مکمل بنزین
خبر

کمپانی تویوتا به لندکروز قدیمی عمر دوباره داد!

برای بیشتر راننده‌های آمریکایی، تویوتا به معنی ساخت عالی، قابل اعتمادبودن و به صرفه است. کمری، کرولا، حتی راو۴ و هایلندر. اما برای بقیه‌ی مردم دنیا، تویوتا معروف است به سرسخت و مناسب خارج شهر بودن و همه این‌ها با ساخت تویوتا لندکروزر شروع شد. در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم، شرکت‌های خودروسازی جیپ ام بی را الهام‌بخش خود دانستند و تصمیم گرفتند خودروی چهاردیفرانسیل خود را بسازند. خودروی چهاردیفرانسیل لندرور در سال۱۹۴۸ ساخته شد و تویوتا اولین سعی خود را در ۱۹۵۰ عرضه کرد.

بعد از چند سال آزمایش، در سال۱۹۵۳، تویوتا خودروی خارج شهر خود را با نام بی جی، تولید انبوه کرد و در سال۵۴، نام لندکروز را به آن اختصاص داد. در سال۵۵ دوباره طراحی شد و در سال۶۰، با سری۴۰ لندکروزر جایگزین شد. ادامه زندگی این خودرو داستانی طولانی دارد که میتواند یک کتابخانه را پر کند. سری۴۰ لندکروزر از سال۱۹۶۰ تا ۱۹۸۴ تولید شد و تولید آن تا سال۲۰۰۱ در برزیل ادامه پیدا کرد.

thefjcompany_1981_fj43_copperstate_25

لندکروزر را می‌توان یک الگو برای خودروهای چهاردیفرانسیل دانست. همانطور که لندرور و جیپ را بزرگان این عرصه می‌دانند، تویوتا هم یکی از غول‌های تولیدکننده خودروهای چهاردیفرانسیل است. هنوز می‌توان لندکروزر را در تمام نقاط جهان پیدا کرد. چه در حال بالارفتن از کوه و چه در حال طی کردن عرض رودخانه. همه کار از این خودرو برمی‌آید. به دلیل محبوبیت این خودرو، کمپانی سازنده تصمیم گرفت که برای مدتی طولانی قطعات لندکروزر را تولید کند. حال شرکتی به نام اف جی، تصمیم گرفته‌است این خودروی نمادین را بازسازی کرده و دوباره عرضه کند. اما این بار، سطح این خودرو بسیار بالاتر از سطحی است که وقتی تولیدش متوقف شد، داشت. برای اینکه بدانید اف جی دقیقا چه کار می‌کند، شرکت Singer Vehicle Design را در نظر بگیرید. همان‌کاری که این شرکت با پورشه۹۱۱ انجام می‌دهد، اف جی هم با لندکروزر می‌کند.

اف جی یک شرکت مستقل است و اساسا خودروهایش، بازسازی خودروهای قدیمی‌اند. اما به دلیل ترکیب کیفیت قدیم و تکنولوژی جدید، خودروهای این شرکت بهتر از آنچه تصور می‌کنید، می‌شوند. مثالی برای کارهای اف جی، اف جی ۴۳ است که برای رالی خارج شهر آریزونا طراحی شده بود. سپس موتور شش سیلند خطی، سیستم فرمان و ترمزهای قدیمی را بازسازی کرد. از نظر مکانیکی هم، سیستم کاربراتور جدید، رادیاتور آلومینومی، استارت و پمپ بنزین جدید به اف جی۴۳اضافه کرد. چراغ‌های LED، ستون‌های ویژه چپ کردن و سیستم تعلیق خارج شهر هم اضافه شدند و همینطور جعبه دنده پنج سرعته دستی جایگزین جعبه دنده قبلی شد تا رانندگی در آزادراه، راحت‌تر شود.

thefjcompany_1981_fj43_copperstate_03

درون خودرو از صندلی های جدید با چهار کمربند ایمنی استفاده شد تا با اتاق قدیمی این خودرو هم سازگار باشد. اف جی۴۳با رنگ زیتونی اصلی تویوتا و رینگ‌های خاکستری که ظاهر شیک و خشک لندکروزر قدیمی را برای علاقه‌مندان به لندکروزر یادآور می‌شد، عرضه شد. خودروی اولیه هفته گذشته به مزایده گذاشته شد. قیمت تخمینی این خودرو بین۷۰هزار تا۹۰هزار دلار بود اما با قیمت۱۷۶هزار دلار به فروش رسید.

از سال گذشته، اف جی میامی، به طور عجیبی اعتبار کسب کرده‌است و امروزه خدمات تیونینگ لندکروزرها را انجام می‌دهد و هرکاری می‌کند که لندکروزر قدیمی شما دوباره به کار افتد. برای انجام همچین کاری باید حدود۵۰هزار دلار تا۷۵هزار دلار کنار گذاشته‌باشید. شاید به نظر زیاد بیاید اما خودروهایی با این کیفیت ساخت، ارزشش را دارند. آخرین اف جی۴۰ جدید در سال۱۹۸۳وارد آمریکا شد و بار دیگر لندکروزر قدیمی که برای همه ما یک قهرمان به حساب می‌آمد را، احیا کرد.

thefjcompany_1981_fj43_copperstate_04-2

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا