مکمل بنزین
گوناگونخبر

قیمت هیوندای جنسیس G80 2017 اعلام شد؛ لوکس و البته بسیار گران!

کمپانی کره‌ای هیوندای به تازگی قیمت فروش یکی از محصولات برند زیرمجموعه و لوکس خود، یعنی جنسیس G80، را در آمریکا اعلام کرد. هیوندای که تصمیم گرفته این مدل جدید را فقط با علامت و نماد جنسیس عرضه کند و دیگر لوگوی هیوندای را در بدنه آن بکار نبرد، به خاطر مجهز کردن G80 به مدرن‌ترین فناوری‌های روز و همینطور آپشن‌ها و امکانات متنوع، روی موفقیت این خودرو حسابی امیدوار است. قیمت مدل پایه G80، که به پیشرانه 3.8 لیتری 6 سیلندر مجهز شده و فقط چرخ‌های عقب آن متحرک می‌باشند، از 41400 دلار شروع می‌شود. اگر قابلیت تمام چرخ‌های متحرک به آن اضافه شود، قیمتش 2500 دلار افزایش می‌یابد.

01-2017-genesis-g80-detroit-1

جالب است بدانید هیوندای قیمت هر دو تیپ را نسبت به مدل قبلی این خودرو که از برند ترکیبی هیوندای و جنسیس برای آن استفاده شده بود، 2650 دلار گرانتر تعیین کرده است. البته توجیه هیوندای برای این افزایش قیمت، ارتقاء یکسری تجهیزات استاندارد اعلام شده که نسخه قبلی آنها دیگر تولید نمی‌شوند و در نسخه‌های جدید هم پیشرفت فنی داشته و هم گرانتر شده‌اند. از این موارد می‌توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار، سنسور هشدار نقاط کور و پارک، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط، هشدار خروج از بین خطوط، سیستم کمکی و هوشمند چراغ‌ها و کروز کنترل هوشمند تطبیقی اشاره کرد. جالب است که اگر به‌طور جداگانه قیمت این تجهیزات جدید محاسبه شوند چیزی در حدود 3500 دلار نسبت به نسخه‌های قبلی اختلاف قیمت دارند ولی هیوندای فقط 2650 دلار آن را از مشتریان اخد می‌کند!

03-2017-genesis-g80-detroit-1

از طرفی برای اینکه G80 به یک خودروی رویایی‌تر تبدیل شود، هیوندای دو پکیج ویژه را برای آن ارائه کرده است. مورد اول که Premium Package نام دارد، قیمت 4750 دلاری برای آن تعیین شده که مشتریان با سفارش آن می‌توانند از مواردی همچون چراغ‌های مه شکن پیشرفته، سقف پانوراما، سیستم صوتی فوق حرفه‌ای Lexicon مجهز به 14 بلندگو، صفحه نمایش ویژه سرگرمی 7 اینچی، صندلی‌های جلو مجهز به سیستم تهویه و شیشه‌های مخصوص ضد اشعه آفتاب بهره‌مند شوند. اما پکیج دوم که با عنوان Ultimate Package نامگذاری شده، 4200 دلار قیمت دارد و با سفارش آن قطعات تزئینی داشبورد با تم چوبی مات، نمایشگر تمام رنگی اطلاعات برروی شیشه جلو (HUD)، صفحه نمایش سرگرمی 9.2 اینچی، سیستم صوتی فوق حرفه‌ای Lexicon مجهز به 17 بلندگو، صندوق عقب برقی و تنظیمات بیشتر برای صندلی راننده به جنسیس G80 اضافه خواهند شد.

05-2017-genesis-g80-detroit-1

در حال حاضر خبری از فروش نسخه هشت سیلندر این خودرو وجود ندارد و سفارش خرید فقط برای نسخه 6 سیلندر فعال شده است. اگر نگاهی به رقبای این خودرو بیاندازیم، باید گفت که جنسیس G80 با یک اختلاف قیمتی نسبتا خوب، از این لحاظ موفق‌تر ظاهر شده است. بی‌ام‌و مدل پایه سری 5 را با قیمت 51195 دلار می‌فروشد و مرسدس بنز مدل E300 را با قیمت 53000 دلار عرضه کرده است. از طرفی آئودی و لکسوس شاید با قیمتی پایینتر از این دو، رقبای نزدیکتری محسوب شوند. آئودی A6 با قیمت 47125 دلار و لکسوس GS با قیمت 46595 دلار، بازهم اختلاف قیمت قابل توجهی با G80 دارند. در واقع با خریدن این خودروی 6 سیلندر، مشتریان می‌توانند به‌طور میانگین 8000 دلار نسبت به خرید یکی از این مدل‌های چهار سیلندر توربودار صرفه جویی کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا