مکمل بنزین
خبررپورتاژ

رونمایی از کانسپت GV80، شاسی‌بلند لوکس جنسیس

کمپانی کره‌ای جنسیس، در نمایشگاه نیویورک 2017، از نخستین شاسی‌بلندخود با نام GV80 رونمایی کرد؛ محصولی که به گفته کمپانی، «تعادلی عالی بین زیبایی و کارایی» برقرار خواهد کرد.

GV80 از زبان طراحی جدید جنسیس بهره برده و قوای محرکه آن، سلول هیدروژنی پلاگین است اما مشخصات دقیق فنی این خودرو اعلام نشده است. جنسیس بیش از قوای محرکه، به طراحی بیرونی و داخلی این خودرو و تکنولوژی‌های موجود در آن تمرکز کرده است.

در روی جلو پنجره آن، تاج نمادین جنسیس به کار رفته که در عرض خودرو امتداد پیدا می‌کند. برای چراغ‌ها هم یک طرح الماس شکل خطی به همراه چهار هدلایت در آن به چشم می‌خورد که شبیه به طرح‌های گرافیکی جواهرآلات است. رنگ بدنه این SUV، گرانیت یخی نامیده شده که حس لوکس بودن و ظرافت را القا می‌کند. در زیر گلگیرهای عضلانی آن، چرخ‌های 23 اینچی قرار گرفته که مبنای طراحی آن، کاهش وزن و خنک شدن ترمزها بوده است. مورد قابل توجه بعدی، دستگیره‌های الکتریکی درها است که در زیر خط بدنه قرار گرفته و به عملکرد آیرودینامیکی و سادگی هرچه بیشتر ظاهر خودرو کمک می‌کند.

Genesis-GV80-Concept-11

هنگام ورود به داخل این ماشین، با یک پنل بزرگ روبه‌رو می‌شویم که برای خوشامدگویی طراحی شده و البته فضای بزرگی دارد. نمایشگر 22 اینچی خمیده، در داخل خودرو کشیده شده و با بک آمپر دیجیتالی با ظاهر کلاسیک همراه شده است. این کانسپت همچنین یک واسط بین ماشین و انسان هم در داخل خود گنجانده که با وجود المان‌های گرافیکی و کلیدهای خازنی، عملکردهای مختلفی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. برای افزودن حس لوکس بودن، کنسول وسط از جنس چوب و فلز پرداخت شده است که به طور سراسری لمسی است و امکان کنترل کردن قسمت‌های مختلف خودرو را فراهم می‌کند.

تودوزی GV80 از جنس چرم به همراه دوخت الماس است که در پنل درها و کنسول وسط به کار رفته است. در پنل جلویی هم از همین نوع چرم استفاده شده که به وسیله یک بخش دیگر، به کنسول وسط متصل شده است.

این SUV طرحی کلی از طراحی آینده جنسیس به ما داده و انتظار می‌رود تا سال 2020 به بازار عرضه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا