مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

خودروهای داخلی که نباید کارواش بروند را بشناسید!

چند ماهی می‌شود که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، پس از وقفه‌ای چندماهه، به طور منظم و ماهانه رده بندی کیفی خودروهای موجود در کشور را در وب‌سایت خود منتشر می‌کند.

امتیاز دهی در این رده بندی معمولا به صورت ستاره بوده که از 1 تا 5 ستاره کیفی را شامل می‌شود. در جدیدترین لیستی که این شرکت منتشر کرده است، آزمونی به نام میانگین نفوذ آب (کد 9) وجود دارد که از نامش مشخص است به چه چیز پرداخته است!

خب شاید برایتان جالب باشد بدانید کدام خودروهای داخلی و البته مونتاژی در بازار هستند که اصطلاحا آب لای درزشان رفته و برای خریدار مشکل ایجاد می‌کنند!

طبق لیست منتشر شده باید بگوییم که این مشکل در دسته بندی خودروهای 75 تا 100 میلیون تومانی و 100 میلیونی به بالا دیده نشده است که البته خیلی جای تعجب هم ندارد، این که خودرویی صد میلیون تومانی خریده و ببینید آب وارد آن می‌شود.

اما در دسته اول، یعنی خودروهای پایین تر از 25 میلیون تومان، 5 خودرو وجود دارد که همگی محصولات سایپا هستند.

اما بدترین خودرو در این حوزه با اقتدار سایپا X132 بوده که عدد میانگین نفوذ آب آن برابر 8.86 است.

132 praid

پس از آن سایپا X111، سایپا X131، تیبا و سایپا X131 پارس خودرو قرار دارند! به طور کلی پرایدها و تیبا به راحتی مشکل نفوذ آب دارند.

در دسته دوم یعنی خودروهای با قیمت 25 تا 50 میلیون تومان، 17 محصول وجود دارد. در میان این محصولات سمند تبریز با ثبت عدد 1.94 در حوزه نفوذ آب اول بوده و رتبه دوم با عدد 1.78 در اختیار تیبا 2 است!

samand

نهایتا در دسته سوم قیمتی یعنی محصولات 50 تا 75 میلیون تومان، خودروی چینی MVM550 مدیران خودرو با ثبت عدد 1.3 به تنهایی راه نفوذ آب را باز گذاشته است!

Chery-E5-MVM550-rear

 

با توجه به لیست موجود، دارندگان محترم این محصولات باید به خاطر داشته باشند که در حین شست شوی خودرو یا رانندگی در باران شدید حتما هنگامی که در خودرو نشسته اند، کاپشن به تن کرده و از چتر استفاده نمایند!

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا