مکمل بنزین
گوناگونخبر

لامبورگینی هوراکان STJ معرفی شد، سوپراسپرت جذاب تولید محدود

لامبورگینی آخرین نسخه هوراکان را با نام STJ معرفی کرده است. این نسخه بر اساس مدل قبلی STO ساخته شده اما از ویژگی‌های منحصربه‌فردی بهره می‌برد و تنها 10 دستگاه از آن ساخته خواهد شد. در هوراکان STJ خبری از افزایش قدرت نیست و پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی همچنان همان 640 اسب بخار قدرت و 565 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند و نیرو هم توسط همان گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

بااین‌حال، تغییراتی فنی روی این نسخه صورت گرفته اصلی‌ترین آن‌ها تجهیز به کمک‌فنرهای مسابقه‌ای برگرفته از خودروهای مسابقه‌ای است. این کمک‌فنرها با رینگ‌های 20 اینچی تک‌پیچ همراه است که با لاستیک‌های اختصاصی بریجستون پوتنزا پوشیده شده‌اند. علاوه بر این، آیرودینامیک خودرو هم با باله‌های اضافه‌شده به گوشه‌های سپر جلو و زاویهٔ متفاوت بال عقب ارتقاء پیدا کرده است. به گفته لامبورگینی، این نسخه جدید در پیست ناردو آزمایش شده و بیش از یک ثانیه سریع‌تر از STO بوده است.

لامبورگینی برای اینکه STJ را از دیگر نسخه‌های هوراکان متمایز کند، دو طرح رنگی مختلف برای بدنه آن طراحی کرده است که در تصاویر یکی از آن‌ها را با بدنه آبی، سقف مشکی و تریم‌های قرمز و سفید می‌بینیم درحالی‌که طرح دوم رنگ خاکستری را برای بدنه ارائه می‌کند. برای در داخل خودرو هم پلاکی فیبر کربنی حاوی شماره 1 از 10 در نظر گرفته شده است که تولید محدود بودن STJ را نشان می‌دهد.

قیمت هوراکان STJ اعلام نشده است اما مهم نخواهد بود زیرا حدود یک سال پیش، لامبورگینی اعلام کرد تمام نمونه‌های باقیمانده هوراکان فروخته شده‌اند؛ بنابراین، 10 نمونه STJ هم قبلاً خریداری شده‌اند. جانشین این سوپراسپرت نیز اواخر امسال رونمایی خواهد شد اما متأسفانه خبری از پیشرانه V10 تنفس طبیعی نخواهد بود و به یک موتور کوچک‌تر V8 احتمالاً توربو و هیبریدی مجهز می‌شود. نام جانشین هوراکان، تمراریو (Temerario) خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا