مکمل بنزین
خبر

نگاهی به هاوال H9 مدل ۲۰۱۸!

کمپانی هاوال چین، راه خود راپیدا کرده و در مسیر درست گام برمی‌دارد. این کمپانی با نیاز و علاقه بازار آشنایی دارد و چند سری از خودروهای خود را با ابعاد مختلف راهی بازارهای مهم مانند استرالیا نموده است. جدیدترین مدل هاوال H9، با چهره‌ای پخته‌تر و امکاناتی جدید از اواخر امسال وارد بازار خواهد شد. بنظر می‌رسد این شاسی‌بلند سایز بزرگ با الهام از توبوتا لندکروزر راهی بازار شده و قصد دارد پشت‌سر این خودروی محبوب تویوتا حرکت کند. هاوال در مدل جدید اچ۹ ترجیح داده تا از یک پیشرانه جدید استفاده کند و به‌همین منظور، از موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژردار با ۲۴۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره گرفته است. قدرت بیشتر این موتور نسبت به گذشته کاملا محسوس بوده وعملکرد بهتر را در پی خواهد داشت.  هاوال در کنار پیشرانه قوی‌تر از یک گیربکس دقیق ۸ سرعته ساخت ZF آلمان در این مدل استفاده نموده است. بهینه‌سازی هاوال باعث شده تا مصرف سوخت ترکیبی این خودرو از ۱۲.۱ لیتر به ۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش پیدا کند و میزان تولید آلایندگی نیز بسیار بهتر شده است.

2018_haval_h9_update_03

هاوال H9 از لحاظ ظاهری، تغییرات مثبت خوبی داشته که جلوپنجره جدید و بزرگتر و سپر بهتر در تصاویر کاملا مشخص است. طراحی چراغ‌های مه‌شکن نیز تغییر یافته و رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی جدید باعث شده تا دیگر از لاستیک‌های کوچک خودروهای چینی، خبری نباشد. بدنه عضلانی و خروجی‌های هوای خنک‌کننده موتور بر روی کاپوت، در قدرتمند جلوه دادن ظاهر بسیار تاثیرگذار بوده‌اند. از لحاظ تجهیزات هاوال H9 رشد داشته و امکاناتی مانند، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خروج از خط به مدل استاندارد اضافه شده است. هاوال در مدل ۲۰۱۷ این خودرو، کروزکنترل را حذف نموده بود که در مدل ۲۰۱۸ نیز، این مدل بدون کروز کنترل عرضه خواهد شد.

2018_haval_h9_update_05

در داخل هاوال H9 شما با فضایی روبرو می‌شوید که اصلا شباهتی به سایر خودروهای چینی ندارد. در داخل کابین هاوال H9، کیلومتر شمار به‌صورت دیجیتال شده و کنسول وسط از طراحی پویاتری بهره می‌برد که با متریال داخلی خوبی پوشیده شده. فضای داخلی هاوال H9 بیشتر شبیه به محصولات آئودی بوده و سقف پانوراما به‌شما این اجازه را می‌دهد تا دید خوبی از داخل کابین داشته باشد. تریم طرح چوب و یک صفحه‌نمایش با سایز استاندارد، نشان می‌دهند که هاوال به‌‌دنبال یک کابین لوکس بوده است. مدل ۲۰۱۸ هاوال H9 از اواخر امسال عرضه می‌شود و احتمالا بالای ۵۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا