مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه تویوتا هایلوکس فیس‌لیفت اما فقط برای بازارهای تایلند

یکی از محبوب‌ترین وانت کامیون‌های جهان، تویوتا هایلوکس است که نسل هشتم آن از اواسط سال 2015 تا کنون تولید و عرضه می‌شود اما گویا، این وانت کامیون بی نظیر، شاهد تغییرات قابل ملاحظه‌ای در تایلند خواهد بود. تغییرات بی‌نظیری در جناح جلوی این خودرو ایجاد شده، که از جمله آنها می‌توان به طراحی یک پنجره مشبک شش گوشه که از تویوتا تاکوما الهام گرفته شده اما به اندازه آن بزرگ نیست اشاره نمود. چراغ‌های مه‌شکن این خودرو نیز تغییر کرده و توسط قطعات کرومی C شکل موجود در سپر این خودرو که برای جای دادن یک بخش ورود هوای مرکزی در خود، مجددا طراحی شده احاطه شده‌اند.

یکی دیگر از تغییران جدید اعمال شده در وانت کامیون تویوتا هایلوکس فیس لیفت 2018، حاشیه دوزی ROCCO است که به صورت انحصاری برای نسخه کابین دونفره ROCCO با انتخاب سایز 4X2 و 4X4 در دسترس قرار دارد. هایلوکس با مجموعه‌ای از علایم برجسته مشکی، رنگبندی خاص بدنه، و چرخ‌های 18 اینچی ارائه خواهد شد. علاوه براین، تویوتا از یک تودوزی کف قسمت بار منحصربفرد برای این مدل هایلوکس استفاده نموده که در داخل، به یک تودوزی متالیک مشکی تبدیل میشود.

اما تویوتا هیچگونه تغییری را در موتور این مدل هایلوکس که در تایلند به فروش خواهد رسید اعمال نکرده و این خودرو با همان موتور 2.4 لیتری توربو دیزل با توان 150 اسب بخار و گشتاور 295 یا 253 پوند-پا بسته به گیربکس انتخابی ارائه خواهد شد. اما موتور دیزل 2.8 لیتری قوی‌تر این خودرو نیز توانی برابر 177 اسب بخار و گشتاور 332 یا 310 پوند-پا را تولید نموده و علاوه بر این‌ها، یک موتور بنزینی 2.7 لیتری با توان تولیدی 166 اسب بخار و گشتاور 181 پوند-پا نیز برای این خودرو موجود است.

هنوز چیزی در این رابطه عنوان نشده که آیا هایلوکس جدید با تغییرات خیره کننده‌اش در اروپا و دیگر بازارها نیز فروخته خواهد شد یا خیر. اما ما امیدواریم که نسخه ROCCO عضلانی که دارای ظاهری جذاب‌تر است به جز تایلند در کشورهای دیگر نیز عرضه شود.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا