مکمل بنزین
خبرداخلی

شرط افزایش مهلت خودروسازان برای رعایت استانداردهای 85 گانه

به گزارش چرخان به نقل از معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد، این سازمان که به تازگی شرایط 85 گانه ای را برای خودروسازان تعیین نموده‌است، یک شرط برای افزایش مهلت یکساله خودروسازان تعیین کرده که در صورت رعایت این شرط می‌توانند تا دیماه 98 تولیدات خود را ادامه‌دهند.

وحید مرندی‌مقدم در گفتگو با رسانه‌ها اعلام‌کرد:

خودروهایی که تا ابتدای دیماه 1397 تولید می‌شوند باید شرایط 85گانه را رعایت کنند، اما اگر شرکتی برای یک نوع بتواند تاییدیه را دریافت نماید، می‌تواند تا یکسال پس از آن استانداردها را اعمال نماید.

این خبر برای خودروسازان‌داخلی بسیار‌سخت و غیرقابل‌قبول به نظر می‌رسد و همین سختی باعث شده‌است که مسئولین امر این تسهیلات را اعمال‌کنند ولی نکته‌ای که در سوال خبرنگاران نیز بود، ابهام در عملکرد این شرکتهاست که ممکن‌است با تاخیر در ارائه شرایط، بتوانند یکسال دیگر نیز به تولید محصولات بی کیفیت ادامه‌دهند. مرندی پیرامون این موضوع گفت:

خودروسازان نمی‌توانند این‌کار را انجام‌دهند چراکه تاییدیه آنها باطل خواهد‌شد.

معاون سازمان‌استاندارد در ادامه افزود: شرکتهای داخلی موظف بودند تا دیماه سال 96 شرایط 85گانه را دریافت و تاییدیه بگیرند و در همین صورت می‌توانند نسبت به اعمال استانداردهای 85گانه کارهای لازم را عملی‌کنند. حالا شرایط به‌گونه‌ایست که می‌توانند تا دیماه98 این فرصت را تمدید‌ نمایند.

مرندی در پاسخ به این سوال که آیا برای 25 مدل خودرویی که قبل از این مشمول توقف‌تولید به دلیل عدم‌رعایت قوانین شده‌بودند، فرجه ای تعلق خواهد‌گرفت یا نه، گفت: خیر؛‌ شرایط جدید و متفاوتی برای این نوع از خودروها وجود ندارد و بررسی نخواهد‌شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا