مکمل بنزین
گوناگونخبر

ایلان ماسک از نمایشگاه خودروی پکن چین 2024 دیدن کرد!

احتمالا ایلان ماسک را بشناسید، او که مدیرعامل شرکت تسلا است اخیرا به نمایشگاه خودرو پکن چین ۲۰۲۴ آمده تا از محصولات جدید و فناوری‌های مدرن خودروسازی‌ها دیدن کند. او همچنین به دنبال کسب تاییدیه برای رانندگی کاملا خودران تسلا است.

بر اساس گزارشاتی که تاکنون منتشر شده‌اند او قرار است با مقامات ارشد دیدار کرده تا درباره ویژگی رانندگی کاملا خودران خودروهای تسلا گفتگو کنند و در نتیجه تاییدیه استفاده از این قابلیت را در چین و سایر کشورهای خارجی به دست آورد. اگرچه این قابلیت ۴ سال پیش معرفی شد ولی تسلا هنوز موفق نشده است که آن را در چین به عنوان دومین بازار بزرگش عرضه کند.

حالا مقامات چینی در این باره اظهار داشتند که تسلا به تمام تاییدیه‌ها برای رانندگی خودران دست یافته بنابراین به نظر می‌رسد که کار تسلا در اینجا به پایان رسیده باشد. حدوداً یک ماه پیش بود که ایلان ماسک در برنامه ایکس اظهار داشت که احتمالاً فناوری کامل خودران خودروهای تسلا به زودی در چین راه اندازی خواهد شد.

تمامی اطلاعات که توسط تسلا جمع‌آوری شده است در مرکز داده‌های محلی ذخیره شده است بدون آنکه به مقامات آمریکایی فرستاده شده باشند. اگر این فناوری در چین راه‌اندازی شود، بین استارتاپ‌هایی که خودروهای برقی تولید می‌کنند، شاهد رقابت خواهیم بود، برای مثال Guangzhou اخیرا از فناوری XNGP رونمایی کرد و می‌خواهد تا 2025 آن را به صورت جهانی عرضه کند.

یا مثلا نیو از تکنولوژی NOP+ خود در چین رونمایی کرد، جیلی و بایدو نیز از برند جدیدی به نام Jiyue رونمایی کردند. خوب است بدانید که هدف از طراحی این زیربرند، دست‌یابی به ویژگی رانندگی خودران L4 ذکر شده است. ناگفته نماند که هواوی و زیربندهای جدیدش نیز در این عرصه حسابی موفق عمل کرده‌اند.

در نهایت، ایلان ماسک از بودن در نمایشگاه خودروی امسال اظهار خوشحالی کرد و اعلام کرد که تمام خودروهای آینده الکتریکی خواهند بود. تسلا این بار از هیچ محصولی در این رویداد رونمایی نکرد که موجب تعجب طرفدارانش شد. البته او تنها خودروساز آمریکایی نیست که سری به این نمایشگاه زد. چرا که ماری بارا، مدیر عامل جنرال موتور نیز در غرفه شورولت و نیو دیده شد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا