارض گمرک کنی میشه حدود۶۵ملیون یعنی بایداندازه یه ماشین ۶۵ت خارجی کیفیت داشته باشه نه ۴۰تومنی. داره؟

  50. ملت زود باور اگه منو شما از این ماشین ها نخریم یا اونا کیفیتو بالا میبرن یا قیموتو پایین ولی میدونین مشکل کجاست ×؟ اینجاست که من و شما با هم همانگ نیستیم … باید ادمایی باشن که کمپین ۲ ۳ ملیونی درست کنن همه ملت از همه چی باخبر شن … شما این جور گروه هایی سراغ دارین؟

  51. سلام خدمت همه دوستان.ما تازه دنا خریدیم حدود ۲هفته هستش این ماشین واقعا شامل طراحی زیبا و کم صدا میباشد یعنی تو صنعت خودرو سازی ایرانی بهترین خودرو هستم از زیبایی.دقیقا شبیه به خودرو های اروپایی هست.کسی اگر میخواهد بخره واقعا عالی ما باهاش سر بالایی رفتیم۱۱۰تامیره قدرت بالایی داره

  52. نسبت به قیمت ودر مقایسه با خودرو های ایرانی وچینی واقعا دنا خودرو خیلی خوبی هم از زیبایی وهم از موتور و هم از امکانات وهم راحتی و سرصدا کم صدا وکم مصرف .وظاهری زیبا مانندخودرو هایی مثل Kia و………

  53. شاید یک سری از آقایون با من مخالفت کنن ، من خودم جک جی ۵ دنده ای دارم ، جک جی ۵ همون ۴۷ میلیون ارزش داشت نه ۵۴ میلیون ، جک ماشین بسیار بی دردسریه ولی از حق نگذریم دنا در مقابل جک انبوهی از امکانات رو داره که جک نداره
    سیستم تصویری و رهیاب و دوربین دنده عقب
    آینه های برقی جمع شونده
    دنا پلاس مجهز به سانروف هست که ما ایرانیا علاقه خاصی داریم
    دنا کروز کنترل داره
    داخل دنا نسبت به جک خیلی زیباتره و برعکس بیرونش نه
    دسترسی به صندوق از داخل که جک نداره
    دنا نسبت به جک سواری نرم تری داره
    صندلی دنا برقیه ولی جک نه
    ووووووو
    جک متور و گیربکس به روز تری داره و مصرف بنزینش کمتره اگه جک یه روزی تولید نشه روزگار بدی در انتظارشه و افت قیمتش زیاده ولی دنا شاید تا ۱۵ دیگه تولید بشه والا بنظر من دنا بهتر از جکه حداقل برا ماهایی که درآمد متوسط و یا کمی داریم

  54. من خودم دنا دارم و ازش هم خیلی راضی ام.دوستان عزیز اگر تجربه ندارید لطفا نظرهای مسخره ندهند که نشان از مجنون و دیوانگی دارد. زنده باد دنا.والبته دنا از هرچی ماشین چینی یکبار مصرف خیلی بهتره.

  55. من سمند ef7داشتم بخاطر مشکل موتورش و تسمه تایم رد کردنش ۶ملیون خرجش کردم ولی اخرش ماشین درست نشد چون شنیدم موتورش دسته دوم میاد و هنوز کسی موتورef7رو تعمیرشو بلد نیس از نظر من دنا اگ موتور lxداشته باشه بهتره چون رو پارس تی یو۵ هیچ مشکلی از نظر موتوری ندیدم….درضمن از نظر ظاهری ماشینای چینی نسبت به دنا حرفی برای گفتن ندارن

  56. الکی میگه ما خودمون دنا داریم اخ نگفته

  57. سلام باتشکر از سایت چرخان.هشتاد درصد این پست اصن درست نیست. هیچ خودرویی با قیمت ۴۲ میلیون چه چینی چه ایرانی و فرانسوی با کیفیت قابل قبول و آپشن ها و زیبایی مثه دنا نیست . با این پولی که ماها میدیم تو شرایط فعلی ایران ماشینی تو این قیمت بهتر نیست.

  58. ام وی ام فقط سانروف داره ک دنا نداره وگرنه دنا هیچ چیزی از بقیه ماشین های خارجی یا ایرانی کم نداره تازه دنا پلاس هم سانروف داره پس در نتیجه دنا به پای همه ماشین ها میرسه من ماشین خودم دناست خیییییلییییییی باهاش راحتم

  59. لطفا بدون تعصب بگید در رنج قیمت ۳۰ تا ۴۵ میلیون ماشین ایرانی صندوقدار چی خوبه؟ یه ترکیب متعادل از قدرت و راحتی و زیبایی و هزینه های جانبی منطقی و کم دردسر (به هیچ وجه چینی نمیخوام و خودرو صفر خارجی هم که به این قیمت وجود نداره)

    لطفا و لطفا فقط کسانی که تجربه رانندگی با خودرو مورد نظر (حداقل یک سال و بالای ۳۰ هزار کیلومتر دارن) نظر بدن
    ممنون

  60. سلام من به سمند۴۴میلیون نمیدم که اسم دومش دناست کسی که عقل داشته باشه ساندرو یا تندر میخره یه ماشین با اصالت

  61. باسلام خدمت دوستان….من کارم خرید وفروشه خودرو هس و تقریباتمام ماشینایی که قیمت صفرشون زیر۵۰تومن هس رو داشتم..خودم به شخصه علاقه زیادی به انواع ال۹۰ دارم چون برام مصرف سوخت وایمنی وکیفت موتوروافت سالیانه قیمت ماشین مهمتره…وقتی میخاید ماشین بخرید خوب فکر کنید ببینید از ماشین شخصی تون چ انتظاری دارید بعد برید یه ماشین نتخاب کنید.اگه بتونم کمک کنک واسه راهنمایی در خدمت دوستان هستم

  62. فقط پراید ول کنین این دنا وجک وام وی ام ولیفان وغیره…..

  63. سلام.داداشا من میخوام دنا بخرم آیا نسبت به قیمتش خوبه اگ دنا خوب نیس چه ماشینیو پیشنهاد میدید؟

  64. آقایون کارشناس جک رو با سمند مقایسه می کنید؟؟ :)))

  65. تو این رنج قیمت چه ماشین چینی سراغ دارید آخه ماشین چینی افت قیمت بسیار و همچنین نبود قطعات و خدمات رو به همراه داره بعدشم رنو ساندرو رو اسمشو رو میزاری ماشین برلیانس رو چه حسابی تکنولوژی بهتری داره!!!!؟؟!!!

  66. ماشین خوبیه اما سه تا مشکل بزرگ داره
    ۱.داشبورد زمخت و پلاستیکی اونقدر بزرگه که زانوهات میخوره به داشبورد و اصلا راحت نیستی.
    ۲. صدای با از لای درها خیلی عزیمت می کنه.
    ۳.روغن موتور باید سر ریز کنی
    ۴.فاصله صندلی جلو و عقب یک نمه کمه

  67. سلام من خریدم ماشین افتضاحیه داشبورد و وسایل داخلی پلاستیک درجه ۳ هستند داشبوردش پای شاگرد ر ا اذیت میکنه و فرمان تا پای راننده فاصله کمی داره و مارک های روی بدنه و صندوق عقب دورنگ میشن و صدای موتورش تو سرعت بالا اینگار تراکتور میرونی ، صدا دست انداز تو کابین نابود کننده است در کل افتضاح است ،رنگش رنگ روغنی ساختمان است

  68. سلام من ال۹۰داشتم حدود۱ساله خریدم چندوقت پیش گیربکسش پاره شد وحدود۶/۵ملیون رودستم خرج گزاشت ال۹۰نخرین دوستان والان فروختمش ودناثبت نام کردم وتاحالا باهاش۵۰۰۰تارفتم ماشین خوبیه مصرفش مثل ال۹۰هستش وباامکاناتش ازال۹۰بهتره دوستان دنا مشکلات سمندروهم نداره ومشکلاتش برطرف شده پس بهتره دنابخریم راست میگم هرکی خواست بیاید تلگرام فیلمی که ازماشینم دارم و مصرفش روهم گرفتم بیاینن تلگرام به شماره۰۹۱۳۷۸۰۶۴۷۸

  69. درسته که این مشکلاتی نوشته روداره ولی این مشکلات زیاد مشکلات خاصی نیستش ودنا ماشین خوبیه من ال۹۰مدل۸۹دارم که مصرفش۶و۶/۵هستش ودناخریدم ومصرف دناهم همین قدره ودناازال۹۰بهتروامکانات بهتری داره وگیربکسش هم راحتی مگان وزانتیاروداره بخرید دوستان

  70. سلام من ال۹۰داشتم پارسال فروختم ودناخریدم الان یک ساله دارمش ازش راضیم مصرف دنا وال۹۰یکیه وگیربکس دنا خیلی بهتره وامکاناتش حیلی بهتره والان حدود۳۵۰۰۰تاباهاش رفتم وتاحالا مشکلی هم نداشته نه مصرفش بالاس ونه روغن ریزی داره بخرید الکی ال۹۰نخرین دنابهتره

  71. دوستان من تاحالا پارس ۴۰۵ ال۹۰ و۲۰۶وزانیتاومگان سوارشدم والان حدودیک سال ونیم هست دنادارم مصرفش هم اندازه ال۹۰و۲۰۶هستش یعنی مصرفش بین۶تا۷هستش والان حدود۵۵۰۰۰تاباهاش رفتم مشکلی هم نداره خداییش واززانتیاسرعتش بیشتره وگیربکسش راحترازمگان و ال۹۰خستش بخرید دناروتاازدستتون نره ودرکل دوستان ماشین روخراب نکنندواولاش یکم پلاستیک خشک اذیت میکنه ولی ال۹۰که پلایتیک خشکش بدترازدناست ومونتاژدرهای ال۹۰بدترازدناست درکل ال۹۰E1خوب بودش که مصرفش۵بودولی الان تولید نمیشه ولی ال۹۰الانE2هستش مصرفش بین۶تا۷هستش مثل دنا ودنابه خاطر امکانات و گیربکس بهتروراحترش ازال۹۰بهتره دنابخرید

  72. دنا همون سمنده پس خودتون گول نزنید وپولتونو ندین به این اشغالهای ایرانخودرو…یه زانیتای مدل پایین سگش شرف داره به این ماشین شتر گاو پلنگ اصلا معلوم نیست چیه…ایرانخوردو هر بلایی تونسته سر سمند اورده که این ماشینو بنداره به خلق الله

  73. در کل ماشین خوبی نیست سر صدا داخل کابین به علت خشک بودن متریال و موتورش تو ۱۰۰ به بالا وحشتناک است کیفیت درجه ۳ قطعات تزیینی واقعا جای تاسف است آرمهای روی بدنه دو رنگ شده و کیفیت رنگ بد ماشین های ایرانی مخصوصا سفید ،پشت ماشین با جلوش نمی خونه و در کل ۳۸ میلیون بیشتر نمی ارزه همون سمنده با تشکر کارشناس ارشد خودرو

  74. سلام اول اینکه اینجا ایرانه.نمیشه تند رفت و….بعدشم مگه هواپیما میخواین سوار بشین که همگی میگین سریع نیست فلان نیست تند نمیره…اندازه ی جاده های ایران تند میره …و اینکه دنا تو ماشین ایرانیا خوبه چون من خودم دارم…به نظرم چینی بدرد نمیخوره حتی پراید بهتره از چینی ها..باشرایط بازار ایران سوارشدن یک سال خودرو چینی یعنی ۲۰ ملیون ضرر…این میشه یه فکر عاقلانه

  75. سلام خدمت دوستان
    من ۶ ماهه دنا دارم متاسفانه دوتا عیب بزرگ داره کمبود فضای داخل کابین و اومدن صدای زیاد موتور در سرعت ۹۰ به بالا دیگه از همه نظر عالیه

  76. اقا من دنا داشتم مدل ٩۵ فروختم ٢٠٧ گرفتم ولی در کل از حق نگزریم دنا ماشین خوبیه هم زیبایی هم امکاناتش فقط بدی ای که داره اینه که ماشین تو دنده ۴ و ۵ که میره صدای موتور زیاد میاد تو یه بارم تو جاده موندم امداد خودرو اومد نتونست درست کنه چون ای اف ٧ باید با دستگاه عیب یابی شهً از نظره قدرتم خوبه

  77. من اگر می خریدم برلیانس h330 می خریدم خیلی بهتره
    واقعا همش حرفه کسی چینی ندیده میگه بده در واقع خیلی خوب خستن

  78. گفتند دنا نخریم که دنا پلاس درامد و با کیفیتی بهتر از قبل

  79. من الان ۷روزه دنا خریدم چراغ ال ای دی جلو سوخته
    ولی از سواریش رازیم شتاب خوبی داره اگه همیشگی باشه و نرمه
    باید خیلی احتیاطشو کنی

  80. سلام دی ماه ۹۵ به گفته اطرافیان و بدون هیچ تحقیقی ال ۹۰ گرفتم چند وقت پیش که داخل دنا و اپشن هاشو دیدم هوایی شدم که عوضش کنم دنا بگیرم اصولا ادمی هستم که آپشن خیلی برام مهمه وقتی دنا رو دیدم خیلی تو ذوقم خورد که چرا ۴۰ تومن پول ماشینی دادم که تنها اپشنش تنظیم برقی آینه بقله و در مقابل دنا هیچ حرفی واسه گفتن نداره. نمیدونم چرا این ماشین اینقد گرونه؟؟ در حالی که داخل ماشین مثل ماشین های تقریبا لوکس ۱۰ سال پیشه و الان هیچ جذابیتی نداره بنظرتون این ریسک رو بکنم دنا بگیرم؟؟؟

دکمه بازگشت به بالا