مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

اولین تصادف خودروی شیائومی SU7 رقم خورد

شیائومی که به خاطر گوشی‌های موبایل شهرت دارد، حدود سه سال پیش اعلام کرد که قصد ورود به صنعت خودروسازی را دارد و زمستان گذشته اولین خودروی خود را با نام SU7 معرفی کرد.

این خودرو یک سدان الکتریکی است که قیمت پایه آن از تنها 29,900 دلار آغاز می‌شود. SU7 در ارزان‌ترین مدل به یک پکیج باطری 73.6 کیلووات ساعتی ساعت بی‌وای‌دی مجهز است که امکان پیمودن تا 700 کیلومتر را فراهم می‌کند. این مدل همچنین یک موتور الکتریکی با 295 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور در عقب دارد و ظرف 5.3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

درحالی‌که شیائومی SU7 تازه به بازار آمده، اولین تصادف آن رقم خورده است. این سدان چینی با یک مرسدس بنز سفیدرنگ برخورد کرده است که به نظر می‌رسد C کلاس باشد.

تصاویری که از این تصادف منتشر شده، ورود آسیب جدی به هردو خودرو را نشان می‌دهد. چراغ جلوی سمت راست مرسدس کاملاً خرد شده، کاپوت جمع شده و سپر و جلوپنجره هم له شده‌اند. در شیائومی هم سمت راست خودرو و هردو در آسیب جدی دیده است.

خودروی شیائومی متعلق به یکی از بلاگرهای مشهور رسانه‌های اجتماعی در چین بنام Big Lizi Qiqili است و زمانی که یکی از همکارانش در حال فیلم‌برداری بوده این تصادف رخ داده است.

به گفته وی، پس از تصادف، ایربگ‌های SU7 باز شده‌اند و بلافاصله از داخل خودرو یک تماس اضطراری برقرار شده است. همچنین گفته شده هیچ‌کدام از قطعات داخلی خودرو از کار نیفتاده‌اند. علاوه بر این، رو دری عقب دست‌نخورده باقی‌مانده، دستگیره درها به‌درستی کار کرده و درها بدون مشکل باز شده‌اند. علت این تصادف اشتباه چراغ راهنمایی اعلام شده که به هردو خودرو چراغ سبز نشان داده است. بااین‌حال، خوشبختانه هم راننده شیائومی و هم مرسدس فقط دچار جراحت‌های جزئی شده‌اند. پس از تصادف نیز SU7 برای تعمیر به مرکز خدمات پس از فروش شیائومی برده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا