مکمل بنزین
گوناگونخبر

نمایش سه خودروی وارداتی هیوندای توسط KTL کرمان موتور در اتو اکسپو تهران

شرکت KTL که زیرمجموعه کرمان موتور است و نمایندگی واردات محصولات هیوندای را در اختیار دارد، سه خودروی این برند کره‌ای را در اتو اکسپو یا نمایشگاه خودروی تهران به نمایش درآورده است. یکی از این سه خودرو، سدان اکسنت است که نسل‌های قبلی آن توسط کرمان موتور در کشورمان مونتاژ می‌شد. این سدان کوچک کره‌ای با یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به ایران آمده است که 121 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد.

خودروی بعدی سدان بزرگ‌تر النترا است که در کلاس کامپکت قرار می‌گیرد. نسل‌های قبلی این خودرو هم به‌صورت وارداتی در کشورمان عرضه می‌شدند و نسل سوم آن سال‌ها پیش با نام آوانته توسط کرمان موتور در ایران مونتاژ می‌شد. این شرکت اقتصادی‌ترین نسخه جدیدترین نسل النترا را برای واردات انتخاب کرده است. این خودرو از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که 126 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور دارد. مثل اکسنت، در اینجا هم انتقال نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد.

سومین محصول KTL در نمایشگاه خودروی تهران، کراس‌اوور کوچکی بنام کرتا است که برخلاف دو خودروی قبلی، سابقه‌ای در بازار کشورمان ندارد. کرتا کراس‌اوور ساب‌کامپکت (کوچک‌تر از کامپکت) است که در سبد محصولات هیوندای بالاتر از مدل هیوندا ونیو و پایین‌تر از توسان قرار می‌گیرد و برای بازارهای نوظهور مثل چین، هند و روسیه در نظر گرفته شده است. زیر کاپوت کرتا در بازار ایران یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قرار می‌گیرد که 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

کرمان موتور برای اکسنت قیمت یک میلیارد و 865 میلیون تومان، برای النترا 2 میلیارد و 200 میلیون تومان و برای کرتا دو میلیارد و 220 میلیون تومان را اعلام کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا