مکمل بنزین
گوناگونخبر

استلاتو X4، محصول مشترک هوآوی و BAIC، فاش شد

سدان استلاتو X4 که به عنوان محصول مشترک هواوی و BAIC شناخته می‌شود، در طی آزمایشات جاده‌ای در چین فاش شد. این مدل طبق زبان طراحی لوکسید S7 و Aito M9 ساخته شده و قرار است با قیمت 300.000 تا 400.000 یوان (42.250 تا 56.320 دلار) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ وارد بازارها شود.

اکثر شرکت‌های فناوری چینی امروزه تلاش می‌کنند تا به صنعت خودروسازی وارد شوند تا از این طریق بتوانند توجه افراد بیشتری را به شرکت و محصولات خود جلب کنند. از جمله این کمپانی‌ها می‌توانیم به شیائومی، هواوی و دیگر شرکت‌ها اشاره کنیم. کمپانی BAIC اکنون سدان الکتریکی شیائومی SU7 را مونتاژ می‌کند و قرار است با هواوی محصول مشترکی را تولید کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: لوکسید S7 چری و هواوی با قیمتی بی نظیر عرضه خواهد شد!

در بخش فنی، پیشرانه قدرتمندی حضور دارد و سیستم 4WD و خروجی 375 کیلووات نیز به چشم می‌خورند. از جمله مشخصات این خودرو می‌توانیم به چراغ‌های جلوی ظریف، سپر جلوی مجهز به ورودی هوا ذوزنقه‌ای شکل، تک چراغ عقب و دوربین به جای آینه‌های بغل اشاره کنیم. همچنین قابلیت‌هایی نظیر دستگیره درب‌های جمع شونده و سنسور لیدار در سقف استلاتو X4 نیز وجود دارند.

علاوه بر این امکانات دو دوربین دیگر نیز روی گلگیرهای جلو قرار دارند. رینگ‌ها به صورت ۱۰ پره ساخته شده‌اند که با آیرودینامیک پوشانده شدند. کمپانی‌های سازنده دلیل انتخاب این پوشش برای رینگ‌ها را کارایی بهتر خودرو و کاهش ضریب درگ عنوان کردند.

با ورود به کابین ممکن است به یاد فضای داخلی لوکسید S7 بیفتید. در پشت فرمان کوچک سه پره، شیفتر دنده قرار گرفته و یک نمایشگر بزرگ نیز در کابین به چشم می‌خورد. علاوه بر آن، دو پد شارژ بی‌سیم، سنسور فیس‌ آیدی و یک محفظه مخفی نیز وجود دارند.

این احتمال وجود دارد که این محصول به AR-HUD مجهز نشود. این نمایشگر همان نمایشگر هد آپ واقعیت افزوده است که در بسیاری از خودروها حضور دارد. همچنین در بحث پیشرانه می‌توان گفت که هواوی قصد دارد از موتور الکترونیکی خود در آن استفاده کند. در بخش فنی، پیشرانه قدرتمندی حضور دارد و سیستم 4WD و خروجی 375 کیلووات نیز به چشم می‌خورند.

نظر شما درباره این محصول مشترک هواوی و BAIC چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و سوالاتتان را از کارشناسان سایت بپرسید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا