مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه هوندا سیویک اسپرت و هیوندا النترا اسپرت؛ ژاپنی بادوام یا کره‌ای زیبا!

ژاپن یا کره! بله درست است مقایسه‌ای پرحاشیه و همواره پرمخاطب! اگر به سراغ معرفی این دو برند جذاب برویم، متوجه این موضوع خواهیم شد که از نظر سوابق تاریخی و محبوبیت، شرکت خودروسازی هوندا نسبت به رقیب خود یعنی هیوندای، دارای اقبال بیشتری در برخی از نقاط جهان نسبت به خرید و استقبال از محصولات جدید خود بوده و این بدان معناس‌ که در سطح بین المللی این شرکت ژاپنی کمی موفق‌تر از رقیب کره‌ای خود عمل‌کرده و از محبوبیت و اصالت بیشتری برخوردار است.

اما از طرفی دیگر شرکت هیوندای با وجود قدمتی کمتر با توجه به سیاست فروش خود درسرتاسر نقاط جهان و عرضه انواع محصولات تولید خود با قیمتی برابر و در برخی موارد کمتر از رقیب خود و امکانات رفاهی کامل‌تر و بهتر نسبت به هوندا موفق به آن شده است، که هر ساله میزان فروش خود را افزایش دهد و به اعتقاد کارشناسان این بخش با توجه به سیر پیشرفت روز افزون این شرکت، در چندین سال آینده شاهد تبدیل شدن هیوندای به پرفروش‌ترین خودروساز در سطح بین المللی خواهیم بود. حال در این مطلب مقایسه‌ای کوتاه و مختصر را پیرامون دو محصول پرفروش این دو شرکت با نام‌های سیویک اسپرت2017 و النترا اسپرت2017 پرداخته و در هر بخش نقاط ضعف و قدرت این دو مدل را نسبت به یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

طراحی ظاهری

در بخش طراحی ظاهری و بیرونی این دو خودرو در ابتدا به سراغ هوندا سیویک اسپرت می‌رویم، در طراحی این محصول در نگاه اولیه همچنان الگورتیم ساخت نسل پیشین و دهم این خودرو با تغییراتی جدید انجام شده و با توجه آن که این مدل می‌بایست یک خودرو سدان اسپرت لقب گیرد، در طراحی آن به نکاتی همچون چهره‌ای عضلانی‌تر و بدنه‌ای حجیم‌تر توجه بیشتری شده است و از طرح آیرودینامیک‌تری به منظور استحکام بیشتر در جادها بر روی بدنه بهره می‌برد، که می‌توان در مواردی نظیر خطوط تیز و شکسته بدنه، سپر جلو و عقب خودرو و اسپویلر نصب شده در قسمت عقب، به آن‌ها اشاره کرد. اما سیویک اسپرت با طراحی و عرضه مدل جدید در سطح بین المللی بازتاب گوناگونی را از سوی طرفداران و کارشناسان این حوزه دریافت کرده است، که برخی نظراتی همچون نامتوازن بودن طرح کلی خودرو و برخی به زیبا، جذاب و خاص بودن این محصول اشاره داشته‌اند.

در مقابل این خودرو هیوندای النترا اسپرت قرار دارد. این محصول در ظاهر و نمای بیرونی خود یاداور سبک نوین طراحی هیوندای بوده و در نگاه اولیه دارای یک جلوپنجره بزرگ 6 ضلعی، چراغ‌های جدید، بدنه‌ای عضلانی‌تر نسبت به مدل پیشین و همچنین بهره‌گیری از فلز کروم در برخی از بخش‌ها اعم از قسمت جلو عقب خودرو باعث آن شده است که الانترا اسپرت با پیشی گرفتن از رقیب خود یعنی سیویک اسپرت، موفق به طراحی یک ظاهر جدید و زیبا با جزییات بیشتر و دقیق‌تر شده است.

 

 

پیشرانه

به جرات می‌توان گفت پیشرانه و میزان تولید نیرو دراین کلاس اصلی ترین بخش بوده و خریداران این‌گونه خودروها میزان تولید قدرت نهایی و چابکی را یکی از از مهم ترین عوامل خرید و انتخاب خودرو مورد نظر خود عنوان می‌کنند. لازم به ذکر است هر دو نمونه یاد شده دراین مقایسه مجهز به یک پیشرانه توربوشارژ بوده و میزان تولید قدرتی تقریبا برابر را در مقایب این دیگر دارا هستند.

هوندا سیویک اسپرت در این بخش از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری بهره می‌برد که قادر به تولید 204 اسب بخار قدرت و260 نیوتن‌مترگشتاور نیرو است، که مجهز به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی بوده که نیرو حاصل از آن را به چرخ‌های جلو خودرو انتقال می‌دهد در واقع می‌توان گفت سیویک یک نمونه محرک جلو(FWD) است، همچنان سیویک با بهره گیری از این گیربکس عملکردی بهتر و سریع‌تر را از رقیب خود دارا است. مصرف سوخت این خودرو نیز طبق اعلام رسمی شرکت سازنده در نمودار ترکیبی شهر و اتوبان برابر با7.3 لیتر برای پیمایش هر صدکیلومتر بوده و شتاب صفر تا صد آن 6.3 دهم ثانیه و حداکثر سرعت آن 245 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

در مقابل هیوندای النترا اسپرت در مقایسه با رقیب خود از یک پیشرانه بزرگ‌تر چهار سیلندر 1.6 لیتری توربو که حدودا 100 سی‌سی حجیم تر از سیویک است، بهره می‌برد. این موتور قادر به تولید 201 اسب بخار بوده که در مقابل سیویک با حجمی‌کمتر از النترا کمی پایین تر یا به صورت دقیق 3 اسب بخار کمتر بوده ولی در مقابل رقیب خود حداکثر گشتاور خروجی بیشتری برابر با 264 نیوتن متر گشتاور را دارا است، که این نیرو توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، همانند سیویک این خودرو نیز دو واقع یک خودرو محرک جلو(FWD) است.

اما هیوندای در صورت درخواست مشتریان به صورت سفارشی یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته را برای سهولت بیشتر رانندگی بر روی این مدل نصب می‌کند، النترا اسپرت در نمودار مصرف سوختی ترکیبی طبق اعلام رسمی شررکت سازنده مصرفی برابر با8.1 لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت‌کرده و شتاب صفر تا صد آن 7.1 ثانیه و حداکثر سرعت 240 کیلومتر برساعت اعلام شده است. در این بخش هوندا سیویک اسپرت خودرو برتر به اعتقاد کارشناسان لقب گرفته است، زیر با حجم پیشرانه کمتر شتابی بهتر و قدرت بیشتری را تولید می‌کند.

امکانات رفاهی و ایمنی

در این بخش هر دو خودرو مورد نظر دارای امکاناتی در سطح خوب بوده و نیاز مشتریان را برطرف می سازند، اما همواره هیوندای با نصب امکانات رفاهی کامل و بیشتر نسبت به رقیب ژاپنی خود، از رتبه بهتری در میان خریداران برخوردار بوده ولی هدف از ساخت این دو محصول لذت بیشتر در رانندگی در انواع مسیرها بوده و در این زمینه هوندا بدلیل تمرکز بیشتر بر روی هندلینگ و کیفیت رانندگی در بخش امکانات رفاهی در سطح پایین‌تری نسبت به النترا اسپرت برخوردار بوده و در این بخش هیوندای بهتر از هوندا عمل کرده است. از امکانات رفاهی هیوندای النترا اسپرت در نسخه 2017 می‌توان به مواردی همچون یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی متصل به برنامه‌های کاربری نیز اپل کارپلی و اندروید بوده و با قابلیت نصب مانیتور 8 اینچی به همراه سیستم صوتی اینفینیتی به صورت سفارشی، صندلی‌های جلو به صورت برقی و حافظه صندلی به صورت دو حالته، سانروف، فرمان برقی تقویت شده با طراحی جدید، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو در نسخه GT، تعداد 7 ایربگ در 10 نقطه، سیستم رادارهای کمکی برای راننده در خودرو، ورود بدون کلید و استارتر موتور، سنسور پارک هوشمند، حالت رانددگی در سه بخش گوناگون، سیستم کنترل فشار تایر (TPMS) و کروز کنترل هوشمنداشاره کرد. در زمینه ایمنی نیز هر دو خودرو مورد نظر از بالاترین سطوح ایمنی برخوردار بوده در تست تصادفات جاده‌ای و میزان آلایندگی، موفق به کسب استاندارد یورو 6 شده‌اند.

 

قیمت و خدمات

در زمینه قیمت گذاری این دو خودرو تقریبا در یک رده قیمتی قرار گرفته و خریداران برای انتخاب هر یک از این دو مدل می توانند با پرداخت مبلغی‌کمتر از 25 هزار دلار مالک یکی از این دو خودرو جذاب شوند،  هوندا سیویک اسپرت در نمونه پایه خود دارای قیمتی برابر با 23.500 دلار و در نمونه فول آپشن با قیمتی برابر با 24.750 دلار یک گزینه بسیار جذاب برای خرید است اما در مقابل هیوندای النترا اسپرت نیز در نمونه پایه خود قیمتی برابر با22.800 دلار را دارا بوده و این قیمت در نمونه فول آپشن و کامل آن به 26.100 دلار نیز می رسد که نسبت به رقیب خود گران قیمت‌تر است.

حضور در ایران

لازم به ذکر است، مقایسه بالا مابین دو خودرو النترا اسپرت و سیویک اسپرت در سطح جهانی بوده و اگر بخواهیم این دو محصول را در ایران با یکدیگر مقایسه کنیم، مسلما هیوندای با خدماتی گسترده‌تر و بهتر و همچنین بازار دسته دوم نسبتا پرقدرت و خوش فروش در نمونه‌های کارکرده در سطح کشور چندین رده جلوتر از هوندا که دارای یکی از ضعیف ترین خدمات در کشور است، بوده و  فرض این مثال که اگر حضور این دو خودرو به صورت همزمان در کشور صورت گیرد، احتمال موفقیت النترا اسپرت بیش از سیویک اسپرت خواهد بود.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خدمت دوستان عزیزم

    برای خرید لوازم تزئینی خودرو مثل کفپوش ، روکش داشبورد ، عایق ها و …….. میتونید از طریق لینک زیر وارد شوید
    https://goo.gl/qqejkp
    آدرس سایت اصلی هم http://www.wekama.com می باشد ، اینجا میتونید برای هر ماشین که مد نظرتون هست کفپوش و لوازم مرتبط پیدا کنید ، برای تمامی ماشین های موجود در دنیا ، اگر ماشین بسیار خاصی دارید ، کفپوش ها را به صورت سفارشی و با قیمت کاملا مناسب تولید میکند .
    حتما مراجعه فرمایید ، از بعد قیمت و کیفیت کم نظیر میباشد.

  2. اگر خدماتش نیست چون عده ای نمیخوان و نمیذارن باشه البته کسی که هوندا داره به خدمات نیاز نداره ماشینهای ژاپنی فوق العاده کم استهلاک جون سخت مدلای 30سال پیشش هنوز دارن کار میکنن بشخصه هوندا رو انتخاب می کنم ماشین آسیایی اول ژاپن بعد کره بعدش سایر کشورها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا