مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیات ۵۰۰ تولد ۶۰ سالگی‌اش را با تمبری زیبا جشن گرفت!

به افتخار شصتمین سالگرد تولد اتومبیل فیات ۵۰۰، این کمپانی تمبر مخصوصی برای این خودرو را چاپ و منتشر کرد. این تمبر تصاویری از دو خودروی فیات ۵۰۰ تولیدی سال‌ ۱۹۵۷ و ۲۰۱۷ میلادی را طراحی و چاپ کرده و قیمت آن را معادل ۰.۹۵ یورو (۱ دلار) تعیین کرده است. این تمبر از چندین هفته آینده در اداره‌های پست ایتالیا در دسترس عموم خواهد بود. از این تمبر یک میلیون عدد چاپ و منتشر خواهد شد؛ بنابراین کسانی که تمبرهای مختلف را جمع آوری می‌کنند و دنبال گردآوری تمبرهای ماشین هستند، بهترین زمان برای خرید این تمبر است. به غیر از تصویر خودروها و سال تولید آن‌ها، دو پرچم ایتالیا در گوشه راست و چپ بالای تمبر طراحی و در وسط اسم خودروی فیات جدید ۵۰۰ نوشته شده است.fiat-500-commemorative-stamps

خودروی فیات ۵۰۰ یک اتومبیل فسقلی است که به یکی از خودروهای شاخص فیات در طول زمان تبدیل شده و در طول سالیان تولید توانسته فروش خوبی را در بازار جهانی داشته باشد. بنا به گفته مسئولان فیات، این خودروی کوچک سایز با طراحی بی‌نظیر و در عین حال ساده و با کیفیت خوب جایگاه مناسبی در محصولات فیات دارد؛ از این رو خط تولید این مدل تا هر زمان که درخواست فروشش وجود داشته باشد، تولید خواهد شد.

2017-fiat-500-anniversario-2

امروزه فیات بیش از ۸۰ درصد مدل‌های فیات ۵۰۰ را در خارج از مرزهای ایتالیا به فروش می‌رساند که بهترین بازار آن به اروپا تعلق دارد. در حال حاضر خودروی سوپر مینی فیات ۵۰۰ در ۸ کشور اروپایی و آمریکا به فروش می‌رسد و به زودی به بازار خودروی  ۶ کشور دیگر راه پیدا خواهد کرد. فیات ۵۰۰ مجهز به پیشرانه چهار سیلندر ۱.۴ لیتری با قدرت ۱۰۱ اسب بخار (۷۵ کیلووات) است که حدود ۱۵۰۰۰ دلار در بازار آمریکا به فروش می‌رسد و در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶ لیتر بنزین می‌سوزاند. نسخه قدرتمند‌تر فیات ۵۰۰ آبارت با پیشرانه ۴ سیلندر خطی توربوشارژ معادل ۱۶۰ اسب بخار قدرت خروجی دارد و می‌تواند در ۶.۹ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. به نظر شما آیا بازار خودروهای ایران پتانسیل وارد کردن خودروهای فیات را دارد؟

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا