مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

عمان بازار هدف ایران خودرو برای صاردات دو محصول دنا پلاس و رانا!

همان‌گونه که در چند روز اخیر در رسانه‌های دیداری و شنیداری اعلام گردید، گروه صنعتی ایران خودرو به‌عنوان تنها شرکت خودروساز ایرانی موفق به دریافت مجوز G.S.O که یک استاندارد بین المللی برای خودروها محسوب می‌شود، شد. پیرامون همین موضوع، طی اخبار دیگری که در رابطه با صادرات خودرو به دیگر کشورها اعلام شده است، دو محصول دنا پلاس و رانا به‌عنوان خودروهای ملی ایران، برای اولین بار پای به بازار خودرویی عمان خواهند گذاشت.

در همین حال، با توجه به گفته‌های سخنگوی سازمان توسعه تجارت، شرکت ایران خودرو به عنوان اولین گروه خودروساز ایرانی، مجوز سازمان استاندارد شورای همکاری خلیج فارس (GSO) را برای صادرات و عرضه دو محصول دنا پلاس و رانا به کشورهای موجود در حوزه خلیج فارس را با موفقیت کسب نموده و اولین بازار هدف خود را کشور عمان معین کرده است.

همچنین، این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود این‌گونه ادامه داد که گروه خودروسازی ایران خودرو، تست‌های استحکام بدنه،‌ دینامیکی و تصادف خودرورا با موفقیت در سازمان مذکور انجام داده و از این آزمون مهم سربلند بیرون آمده است و طی این مجوز مهم و استراتژیک، طبق گفته کارشناسان، پیش بینی می شود که این دو خودرو در آینده‌ای نزدیک فروش بسیار خوب و موفقی را در کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیا مرکزی کسب نمایند و طبق این روال، موجب ارز آوری هرچه بیشتر و بهتر برای دولت و این گروه خودروساز دولتی شوند.

لازم به ذکر است، یک برند لاستیک ساز ایرانی نیز همانند گروه صنعتی ایران خودرو در حال تلاش برای کسب مجوز شورای همکاری خلیج فارس بوده و در مراحل پایانی دریافت این مجوز مهم قرار دارد‌. حال طبق اعتقاد کارشناسان این عرضه، امید آن می‌رود دیگر شرکت‌های خودروساز و صنایع وابسته نیز بتوانند این مجوز مهم را کسب نموده تا هرچه بهتر و بیشتر به‌پیشرفت این صنعت مهم و استراتژیک کشور کمک نمایند.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا