مکمل بنزین
گوناگونخبر

نمایش هوندا سیویک تیپ R جدید در نمایشگاه خودرو پاریس!

درحالی‌که زمان زیادی به عرضه هوندا سیویک تیپ R جدید در آمریکای شمالی باقی نمانده است، هوندا نمونه اولیه این خودرو را در پاریس به نمایش گذاشت.

این خودرو در کنار هوندا سیویک هاچ‌بک جدید در نمایشگاه‌ خودرو پاریس ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته شد. به نظر می‌رسد که این نسخه بسیار نزدیک به نسخه‌ای که سال آینده و به عنوان مدل ۲۰۱۸ در آمریکا عرضه می‌شود، باشد.

honda-civic-type-r-prototype-1

همان‌طور که انتظار داشتیم، یک کیت بدنه با سپرها و دریچه‌‌های هوای بزرگ‌تر، به سیویک تیپ R جدید ظاهری مهاجم بخشیده است. یک اسپویلر بزرگ، یک دیفیوزر از جنس فیبرکربین و سه خروجی اگزوز نیز در عقب خودرو قرار دارد.

هوندا جزئیاتی از سیستم پیشرانه این خودرو ارائه نکرد، گرچه از قبل می‌دانستیم که این خودرو از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژشده بهره می‌برد. در تیپ R فعلی، این موتور ۳۰۶ اسب‌بخار توان و ۲۹۵ پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند و انتظار می‌رود که این ارقام در مدل پیش‌روی تیپ R بهبود یابد.

honda-civic-type-r-prototype-2

به صورت استاندارد برروی این خودرو از یک گیربکس ۶ سرعته دستی و سیستم دیفرانسیل جلو استفاده می‌شود و ترمز‌ها،‌ سیستم هدایت، تعلیق و تایرهای خودرو نسبت به مدل معمولی ارتقا خواهند یافت. این نمونه اولیه از کالیپرهای قرمز برومبو استفاده می‌کند و همه امیدوارند که این کالیپرها به مدل تولیدی نیز انتقال یابند. این رنگ به مدل تولیدی انتقال نخواهد یافت اما خریداران در آمریکای شمالی قادر خواهند بود تا این تیپ R را پیش از اروپایی‌ها خریداری کنند.

honda-civic-type-r-prototype-3

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا