مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

زیباترین کانسپت‌های نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ را ببینید!

نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ در حال برگزاری است و ما اظهار می‌کنیم که آئودی با خودروهای فوق‌العاده‌ای مانند RS3 و S5 اسپرت‌بک برنده این نمایشگاه است. البته این بدین معنا نیست که کانسپت‌های فوق‌العاده‌ای در این نمایشگاه به نمایش در نیامدند. ما پنج کانسپت برتر نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ را انتخاب کرده‌ایم و امیدواریم که این خودروها وارد خط تولید شوند. این مدل‌ها برای برند خودشان هم بسیار خوب خواهند بود. این پنج خودرو جذاب‌ترین خودروهای به نمایش در‌آمده در نمایشگاه خودرو پاریس هستند:

renault-trezor

مطمئنا رنو ترزور یکی از خودروهای این فهرست خواهد بود. البته از نظر ما شانس این‌که ترزور به تولید برسد بسیار کم است. با این حال، باید اذعان کنیم که رنو چیزی ساخته است که بسیار زیبا است. این GT تمام الکتریکی توان ۳۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۸۰ پوند-فوت تولید می‌کند. متاسفانه ممکن نیست رنو چیزی مانند این خودرو را وارد خط تولید کند و هنوز هم شانس این‌که از اشارات طراحی این خودرو در چیزی شبیه به آن استفاده شود وجود ندارد. مانند بسیاری از خودروهای کانسپت، نام ترزور هم پس از مدتی محو می‌شود.

volkswagon-id

کانسپت فولکس‌واگن ID چیزی فراتر از زیباست. در حقیقت این خودرو ما را یاد خودروهای الکتریکی‌ای مانند نیسان لیف، بی‌ام‌و i3 و شورولت بولت می‌اندارد. به‌نظر می‌رسد که ID به شدت در حال تغییر طالع برند فولکس‌واگن است. خودروهای دیزلی مشخصا آینده فولکس‌واگن نیستند و این کمپانی برای موفقیت نیاز به ID دارد. می‌توانیم ببینیم که فولکس‌واگن از اشارات طراحی این خودرو در مدل تولیدی استفاده کرده و چیزی شبیه به گلف را تولید می‌کند. ما فکر می‌کنیم که اگر این خودروی الکتریکی بتواند رنج حرکتی به اندازه خودروهای تسلا و البته قیمتی پایین‌تر داشته باشد، فولکس‌واگن می‌تواند فروش موفقی را تجربه کند.

citroen-cxpreience

در نمایشگاه خودرو پاریس امسال توجه زیادی به خودروهای الکتریکی و هیبریدی شده است. تقریبا همه خودروسازان یک خودروی الکتریکی یا هیبریدی را به این نمایشگاه آورده‌اند و سیتروئن یک مدل بسیار جذاب با خود آورده است. CXperience یک هاچ‌بک پلاگینی هیبریدی است که حدود ۳۰۰ اسب‌بخار توان تولید می‌کند. این کانسپت می‌تواند ۳۷ مایل را به صورت تمام الکتریکی طی کند و در طی مدت زمان کم‌تر از سه ساعت نیز شارژ می‌شود. ما می‌دانیم که چیزی مانند درب‌های بازشونده رو به عقب این خودرو هرگز به تولید نمی‌رسد، اما در حقیقت ساخت هاچ‌بک CXperience نشانه خوبی است که نشان می‌دهد کمپانی سیتروئن می‌خواهد این خودرو را تولید کند. ما انتظار داریم که سیتروئن از خودروهای پلاگینی هیبریدی‌ای که تکنولوژی‌ این کانسپت را داشته باشند، رونمایی کند.

hyundai-rn30

کانسپت هیوندای RN30 با یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو که ۳۷۴ اسب‌بخار و ۳۳۲ پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند، یک هیولای رالی است. این مقدار خروجی برای قرار دادن این هیوندای در کنار خودروهایی مانند مرسدس A45 آام‌گ و فورد فوکوس RS کافی است. می‌دانیم که هیوندای قصد دارد تا ساب‌برند N را به هدف رقابت با بی‌ام‌و M و مرسدس AMG داشته باشد و RN30 مشخصا ثابت کرده که این برند چیزی را که برای رقابت با بی‌ام‌‌و و مرسدس لازم است را دارد. RN30 در نهایت با نام i30N تولید می‌شود، اما نباید انتظار داشته باشیم که درب‌های دیوانه‌کننده و طراحی داخلی ریسینگ آن به تولید برسد.

maypach-6-2

چهار خودرو از پنج خودروی کانسپت برتر نمایش داده شده در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ الکتریکی هستند. حتی کانسپت فوق لوکس مرسدس میباخ ۶ هم با الکتریسیته کار می‌کند. میباخ ۶ احتمالا یکی از برترین کانسپت‌هایی است که تاکنون دیده‌ایم. این کانسپت نشان می‌دهد که مرسدس به ارائه لاکچری سنتی خود در فرم یک خودروی غول‌پیکر با تقریبا ۱۹ فوت طول، ادامه خواهد داد. این خودرو ۷۵۰ اسب‌بخار قدرت دارد. اگرچه موتور این خودرو مانند خودروهای دهه ۳۰ میلادی که شبیه به این خودروهستند، یک موتور V16 بنزینی پرمصرف نیست. میباخ ۶ ظاهر کلاسیک را با پیشرانه الکتریکی ترکیب کرده تا چیزی را تولید کند که می‌تواند خودروی لوکس کاملی برای آینده باشد، حتی چیزی فراتر از رولز رویس. میباخ برگشته است!

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا