مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی کوتاه به ارزان‌ترین لامبورگینی جهان!

لامبورگینی اوراکان ۲-۵۸۰ یکی از خودروهای ارزان قیمت سری اوراکان این کارخانه ایتالیایی است که نتوانست موفقیت چندانی در فروش نسبت به دیگر خودروهای لامبورگینی داشته باشد اما در بین خودروهای اسپرت بازار حرفی برای گفتن دارد. یکی از تغییرات اساسی که لامبورگینی روی این خودرو اسپرت انجام داد جابجا کردن محور از جلو به عقب و نصب موتور ۱۰ سیلندری بود. با این کار ایتالیایی‌ها توان خروجی را از ۶۰۲ به ۵۷۲ اسب بخار رساندند؛ اما این تغییرات هیچ تاثیری روی خصوصیت سرکش موتور ۱۰ سیلندری نگذاشت.

screen-shot-2016-12-28-at-22-44-16

این خودرو مجهز به موتور ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری با قدرت ۵۷۲ اسب بخار، حداکثر گشتاور ۵۴۰ نیوتن متر و گیربکس ۷ دنده اتوماتیک هست؛ این خودرو با ابعادی به طول ۴۴۵۹، عرض ۱۹۲۴ و ارتفاع ۱۱۶۵ میلی‌متر و شاسی آلومینیومی و کربن فیبر و بدنه آلومینیومی به همراه آلیاژ (وزن سبک برابر با ۱۳۸۹ کیلوگرم) می‌تواند حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۳.۴ ثانیه را داشته باشد.

l2

سیستم ترمز هیدرولیکی دو مدار لامبورگینی اوراکان ۵۸۰-۲ شامل ۸ پیستون کالیپر در چرخ‌های جلو و ۴ پیستون کالیپر در چرخ‌های عقب هستند که با تایرهای پیرلی ۲۴۵/۳۵ میلی‌متر R19 در جلو و ۳۰۵/۳۵ میلی‌متر R19 در عقب اصطکاک و ایمنی خوبی را برای این خودرو فراهم کرده‌اند. لامبورگینی داخل کابین کیسه‌های هوای جلو و کناری برای بالا بردن ایمنی، صندلی‌های چرم با رنگ‌های مختلفی از جمله قرمز و مشکی با دوخت اسپرت، نمایشگر با رزولوشن بالای ۱۲.۳ اینچی قرار داده‌است که فضای دلنشینی را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند.

l1

گنجایش مخزن این خودرو ۸۰ لیتر است و مصرف سوخت شهری آن ۱۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و خروجی دی‌اکسیدکربن با سوخت یورو ۶ حدود ۲۷۸ گرم در هر کیلومتر پیمایش هست. در نهایت این خودرو را در بازار جهانی بدون احتساب مالیات ۱۵۰ هزار یورو می‌توانید خریداری کنید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا