مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

3 دلیل برای آنکه برلیانس H320 نخریم!

پارس خودرو یکی از زیر مجموعه‌های گروه صنعتی سایپا، چند سالی است که چند مدل از خودروهای برند چینی برلیانس را با نام‌های H220 .H230 .H320 .H330 تولید و روانه بازار داخلی کشور می‌کند و در این بازه زمانی نیز موفق به فروش و ارائه خدماتی مناسب و خوب برای این محصولات شده است.

در این مطلب قصد داریم تا با نگاهی دقیق‌تر مدل H320، چند مورد از نقاط ضعف این خودرو را بررسی و عنوان نماییم.

قیمت

همانند برخی دیگر از محصولات چینی بازار، قیمت و ارزش واقعی در این محصول نیز بیش از حد واقعی بوده و به اعتقاد کارشناسان یکی از نقاط ضعف این خودرو همانند برادر سدان خود، قیمت آن در بازار داخلی کشور است. قیمت این خودرو در حال حاضر در بازار برابر با 57 میلیون تومان در نمونه اتوماتیک و در نمونه دستی برابر با 49 میلیون تومان و انتخاب رنگ خاص است که با توجه به هدف ساختاری آن و سیاست‌های فروش این شرکت، کمی بالاتر از تصور خریداران و مشتریان و رقبای خود در این رده بنظر می‌رسد.

پیشرانه

پیشرانه و قدرت تولیدی موتور نیز یکی دیگر از معایب این خودرو با توجه به نظر برخی خریداران و مشتریان عنوان شده است و از کمبود توان این مدل در پیمایش مسیرهای سربالایی با سرعتی بسیار کم گلایه کرده‌اند. پیشرانه مورد استفاده شده در این خودرو حجمی برابر با 1498 داشته و قادر است توانی برابر با 103 اسب بخار را در 5800 دور در دقیقه تولید کند که نسبت به وزن و ابعاد این خودرو کمی ضعیف به نظر می‌رسد. شتاب رسمی این خودرو در نمونه اتوماتیک برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از صفر مطلق برابر با 13.2 ثانیه طبق اعلام برخی رسانه‌ها در بهترین شرایط اعلام شده است که در مقابل برخی رقبای خود در این رده حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

گیربکس قدیمی (در نمونه اتوماتیک)

از دیگر نکات منفی و ضعف این خودرو گیربکس قدیمی و ضعیف است. گیربکس نصب شده بر روی برلیانس H320 به صورت 4 سرعته اتوماتیک بوده و از نمونه‌های قدیمی و در حال منسوخ شدن محسوب می‌شود. شاید بتوان گفت برای استفاده شهری این جعبه دنده مناسب باشد اما در استفاده خارج شهری و اتوبان بدلیل وجود ضریب دنده‌های کم، این خودرو دچار افت توان شده و صدای بیش از حد موتور وارد کابین خواهد شد. اما در نمونه گیربکس دستی، این مدل مجز به یک جعبه دنده 5 سرعته دستی بوده که عملکرد و هماهنگی خوبی را از خود نشان می‌دهد و برخلاف نمونه اتوماتیک، خودرویی بسیار جذاب و با هزینه‌های بسیار پایین در زمان سرویس‌های دوره‌ای است.

کلام پایانی

یکی از مهمترین مشکلات خودروهایی که در کشورمان تولید می‌شود، ضعف مونتاژ است که برلیانس هم با خود این چنین مشکلاتی را برای خریدار خود به همراه می‌آورد. اگر جز خریداران این خودرو بوده و با آن به مشکلاتی برخورده اید، آن را با ما در میان بگذارید.

 

 

 

 

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. جهت اطلاع صفر تا صد این خودرو زیر 12 و مدل اوتومات 13 ثانیه میزهنه

  2. یک سال دارم صدای موتور داخل کابین نمیاد حتی در سربالایی.

  3. متاسفانه تولید کنندگان داخلی کشور عزیزمان دوست ندارن غیر از خودشون هیچ تولید کننده ای فعالیت داشته باشه و بخاطر همین ایرانخودرو و سایپا دست به هر کاری میزنن تا فقط محصولات خودشون فروش بره

  4. من‌ک مشگلی رو حس نکردم به نظر من این خودرو زیبایی خاص خودشو داره
    ..و خیلی از محصولات ایرانی بهتره از هر نظر…چه موتوری چه ظاهری….چون حداقل یه قیافه داره..به اعتقاد اقایون یه خودروی سمند پیرمردونه خوبه..یا خودروی پارس دموده وخز..یا به گفته بچه ها یه کفن‌متحرک بنام پراید..ک درصد گرفتن جون ادمهاش بیشتر از سرطان ناعلاجه…

  5. سلام.
    من باهاش چپ کردم ایربگ عمل نکرد.شکایت کردم رسیدگی نکردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا