مکمل بنزین
تماشاخانه

بررسی ویدئویی پژو 3008 مدل 2017

بایستی کمپانی فرانسوی پژو را یکی از محبوب‌ترین سازندگان خودرو در ایران دانست که از دیرباز، محصولات زیادی را روانه کشورمان کرده که البته مدل‌های اکثرا از رده خارج آن، همچنان در کشورمان تولید می‌شود!

پس از ورود پژو 2008 به کشور، زمزمه‌هایی مبنی بر عرضه پژو 3008 که محصول بزرگ‌تر و پر امکانات‌تری نیز است، به گوش می‌رسید و این کراس اور شهری را نیز به احتمال فراوان در کشورمان خواهیم دید.

مدل ۲۰۱۷ پژو ۳۰۰۸، بر روی پلت‌فرم EMP2 PSA ساخته شده و نسبت به نسل قبلی، ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر است. طول بدنه آن، ۸ سانتی‌متر بیشتر شده و عرض و ارتفاع خودرو نسبت به گذشته تغییری نکرده است. پژو ۳۰۰۸ حدود ۲۲ سانتی‌متر از زمین فاصله دارد.

برای طراحی چهره مدل ۲۰۱۷ پژو ۳۰۰۸، از کانسپت مفهومی Quartz که در جریان نمایشگاه پاریس موتور ۲۰۱۴ رونمایی شده بود، الهام گرفته شده است. ظاهر پژو ۳۰۰۸ کاملا عضلانی و جسورانه بوده و آن را قطعا  تبدیل به یکی از انتخاب‌های علاقه‌مندان به خودروهای شاسی‌بلند می‌کند. با این همه پژو ۳۰۰۸ باید با رقیبانی همانند کیا اسپورتچ، هیوندای توسان، نیسان قشقایی، فولکس‌واگن Tiguan و رنو Kadjar روبرو شده و همین موضوع شرایط سختی را برای این شاسی‌بلند ایجاد می‌کند.

فاصله دو محور پژو ۳۰۰۸، حدود ۲۶۷۵ میلی‌متر بوده و ۲۴ میلی‌متر هم به فضای قسمت انتهایی کابین افزوده شده است. ظرفیت قسمت بار حدود ۹۰ لیتر افزایش داشته و در مجموع توان حمل ۵۲۰ لیتر بار را دارد که این میزان، با تا کردن صندلی‌های عقب به ۱۵۸۰ لیتر خواهد رسید.

بهترین قسمت پژو ۳۰۰۸ را باید مربوط به کابین و داشبورد آن دانست. در این قسمت ما شاهد استفاده از یک صفحه نمایش تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی هستیم که در پنج حالت مختلف تمام اطلاعات خودرو را برای کاربران نمایش می‌دهد. دکمه‌های قرار گرفته بر روی دستگیره فرمان، این امکان را محیا می‌کند که راننده به آسانی صفحه نمایش مذکور را کنترل کند.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با این فرانسوی زیبا از نزدیک آشنا خواهیم شد.

پیمان گل‌کار

این روزها به‌قدری دنیای خودرو و فناوری در حال نزدیک شدن است که یک نفر با علاقه مشترک، می‌تواند تا هر دو حوزه را با عشق دنبال کند: این عاشق منم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا