مکمل بنزین
برترین‌هابررسی

خودرو خفن BYD Yangwang U9 با قابلیت پرش از زمین!

کمپانی خودروسازی BYD یکی از شرکت‌های چینی است که در زمینه تولید خودروهای مختلف فعالیت دارد و اخیرا نیز اخبار زیادی مبنی بر پیشی گرفتن آن از کمپانی تسلا منتشر شده بود. این شرکت توانسته با تولید خودروهای برقی در چین علاقمندان زیادی را به محصولات خود جذب کند.

این غول چینی مجموعه متنوعی دارد و همیشه سعی کرده است که در محصولات خود از باتری‌های لیتیوم یونی و سایر موارد استفاده کنند. یکی از محصولات جدید آن یانگ‌وانگ U9 نامیده می‌شود که با یک موتور بسیار قدرتمند ساخته شده تا قدرتی برابر با ۱۳۰۰ اسب بخار تولید کند. این خودروی ۲۵۰ هزار دلاری چینی به شدت زیبا طراحی شده و می‌تواند روی سه چرخ حرکت کند!

بنابراین جای تعجب نیست که در ادامه این مطلب با هم بخوانیم که این سوپر کار از توانایی‌هایی مانند رقصیدن، رانندگی روی سه چرخ و انواع و اقسام کارهای عجیب و غریب دیگر برخوردار است. اگرچه واقعیت هم همین است! تمام این موارد با سیستم تعلیق DiSus BYD حاصل شده‌اند. در ادامه همراه ما باشید چرا که اطلاعات بیشتری درباره این خودرو کسب خواهید کرد.

این مطلب را نیز بخوانید: 10 پیکاپ برقی چینی خفن با احتمال ورود به ایران

یانگ‌وانگ U9 1300 اسب بخاری

سازنده در سال ۲۰۲۳ اطلاعات جزئی از این سوپر کار در اختیار افراد قرار داده بود، سپس با گذشت زمان، سایر مشخصات U9 فاش شد. بنابراین در ابتدا باید به یک سیستم چهار موتوره اشاره کنیم که می‌تواند قدرتی معادل 1287 اسب بخار و 1239 پوند فوت گشتاور تولید کند. این امر به این معنی است که شتاب صفر تا ۶۲ مایل در ساعت این خودرو تنها در عرض ۲.۳۶ ثانیه انجام می‌شود!

بر اساس اطلاعات رسمی که شرکت منتشر کرده است، حداکثر سرعت خودرو چیزی حدود 192.1 مایل در ساعت خواهد بود. یانگ‌وانگ U9 با معماری 800 ولتی e4 ساخته شده، در نتیجه تنها ده دقیقه زمان لازم است تا از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ برسد. با وجود سیستم شارژ سریع ۵۰۰ کیلووات این مدل حتی از لوسید ایر نیز سریع‌تر شارژ خواهد بود.

باتری قرار گرفته در این خودرو از نوع 80 کیلووات ساعتی LFP است که می‌تواند 289 مایل برد را به ارمغان بیاورد.

ترفندهای جذاب برای کاربردی‌تر ساختن U9

بی‌وای‌دی برای جذاب‌تر ساختن این محصول و درخشیدن آن در میان دیگر خودروها از طراحی فانتزی و یا عجیب و غریب استفاده نکرده است بلکه با ترفندهای جذابی به خودرو امکان می‌دهد تا حرکت‌های نمایشی زیادی را به ارمغان بیاورد و با حرکت روی سه چرخ خود به نوعی برقصد یا از روی زمین جدا شود. تمام این‌ها به علت وجود سیستم تعلیق DiSus است.

چهارچرخی که به سه چرخ تبدیل می‌شود

در ویدیوی جدیدی که از بی‌وای‌دی یانگ وانگ U9 منتشر شده است نشان می‌دهد که این خودرو در هنگام اجرای حرکات نمایشی از چهار چرخ به خودروی سه چرخ تبدیل می‌شود یعنی چرخ جلوی سمت راست آن در هنگام اجرای حرکات مختلفی، پنهان خواهد شد.

سیستم تعلیق این خودرو چیز جدیدی نیست و به نوعی یادآور سیستم هیدروپنوماتیکی است که در سیتروئن DS دهه 1960 به کار رفته بود.

چرخ‌هایی که روی زمین بند نمی‌شوند

در این ویدیو می‌بینیم که مدل یانگ‌وانگ با حرکات نمایشی وارد سالن می‌شود و چهار چرخ خود را حرکت می‌دهد. راننده پس از اینکه حضار را بیش از پیش شگفت زده می‌کند حرکت نهایی خود را به نمایش می‌گذارد و آن چیزی نیست جز اینکه به بالا جهش می‌کند و با رها کردن هر چهار چرخ از روی زمین، حرکات جادویی نهایی خود را نشان افراد می‌دهد!

سیستم تعلیق BYD DiSus جادوگر U9

سیستم تعلیق DiSus در پرچمدار BYD قرار گرفته تا ترفندهای جادوگرانه‌ای را به نمایش بگذارد. این فناوری پیشرفته به خودرو امکان می‌دهد تا حرکات مختلفی از جمله حرکات جانبی، طولی و عمودی را به نمایش بگذارد.

سازنده درباره این فناوری گفته است که بدون شک در آینده بهبود می‌یابد و شاهد توسعه و ایجاد تغییراتی در سیستم‌های کمک راننده پیشرفته (ADAS) خواهیم بود‌. سازنده این سیستم تعلیق بیشتر از ۳۰ ماه روی آن آزمایش کرد تا سیستمی ایمن بسازد. در این زمان بیش از ۶ میلیون مایل طی شده بود تا خودرو تمام حرکات نمایشی را به درستی انجام دهد و تمام مشکلات مربوط به آن در این راه حل شوند.

به گفته BYD، این نوع از فناوری می‌‌تواند خطر واژگونی خودرو در هنگام تصادف را کاهش دهد. همچنین امنیت کاملی را برای سرنشینان در پیچ‌های پرسرعت، یا در هنگام ترمزهای اضطراری و شتاب‌گیری‌های سریع به ارمغان می‌آورد. علاوه بر آن طبق چیزی که مهندسان ادعا کرده‌اند این سیستم تعلیق قادر است در جاده‌های گل آلود و یا شرایط زمستانی نیز خطر و آسیب کمتری را برای خودرو فراهم کند.

استفاده از فناوری جدید تا حد توان

کمپانی BYD فناوری DiSus را به سه زیر سیستم طبقه‌بندی کرده که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • DiSus-C: این نوع از سیستم تعلیق قرار است در آینده در برخی از خودروهای این شرکت مانند BYD HAN، و همچنین BYD TANG و DENZA قرار گیرد.
  • DiSus-A: این سیستم هوشمند به شوک‌های هوا مجهز می‌شود و در مدل DENZA N7 قرار خواهد گرفت.
  • DiSus-P: این فناوری عملکرد هندلینگ را بهبود می‌بخشد و می‌تواند به طور همزمان هر چهار چرخ را از زمین بلند کند و یا اینکه این کار را برای هر چرخ به تنهایی انجام دهد.

یانگ‌وانگ U9 ارزان نیست!

قیمت اولیه: حدود 236400 دلار

یانگ وانگ U9 مسلما قیمت پایینی نخواهد داشت. این خودرو اسپرت برقی عملکرد فوق العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد، اگرچه قیمت آن خیلی پایین نیست ولی در نوع خود مقرون به صرفه به حساب می‌آید. بی‌وای‌دی به علاقمندان به این خودرو امکان می‌دهد تا آن را با قیمتی برابر با 1.68 میلیون یوان یا 236400 دلار خریداری کنند.

عملکرد و قیمت؛ BYD یانگ وانگ در برابر رقبا

مدل
شتاب صفر تا ۶۲ مایل در ساعت
قیمت
یانگ‌وانگ U9
۲.۳۶ ثانیه
236400 دلار
فیسکر رونیون
۲ ثانیه
340000 دلار
فراری SF90 XX
۲.۱ ثانیه
850000 دلار
ریماک نورا
۱.۷۴ ثانیه
2.100.000 دلار

سیستم شتاب‌گیری منحصر به فرد

این خودروی دو درب، چهار موتور الکتریکی دارد که در مجموع 960 کیلووات یا 1287 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تنها 2.36 ثانیه زمان لازم است تا خودرو از صفر به سرعت 62 مایل در ساعت برسد.

مشخصات فنی Yangwang U9

موتور الکتریکی
چهار پیشرانه
قدرت
1278 اسب بخار
گشتاور
1239 پوند فوت
ظرفیت باتری
80 کیلووات ساعت
برد
465.1 کیلومتر
شتاب صفر تا ۶۲ مایل در ساعت
2.36 ثانیه
حداکثر سرعت
309.15498 کیلومتر بر ساعت یا 192.1 مایل بر ساعت

باتری 80 کیلووات ساعتی LPF می‌تواند بردی برابر با 289 مایل را فراهم کرده و حداکثر سرعتی برابر با 192.1 مایل بر ساعت را به ارمغان بیاورد.

این مطلب را نیز بخوانید: سریع‌ترین خودروی جهان در سال 2024 کدام است؟

وجود عناصر زیبایی‌شناسی در Yangwang U9

کمپانی BYD در هنگام طراحی این خودرو از عناصر زیبایی شناسی فراوانی کمک گرفته است تا خودرو علاوه بر بخش فنی، در بخش ظاهری نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. بدنه به رنگ زرد زیبایی مجهز شده و چراغ‌های LED جذابیت زیادی به نمای ظاهری آن بخشیده‌اند. با توجه به ظاهر اسپرت خودرو، عناصر آیرودینامیکی عملکرد بهتری به خود دیده‌اند.

ابعاد و وزن Yangwang U9

طول
4966 میلی‌متر
عرض
2029 میلی‌متر
ارتفاع
1295 میلی‌متر
فاصله بین دو محور
2900 میلی‌متر
وزن باتری
633 کیلو
وزن
2475 کیلو

این سوپرکار برقی گران‌قیمت عملکرد منحصربفردی را به ارمغان می‌آورد و به لطف دیفیوزر بزرگ در عقب حرکات بهبود یافته‌تری را فراهم می‌کند. به نظر شما بی‌وای‌دی می‌‌تواند در آینده با قرار دادن قابلیت‌ها و فناوری‌های جدید در خودروی سوپرکار آینده‌نگرانه خود به موفقیت بالایی برسد؟ لطفا نظرات خود را برای ما بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا