مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبر

تولید پژو ۲۰۰۸ در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

 به‌جرات می‌توان گفت، پژو2008 پس از تفاهم نامه مرسوم به برجام، پرحاشیه‌ترین خودروی وارد شده و در حال تولید توسط ایران خودرو در کشور است. حال با وجود گذشت نزدیک به یک سال از روند پیاده سازی و ایجاد خط تولید این مدل در گروه صنعتی ایران خودرو، آماری مبنی بر تولید این خودرو در رسانه‌های دیداری طی چند روز اخیر منتشر شده است و این خبر حاکی از آن بوده که تنها ۴ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تا پایان مهرماه سال جاری در این شرکت خودروساز دولتی تولید شده است، اما با این وجود خبری مبنی بر میزان تولید دقیق این خودرو تا بدین لحظه به دست چندین خبرگزاری رسیده است که با استناد به صحبت‌های یک منبع آگاه بر مسائل مربوط به تولید پژو2008 در این گروه صعنتی، تا به‌حال تنها حدود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه از این محصول در ایران‌خودرو تولید شده و این شرکت طبق اعلام شرایط پیش فروش خود می‌بایست تا چند مدت دیگر بخشی از اتومبیل‌های تولید شده را تحویل مشتریان دهد.

 در ادامه این خبر لازم به ذکر است، طبق اعلام وزارت صنعت در 17 روز اخیر، آمار تولید ۷ ماه امسال خودروسازان مشخص شد که تا پایان مهرماه تنها ۴ دستگاه از این خودرو تولید شده است!  اما از سوی دیگر، ایران‌خودرو با ارسال دعوتنامه برای مشتریان خود که در طرح اولیه فروش، این خودرو را ثبت‌نام کرده بودند، چندین دستگاه از این خودرو را به ثبت‌نام‌کنندگان تحویل داد.

حال این پرسش پیش آمده است که این خودروها از چه منبعی تامین و به دست مشتریان رسیده‌اند؟ جواب این سوال طبق اعتقاد برخی کارشناسان بر پایه واردات این محصول از کشور مبدا بوده اما با این حال ایکاپ (شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو) با ارسال نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت، این موضوع را تکذیب و اعلام کرد ۲۰۰۸‌های تحویل شده، تولیدی بوده‌اند، و هیچ یک از این خودروها به صورت وارداتی به دست مشتریان نرسیده است.

حال پرسش دیگری که مطرح می‌شود بدین صورت است که چرا آمار تولید و مونتاژ پژو ۲۰۰۸ در وزارت صنعت، معدن و تجارت به روز نشده و همچنان عدد ۴ دستگاه را نشان می‌دهد! با توجه به این شرایط، حال می‌بایست تا انتشار آمار تولید خودروسازان در اوایل آذرماه پیرامون تولید محصولات در آبان ماه منتظر ماند تا مشاهده کرد که تعداد دقیق تولید پژو2008 به چه میزان بوده است.

همان‌طور که در ابتدای این خبر نیز ذکر گردید، به گفته یک منبع آگاه، تا به امروز حدود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۰۸ در ایران‌خودرو به تولید رسیده و در انبارهای این شرکت قرار گرفته‌اند. ظاهرا ایران‌خودرو و پژو قصد دارند از آذرماه تولید انبوه این محصول را آغاز کنند تا بتوانند ۱۶ هزار دستگاه ۲۰۰۸ ثبت‌نام شده را تحویل مشتریان دهند. همچنین مسئله دیگر پیرامون این خودروی حاشیه بدین صورت عنوان می‌شود که که ایران ‌خودرو طبق وعده‌ای که به مشتریان داده است، باید تا پایان مرداد ماه سال آینده، ۱۶ هزار دستگاه از این خودرو را به دست خریداران برساند، بنابراین نیاز به تولید ماهانه حدود یک هزار و ۳۵۰ دستگاه از این محصول دارد.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا