مکمل بنزین
بررسی

معرفی قابلیت‌های مخفی تویوتا 4Runner 2025

در دنیای امروزی که خودروهای آفرود غوغایی در صنعت خودروها به پا کرده‌اند، محصولات بی‌شماری وجود دارند که موفق شدند از نسل جدید تویوتا  فوررانر بهتر عمل کرده و سروصدا به پا کنند. ولی در طی این 40 سال گذشته، این مدل تویوتا همیشه در بین برترین گزینه‌های آفرودی دیده می‌شد. همین امر موجب شد که توجه افراد زیادی به برند تویوتا و محصولات آن جلب شود.

این نسل از سال 2009 شروع به فعالیت کرده و از آن زمان تاکنون ارتقای چندان زیادی به خود ندیده است. ولی حالا اخباری مبنی بر عرضه مدل جدید تویوتا 4Runner 2025 منتشر شده که طرفداران را حسابی شگفت زده کرده است. این مدل از سال 2024 به صورت رسمی معرفی شد.

در هر صورت، توجه به قابلیت‌های این مدل آفرود حائز اهمیت است برای همین ما قصد داریم در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های پنهان این مدل بپردازیم و چیزهایی که تاکنون از آن نمی‌دانستید را برای شما معرفی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

طراحی آینده‌نگرانه

با اولین نگاه به تویوتا 4Runner 2025 می‌توانید متوجه نوع طراحی و ساخت آینده‌نگرانه آن شوید. همچنین جنبه‌های ظاهری زیادی از این مدل وجود دارند که هنوز به طور کامل معرفی نشدند. برای مثال، تویوتا برای ساخت آن از پلتفرم TNGA-F بهره برده که در مدل‌های توندرا، تاکوما، سکویا و لند کروزر نیز حضور داشت.

این مطلب را نیز بخوانید: بررسی اولین خودروی برقی تویوتا؛ از ۳۰ سال پیش!

گذشته از آن، مدل تویوتا 2025 4Runner به همراه تویوتا تاکوما 2024 طراحی شده بود، بنابراین تعجبی ندارد که ببینیم در بخش‌هایی مشابه هم هستند.

تویوتا 2025 4Runner خودرویی قدرتمند با ویژگی‌های منحصر به‌فرد

اگر به بدنه تویوتا  2025 4Runner نگاهی بیاندازید، متوجه ظاهر زیبا و قدرت بالای آن خواهید شد. طراحی جلو و عقب خودرو حسابی جلب توجه کرده و مدرن است، همچنین چراغ‌ها چیدمان و طراحی خوبی دارند. پنجره مثلثی (لچکی خودرو) به همان طراحی نسل اول و دوم 4Runners مجهز شده است.

این قابلیت ساده ولی تاثیرگذار می‌تواند روی مشخصات ظاهری تاثیر بسزایی داشته و جذابیت زیادی به خودرو ببخشد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این خودرو شیشه عقب با همان طراحی ساده رولی است. این مدل از طراحی شیشه عقب بسیار موردتوجه خریداران قرار گرفت و حالا نیز با نوع طراحی نسل ششم مطابقت دارد.

سیستم تعلیق پیشرفته و فناوری هیبریدی

همانطوری که می‌دانید، دو آپشن موتور  i-FORCE و  i-FORCE MAX قرار است وظیفه تامین قدرت فوررانر 2025 را بر عهده بگیرند. این کار به عنوان گام بزرگی شناخته می‌شود و نسخه‌های هیبریدی و برقی نیز پیشرفت‌های بی‌شماری به خود دیدند. تمامی این عوامل موجب می‌شوند که تویوتا تاثیر فوق‌العاده‌ای روی خریداران جدید خود بگذارد.

مشخصات تویوتا  2025 4Runner

موتور
موتور 2.4 لیتری توربوشارژ هیبریدی 4 سیلندر i-FORCE MAX
قدرت
326 اسب بخار
گشتاور
465 پوند فوت
گیربکس
8 سرعته اتوماتیک
نیروی محرکه
چرخ‌های عقب یا چهار چرخ متحرک
حداکثر ظرفیت بکسل
6000 پوند
خروجی موتور الکتریکی
48 اسب بخار
باتری
1.87 کیلووات ساعت Ni-MH

موتور i-FORCE MAX قابلیت‌های زیادی دارد که موجب می‌شود فوررانر نیز به ویژگی‌های گسترده‌ای مجهز شود. این انجین قادر است 326 اسب بخار قدرت و 465 پوند فوت گشتاور تولید کند. بنابراین تعجبی ندارد که اکنون شامل ظرفیت پیکسل 6000 پوندی آن باشیم، یعنی 1000 پوند نسبت به مدل سال قبل افزایش یافته است.

سیستم تعلیق پیشرفته

سیستم تعلیق تویوتا فوررانر 2025 قابلیت‌های فراوانی را در مسیرهای مختلف به وجود می‌آورد و کنترل روی خودرو را افزایش می‌دهد. این ویژگی با زاویه برگشت نسل ششم سازگار است. فوررانر 2025 در نسخه چهار چرخ متحرک یا دو چرخ متحرک عرضه می‌شود، بنابراین طبق مدلی که انتخاب می‌کنید، از سیستم تعلیق منحصر به آن استفاده خواهید کرد.

تریم TRD آفرود، TRD پرو و تریل‌هانتر همگی به دیفرانسیل عقب قفل اکترونیکی استاندارد مجهز می‌شوند، مدل‌های پرمیوم چهار چرخ متحرک نیز دارای دیفرانسیل قفل مرکزی خواهند بود.

جزییات جذاب از تویوتا تاکوما تریل‌هانتر

بسیاری از افراد پیش‌بینی کرده‌اند که تشابه فراوانی بین قابلیت‌ها و طراحی فضای داخلی تویوتا تاکوما 2024 با تویوتا فوررانر 2025 وجود خواهد داشت. این پیش‌بینی‌ها تقریبا درست از آب درآمدند. فوررانر به سه ردیف صندلی مجهز شده، علاوه بر آن می‌‌توان ردیف دوم صندلی‌ها را نیز تا کرد تا فضای بار بیشتری به وجود بیاید.

پلتفرم TNGA-F توانسته پویایی، کنترل و راحتی را به همراه کیفیت سواری خوب به ارمغان بیاورد. استفاده از صندلی‌ها در ردیف سوم موجب می‌شود تا سرنشینان سواری راحتی را تجربه کنند. همین قابلیت باعث شده تا بسیاری از افرادی که به سفر و گردش می‌پردازند، آن را به عنوان یک ویژگی کاربردی بشناسند و یکی از دلایل راحتی و فضای بار بزرگ را همین صندلی‌های ردیف سوم بدانند. این تنها یکی از چیزهایی است که تویوتا برای جلب رضایت مشتریانش در این محصول خود پیاده کرده است.

امنیت و فناور‌ی‌های تویوتا فوررانر 2025

تویوتا از فناوری ایمنی Toyota Safety Sense 3.0 در خودروی جدید خود استفاده کرده تا جدیدترین قابلیت‌ها از جمله سیستم هشدار قبل از برخورد با عابر پیاده، دستیار ماندن در خطوط، دستیار شناسایی علائم جاده و غیره را برای راننده به ارمغان بیاورد. این فناوری به لطف سیستم دستیار رانندگی پرواکتیو تویوتا ارتقایی به خود دیده و حالا با دوربین خودرو و سیستم رادار می‌تواند در مواقع اورژانسی و هنگام فعال بودن، فرمان و ترمز را کنترل کند.

این سیستم می‌‌تواند در فناوری پیش از برخورد، هشدار خروج از خطوط، کروز کنترل رادار برد کامل و غیره عالی عمل کند‌. تمامی این‌ها گامی بزرگ در ایمنی به شمار می‌روند و می‌‌توانیم آنها را در مدل‌های جدید تویوتا مانند تاکوما، لند کروزر، سدان‌های هیبریدی و غیره نیز ببینیم.

راحتی، سرگرمی‌ها و تکنولوژی‌های به کار رفته

قیمت این خودرو نیز مانند هر مدل امروزی دیگر با ارتقای قابلیت‌های مختلف افزایش خواهد یافت. علاوه بر آن، تویوتا آپشن‌های فراوانی را در سواری اضافه کرده و آپشن‌های ارتقایافته فناوری نیز در افزایش سفارشی‌سازی نقش موثری ایفا کرده‌اند.

این مطلب را نیز بخوانید: آشنایی با ۱۰ خودروی هیدروژنی تویوتا

اگر بخواهیم به سایر آپشن‌های دلخواه این مدل اشاره کنیم، می‌توان تاچ‌اسکرین بزرگ، روکش چرم پرمیوم، صندلی‌های برقی مجهز به گرم‌کن و تهویه، سیستم صوتی پرمیوم JBL، به همراه اسپیکر بلوتوثی قابل حمل را نام برد.

بسیاری از افراد پیش‌بینی کرده‌اند که نسخه جدید تویوتا فوررانر تفاوت زیادی به نسل قبل داشته باشد. اگر قرار است تویوتا این مدل جدید را بر اساس پلتفرم تویوتا تاکوما 2024 و لند کروزر 2024 بسازد، پس تعجبی ندارد که با یک مدل منحصربفرد روبرو شویم.

نظر شما درباره تویوتا فوررانر جدید چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا