مکمل بنزین
گوناگونخبر

10 واقعیت جالب درباره کمپانی نیسان

در دنیای رقابتی و درعین حال شیرین و جذاب تولید خودرو، اینگونه جا افتاده که شرکت‌های خودروساز ژاپنی محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب و همینطور استهلاک پایین تولید کنند. کمپانی نیسان هم یکی از این خودروسازان محسوب می‌شود که بعد از تویوتا، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ژاپنی است. این شرکت برای ما ایرانی‌ها هم بسیار محبوب است، البته نه به خاطر حضور نیسان آبی رنگ! بلکه بیشتر به خاطر محصولات متنوعی از دهه 80 میلادی همچون پاترول و بعد از آن مدل‌های پرطرفدار ماکسیما و رونیز و چند سال اخیر هم مورانو، قشقایی و تیانا، که توسط گروه پارس خودرو مونتاژ و ارائه می‌شدند. در ادامه قصد داریم به 10 واقعیت خواندنی از این شرکت اشاره کنیم که شاید برای شما هم جالب باشد.

2018-nissan-z

1- شرکت بزرگ نیسان در سال 1933 میلادی تاسیس شد که مقر اصلی و دفتر مرکزی آن از همان ابتدا در منطقه Nishi-ku شهر یوکاهاما در ژاپن قرار دارد.

2- این کمپانی ژاپنی در ابتدا چون شرکت داتسون را در اختیار گرفته بود، تولیدات خود را به جای نشان تجاری نیسان، با این برند عرضه می‌کرد. در حال حاضر داتسون بعنوان یکی از زیرمجموعه‌های نیسان به تولید خودروهای نسبتا ارزان قیمت مشغول است.

3- در سال 1999 میلادی، نیسان با یکی از تولیدکنندگان اروپایی، یعنی شرکت رنو، یک همکاری خوب و موفقیت‌آمیز را آغاز نمود. بدین ترتیب دو شرکت بخشی از سهام یکدیگر را خریداری کردند که در این میان سهم رنو بیشتر از نیسان بود.

renault-nissan-alliance-logo

4- یکی از پیشرانه‌های مطرح و کارآمد نیسان، مدل VQ نام دارد که همیشه جزء برترین‌ها و در لیست ده تایی پیشرانه‌های مهم دنیا قرار داشته است.

5- درحال حاضر آقای کارلوس گوسن مدیر عامل و رئیس کمپانی نیسان است و آقای توشی‌یوکی شیگا در نقش قائم مقام وی در حال ایفای نقش می‌باشد.

6- اولین قدم برای تاسیس شرکت نیسان به سال 1911 میلادی برمی‌گردد. در آن زمان از عنوان کوایشینشا (Kwaishinsha) برای آن استفاده شد که عمده فعالیت آن هم طی چندین سال، تولید کامیون‌های کوچک نظامی بود.

7- اولین خودرویی که در همان ابتدا توسط کوایشینشا تولید شد، دات (DAT) نام داشت که یک وسیله نقلیه 2 سیلندری با 10 اسب بخار قدرت بود.

8- نیسان با رقیب ژاپنی خود، یعنی تویوتا هم همکاری‌هایی را داشته که خروجی یکی از این‌ها، تولید مدل هیبریدی آلتیما است که در سال 2004 میلادی عرضه شد.

2016-nissan-juke-solar-yellow-exterior-original

9- در سال 2010 میلادی، نیسان به‌طور جدی به حوزه خودروهای برقی وارد شد و چندین مدل از این محصولات را به بازار اروپا عرضه کرد.

10- کمپانی نیسان برای اینکه راحت‌تر به بازار کشورهای دیگر دسترسی داشته باشد، اولین بار در دهه 1950 میلادی پایگاه خود را به خارج از ژاپن گسترش داد. همچنین این شرکت عرضه خودرو با برند لوکس خود، یعنی اینفینیتی را با بازار هدف آمریکای شمالی، در سال 1989 میلادی آغاز نمود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا