مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس AMG-GTS ارتقا یافته توسط تیونینگ پیِخا

تیونر آلمانی پیخا(Piecha) بعد از بررسی مرسدس AMG-GTS  Mercedes به این نتیجه رسید که این خودرو به اندازه کافی اسپرت و جذاب نیست!

mercamg-007

این تیونر خودرو، از مرسدس سوپر کوپه AMG ارتقا یافته با 604 اسب بخار قدرت رونمایی کرد. این مرسدس با پسوند AMG-GTS هدف تغییرات پیشرفته و اسپرت تیونر پیخا قرار گرفت و به ظاهری جدید، آیرودینامیک و موتوری قدرتمندتر ارتقا یافت. موتور 4 لیتری این خودرو با دو توربو شارژر، به همان شکل باقی مانده، اما قدرت آن حدود 100 اسب بخار افزایش یافته و به 604 اسب بخار رسیده، گشتاور این مرسدس از 650 نیوتن بر متر به 840 نیوتن بر متر(برای درک بهتر میزان گشتاور این خودرو به گشتاور پژو 206 موتور 1.4 لیتری تولید داخل که 118 نیوتن بر متر است اشاره می‌کنیم!) و شتاب 0 تا 100 کیلومتر نیز به 3.7 ثانیه ارتقا پیدا کرده. به قول مارکوس پیخا، مدیر تیونینگ پیخا “در سه سوت به 328 کیلومتر در ساعت می‌رسد!”

mercamg-005

چه چیزی تغییر کرده؟

در زاویه دیگر، زیر سپری ها و رکاب فیبر کربن، هواکشهای دو طرف سپر جلو و بال عقب خودرو در سرعت بالا به چسبیدن آن به زمین کمک می‌کند و جلوه ظاهری خودرو را هم بهبود بخشیده است. البته بال نصب شده AMG سر جای خود است با این تفاوت که بال جدید با امکان بالا و پایین رفتن، خودرو را تا مرز اتومیبیل های RSR(بال این خودرو های مسابقه ای بزرگتر و بالاتر از خودروهای معمولی قرار دارد) می‌رساند. اگزوز خودرو با 4 لوله دوجداره 9 سانتیمتری تقویت شده و صدای غرش خودرو طوری شده که به نظر می‌رسد مبارز می‌طلبد! و از حالت خودروهای استاندارد کمی فاصله گرفته.

gts3

جای ابهام است که پیخا لاستیک های یوکوهاما 275/35 ZR19s را در جلو و 305/30 ZR20s را در عقب خودرو تغییر نداده است، چرا که این لاستیک ها برای سرعت ماکزیمم 328 کیلومتر در ساعت ساخته نشده‌اند؛ شاید تیونر خودرو امکان بیشترین سرعت در اتوبان های آلمان را در نظر نگرفته!

تغییرات ناخوشایند

LED های نصب شده در زیر رکاب‌ها، و پنج LED  نصب شده در زیر سقف بیشتر شبیه بازی های Need For Speed شده! اما ممکن است بعضی ها این تغییر را هم بپسندند.

mercamg-001

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا