مکمل بنزین
گوناگونخودروی سبزخبر

فرانسه تولید خودروهایی با سوخت فسیلی را متوقف می‌کند!

شاید برای بسیاری از مردمانی که خود تولید نفت دارند مانند شهروندان کشورهای عضو اوپک و کشورهای آمریکای شمالی، آینده صنعت خودروها بدون استفاده از سوخت‌ فسیلی ناممکن به نظر آید؛ ولی در کشورهای اروپایی که به قاره سبز مشهور است، پیشرفت و تغییر دادن روند زندگی امری معمول به شمار می‌آید. فرانسه یکی از کشورهای پیشگام در تولید خودروهای سبز است و به تمیزی هوای آسمانش اهمیت می‌دهد. از این رو دولتمردان فرانسوی تصمیم گرفته‌اند از سال ۲۰۴۰ میلادی تولید خودروهای بنزینی و دیزلی (سوخت فسیلی) را متوقف کرده و تولید این چنین خودروها را ممنوع اعلام کنند.

a6badafd527621b924046738f238a61f

چندین سال پیش نروژ، یکی دیگر از کشورهای اروپایی اعلام کرد که از سال ۲۰۲۵ میلادی تمام خودروهای تولید شده در این کشور، برقی خواهند بود. نروژیها در سیاست تعیین شده برای بخش صنعت خودروسازی تولید دی‌اکسیدکربن را در ماشین‌ها صفر دانستند. به علاوه سال گذشته میلادی کشور سرسبز هلند نیز اعلام کرد که از سال ۲۰۴۰ میلادی در این کشور تنها خودروهای سبز تولید و یا وارد خواهند شد. در جاده‌های آلمان نیز تا سال ۲۰۳۰ میلادی تنها خودروهای سبز حکمرانی خواهند کرد. از کشورهای آسیایی تنها دو کشور چین و هند پیشتاز برای تغییر قوانین موجود در صنعت خودروسازیشان هستند.

2016-renault-zoe-electric-car_100543269_m

بنا به گزارش خبرگزاری ایندیپندنت، فرانسه نیز خودروهای دیزلی و گازوئیلی را تا سال ۲۰۴۰ میلادی از جاده‌هایش بیرون خواهد راند. از این رو وزارت محیط زیست فرانسه برای ثمر نشاندن این پروژه، به شهروندان فرانسوی کمک مالی برای خرید خودروهای سبز می‌کند و خودروهای قدیمی را با خودروهای جدید سبز معاوضه خواهد کرد. این ممنوعیت جدید با همکاری و تلاش رئیس جمهور فرانسه «امانوئل ماکرون» به دلیل توافقنامه تفییرات اقلیم پاریس به جلو پیش خواهد رفت و دولتمردان فرانسوی امیدوارند تا سال ۲۰۵۰ میلادی خروجی کربن به هوای این کشور را صفر کنند. در حال حاضر در بعضی از جاده‌های شهری فرانسه خودروهای برقی دیده می‌شوند که این نشان از به راه افتادن این پروژه است. نظر شما درباره خودروهای برقی چیست؟ آیا نباید صنعت خودروسازی ما تکانی به خود بدهد و رو به پیشرفت حرکت کند؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا