مکمل بنزین
گوناگونخبر

زبان طراحی آئودی تغییر می‌کند!

حتما لازم نیست که یک طراح خودرو باشید تا بفهمید که ظاهر خودروهای آئودی در سال‌های اخیر کاملا تکراری شده‌اند. اما باید بدانید که تغییرات در کمپانی آئودی آغاز شده است. در حقیقت آئودی به اصلاح ظاهر خودروهای خود مانند مدل Q2 پرداخته و خودروهایی مانند A8 و A7 Sportbac نیز نسبت به گذشته کمی متفاوت‌تر شده‌اند.

در همین رابطه آقای روبرت استادلر، به عنوان مدیر اجرایی کمپانی آئودی می‌گوید: «در حال حاضر تغییرات بصری محصولات آئودی جزء اولویت‌های اصلی ماست. خودروهای آئودی باید وارد بازارهای جدید و نوظهور شوند و به همین دلیل باید تغییر کرد؛ زیرا نمی‌توان از بازارهایی مانند چین به سادگی عبور کرد. در حال حاضر آئودی محبوبترین برند گروه خودروسازی فولکس‌واگن در چین بوده و با تغییر رویکرد طراحی محصولات خود؛ می‌خواهد که نگاه مشتریانش را تغییر دهد.»

استادلر می‌گوید که خودروهای جدید، باید با خودروهای قدیمی تفاوت بیشتری داشته باشند؛ زیرا عمر یک خودرو تقریبا شش سال بوده و هر خودرو باید در مدت زمان مذکور ظاهری جذاب داشته باشد. به همین منظور آئودی از اواخر سال 2018، نسخه لوکسی از خودروی E-Tron Sportback را برای عرضه در سال 2019 معرفی خواهد کرد.

کنار گذاشتن پیشرانه‌های احتراقی و استفاده از نیروی برق، این فرصت را به طراحان آئودی می‌دهد که با آزادی بیشتر، محصولاتی متفاوت را طراحی کنند. به همین منظور آئودی بزودی از زبان طراحی جدید خود استفاده می‌کند؛ که از ویژگی‌های آن باید به خطوط کوتاه‌تر بدنه، جلو پنجره و هواکش‌های رو به پایین و… اشاره کرد.

در حال حاضر آئودی تولید نسل بعدی A6 را در دستور کار خود قرارداده و در ماه‌های آتی خبرهایی از آن منتشر خواهد شد و با توجه به سخنان استادلر؛ انتظار می‌رود که ظاهر خودروی مذکور، چیزی فراتر از A8 باشد. همچنین آئودی در سال 2018 خودروهایی مانند Q8 و Q7 را تولید کرده و احتمالا ظاهر مدل Q3 را تغییر خواهد داد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. عمر خودرو به گفته اونا شش ساله اما توی ایران بعد شش سال تازه اقساط خودرو تمام میشه
    بعد این خودروها دست ایرانی باشه میشه سی سالی به خوبی ازش استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا