مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از آئودی A5 و S5 اسپرت‌بک ۲۰۱۷ پیش از نمایش آن‌ها در پاریس!

از خودروهای کاملا جدید آئودی A5 اسپرت‌بک و S5 اسپرت‌بک پیش از نمایش ماه آینده آن‌‌ها در نمایشگاه خودروی پاریس، رونمایی شد.

ظاهر  آئودی A5 اسپرت‌بک جدید بسیار شبیه به مدل کوپه به‌روزشده آن که چندی پیش رونمایی شد، است. به‌طوری‌که جلوی خودرو تحت سلطه جلوپنجره شش‌ضلعی معروف این برند آلمانی است و با یک سپر بازطراحی‌شده و چراغ‌های مه‌شکن کامل می‌شود.

2017-audi-a5-sportback-2

در مقایسه با مدل عرضه شده، چراغ‌های جلوی این خودرو کاملا اصلاح شده و یک انحنای کم در لبه بالای خود دارد. دیگر تغییرات ظاهری این خودرو نسبت به مدل کنونی تغییر شکل کاپوت‌ آن با خط‌هایی برجسته، بهینه‌سازی ظاهر کناره‌ها و همچنین پشت خودرو با چراغ‌های عقب متفاوت است.

A5 اسپرت‌بک جدید مانند مدل کوپه برروی همان پلتفرم MLB ساخته شده است. بااین‌حال، فاصله بین دومحور آن از ۲۷۶۴ میلی‌متر به ۲۸۲۴ میلی‌متر افزایش یافته که افزایش فضای پای عقب خودرو را در پی دارد.

از نظر پیشرانه، خانواده A5 اسپرت‌بک ۲۰۱۵ با همان موتورهای کوپه موجود است. پایین‌ترین مدل این خودرو که g-tron نامیده می‌شود از یک موتور ۲ لیتری TFSI بهره می‌برد که این موتور ۱۶۷ اسب‌بخار توان و ۲۷۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. در دو مدل دیگر این خودرو نیز از همین موتور استفاده شده که‌ این موتور در آن‌ها به‌ترتیب ۱۸۷ اسب‌بخار\۳۲۰ نیوتون‌متر و ۲۴۸ اسب‌بخار\۳۷۰ نیوتون متر خروجی دارد. بالاترین مدل بنزینی این خودرو S5 اسپرت‌بک مدل ۲۰۱۷ است. موتور ۳ لیتری TFSI این خودرو ۳۴۸ اسب‌بخار و ۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

2017-audi-a5-sportback-3

چهار مدل دیزلی نیز عرضه می‌شود. دو موتور ۲ لیتری TDI و ۲ لیتری TDI ultra هر دو ۱۸۷ اسب‌بخار توان و ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کنند. خروجی‌های مدل ۳ لیتری TDI پایه ۲۱۴ اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون‌متر است و در نهایت مدل ۳ لیتری TDI قدرتمندتر ۲۸۱ اسب‌بخار توان و ۶۲۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

مدل‌های دیفرانسیل جلو و چهارچرخ متحرک این خودرو موجود هستند و بنابر موتور انتخاب شده می‌توانند از یک گیربکس ۶ سرعته دستی، ۷ سرعته دوکلاچه یا ۸ سرعته اتوماتیک بهره ببرند.

از امکانات درون آئودی A5 کوپه جدید در اسپرت‌بک نیز استفاده شده است. این بدین معناست که پایین‌ترین مدل‌های این خودرو یک سیستم سرگرمی و اطلاعت با نمایشگر ۷ اینچی دارند درحالیکه‌ بالاترین مدل‌های این خودرو از یک نمایشگر ۸.۳ اینچی و یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی رانندگی مجازی این کمپانی بهره می‌برند. یک سیستم صوتی Bang & Olufsen با ۱۹ بلندگو به عنوان یک آپشن برای این خودرو موجود است.

طول فضای داخل مدل جدید ۱۷ میلی‌متر زیاد شده، درحالی‌که ارتفاع آن ۱۱ میلی‌متر و فضای پای قسمت عقب خودرو ۲۴ میلی‌متر افزایش یافته است. علاوه‌براین،‌ حجم فضای صندوق عقب در این مدل به ۴۸۰ لیتر رسیده است که طبق ادعای آئودی بیش‌ترین مقدار در این کلاس است.

2017-audi-a5-sportback-1

یک ویژگی جذاب اضافه شده به آئودی A5 اسپرت‌بک جدید سیستم کروز کنترل پیشرفته و تطبیق‌پذیر Stop&Go است. در سرعت‌های کم تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت،‌ این خودرو می‌تواند در جاده‌های مناسب به صورت خودکار ترمز کرده و شتاب گرفته و حتی کنترل سیستم هدایت را برعهده بگیرد.

قیمت A5 اسپرت‌بک جدید از ۳۷۸۰۰ یورو (۴۲۵۰۰ دلار) و ۶۲۵۰۰ یورو (۷۰۲۸۵ دلار) شروع می‌شود.بFSIک موتور ۲ لیتری  خودرو که ی کوپه موجود استااز ۲۷۶۴ میلی‌متر به ۲۸۲۴ میلی‌متر افزایش یافته که افزایش فضای پای عقب خودرو را در

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا