مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

6 هاچ‌بک جذاب و مناسب برای ورود احتمالی به بازار ایران!

همان‌گونه که می‌دانید، در چند وقت اخیر قانون عجیبی پیرامون شرایط و ضوابط ورود خودروهای وارداتی به کشور توسط هیئت دولت به‌تصویب رسیده است. پیرامون همین موضوع، یکی از بندهای عجیب و غیرمنطقی موجود در این بخش‌نامه، عدم حضور خودروهایی با قیمتی بیش از 40 هزار دلار و حجم موتوری بیش از 2500 سی‌سی (همانند مصوبه قبلی) بوده که اعتراض شدید فروشندگان خودرو و شرکت‌های واردکننده را به‌دنبال داشته است. حال در رابطه با این دستورالعمل جدید قصد داریم به معرفی خودروهای زیر 40 هزار دلار در کلاس هاچ‌بک بپردازیم و با نگاهی دقیق‌تر به این‌گونه اتومبیل‌ها، 6 گزینه‌ معقول در این رده را که طبق برخی پارامترها همچون وجود نمایندگی و بازار فروش، شرایط ورود به کشور را دارا هستند، بررسی نماییم.

1-فولکس‌واگن گلف 2017

یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها در کلاس خودروهای هاچبک برای ورود به کشور، قطعا فولکس واگن گلف است. این خودرو دارای یک پیشرانه 1.8 لیتری توربو شارژ بوده بوده که قادر است قدرتی معادل با 170 اسب بخار و 199 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. همچنین این خودرو مجهز به یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک بوده و شتاب صفر تا صد آن برابر با 7.5 ثانیه است. قیمت این خودرو در نمونه 4 درب و بالاترین سطح امکانات قیمتی در حدود 22 هزار دلار را دارا بوده که اگر این ارزش قیمتی را به واحد مالی ایران تبدیل کنیم، بدون احتساب عوارض گمرکی، گلف قیمتی در حدود 92 میلیون و 400 هزار تومان را دارا خواهد بود . لازم به ذکر است، نماینده و شریک رسمی فولکس واگن در ایران شرکت ماموت خودرو بوده و وظیفه عرضه و خدمات دهی به محصولات این کمپانی آلمانی را عهده دار است.

2-مزدا 3 نیو 2017

مزدا 3 یک خودروی آشنا در بازار داخلی کشور است. زیرا این خودرو در سالیان گذشته همواره در گروه بهمن تولید و به بازار داخلی کشور عرضه شده است و در حال حاضر نیز نمونه صندوق دار آن از فروش خوبی برخوردار است. اما دیگر وقت آن رسیده تا گروه بهمن مدل جدید و بروز این خودرو را در نمونه هاچ‌بک وارد بازار داخلی کند تا مشتریان بتوانند از این خودروی محبوب در سطح جهانی، بهره ‌مند شوند. مزدا 3 نیو در نمونه هاچ‌بک خود دارای یک پیشرانه تنفس طبیعی 4 سیلندر با حجمی برابر با 2.0 لیتر بوده که قادر به‌تولید قدرتی برابر با 155 اسب بخار و 150 نیوتن متر گشتاور است. (شایان ذکر است، این خودرو در یک مدل بالاتر با نام GT نیز عرضه میشود که دارای پیشرانه‌ای با حجم 2.5 لیتر است)

همچنین این خودرو دارای یک گیربکس 6 سرعته در نمونه اتوماتیک خود بوده و شتاب صفر تا صد آن برابر با 7.7 الی 7.9 صدم ثانیه اعلام شده است. پیرامون قیمت این خودرو نیز این‌گونه باید گفت که مزدا 3 نیو هاچ‌بک در بالاترین سطح امکانات خود در نمونه 2 لیتری قیمتی برابر با 19 هزار دلار را دارا بوده که اگر این ارزش قیمتی را تبدیل به واحد مالی ایران کنیم، بدون احتساب عموارض گمرکی، قیمت این خودرو برابر با 79 میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود.

3-مینی کوپر S

یکی دیگر از  گزینه‌های وسوسه انگیز برای خریداران ایرانی در کلاس خودروهای هاچ‌بک، مینی کوپر S است. این شرکت خودروسازی در حال حاضر زیر مجموعه کمپانی مشهور بی‌ام‌و آلمان بوده و تحت مالکیت این شرکت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر، مینی دوباره در صدد ورود به بازار داخلی ایران است، اما شرکت واردکننده این محصول هنوز به‌صورت قطعی مشخص نشده و تاریخ قطعی عرضه محصولات این برند انگلیسی نیز نامعلوم است. پیرامون همین موضوع، مینی کوپر S دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژ بوده که قادر است قدرتی برابر با 189 اسب بخار و 207 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. همچنین این خودرو دارای یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته بوده و شتاب صفر تا صد آن طبق اعلام رسمی شرکت سازنده برابر با 6.8 ثانیه است. قیمت این خودرو در حال حاضر در بالاترین سطح امکانات برابر با 24 هزار 400 دلار بوده که اگر این ارزش قیمتی را تبدیل به واحد مالی ایران کنیم، قیمت این خودرو بدون احتساب عوارض گمرکی، برابر با 102 میلیون و 480 هزار تومان خواهد بود. (لازم به ذکر است که احتمالا سه مدل کوپر، کانتریمن و کلابمن در ماه‌های آینده در بازار خودرویی ایران عرضه شوند)

4-فولکس واگن بیتل 2017

یکی دیگر از محصولات جذاب فولکس واگن که در کلاس خودروهای هاچ‌بک می‌تواند دوباره پای به بازار خودرویی ایران گذارد، بیتل نام دارد. این خودرو در سالیان اخیر حضوری نسبتا موفق را در بازار داخلی کشور دارا بوده است. حال پس از گذشت چند سال، می‌توان این خودرو را به‌عنوان یکی از گزینه‌های معقول در این کلاس برای ورود به بازار خوردویی کشور نام برد. بیتل جدید دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری توربوَشارژ بوده که قادر است قدرتی برابر با 170 اسب بخار و 184 نیوتن متر را تولید نماید. (البته این نکته نیز لازم به یادآوریست که بیتل دارای یک پیشرانه قوی‌تر با حجمی برابر با 2.0 لیتر و قدرتی برابر با 210 اسب بخار نیز بوده که احتمال ورود آن نسخه نیز به کشور بسیار بالااست) این خودرو از یک گربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد و شتاب صفر تا صد آن طبق اعلام رسمی برابر با 7.3 صدم ثانیه است.

همچنین، قیمت این مد در بالاترین سطح امکانات برابر با 21.000 دلار بوده که اگر این ارزش قیمتی را به واحد مالی ایران تبدیل کنیم، قیمت بیتل 2017 بدون احتساب عوارض گمرکی برابر با 88 میلیون و 200 هزار تومان خواهد بود. لازم به ذکر است، نماینده و شریک رسمی فولکس واگن در ایران شرکت ماموت خودرو بوده و وظیفه عرضه و خدمات دهی به محصولات این کمپانی آلمانی را عهده دار است.

5- رنو مگان هاچ‌بک 2017

یکی دیگر از خودروهای حاضر در این لیست، رنو مگان هاچ‌بک نام دارد. همان‌گونه که می‌دانید شرکت نگین خودرو نماینده و شریک رسمی کمپانی رنو فرانسه در ایران بوده و وظیفه عرضه و خدمات دهی به محصولات این شرکت مشهور را در کشور عهده دار است. پیرامون همین موضوع، نگین خودرو در نمایشگاه خودروی تهران اقدام به رونمایی از مگان جدید در نمونه سدان یا همان صندوق دار نمود که با استقال بی‌نظیری نیز روبه‌رو گردید. حال به نظر می‌رسد اگر این شرکت مگان جدید را در نمونه هاچبک نیز عرضه کند، می‌تواند در کنار نمونه سدان از  میزان فروش خوبی برخوردار شود.

مگان هاچ‌بک جدید دارای چندین مدل پیشرانه بوده که بهترین مدل آن برای ورود به بازار خودروی کشور قطعا نمونه چهار سیلندر 1.2 لیتری توربوشارژ است. این پیشرانه دارای قدرتی برابر با 130 اسب بخار و 205 نیوتن متر گشتاور بوده و مجهز به یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک است. همچنین شتاب صفر تا صد این خودرو برابر با 10.3 ثانیه بوده و قیمت آن در بالاترین سطح امکانات در بازار جهانی برابر با 21 هزار و 500 دلار است که اگر این ارزش قیمتی را به واحد مالی ایران تبدیل کنیم، متوجه خواهیم شد که این خودرو بدون احتساب عوارض گمرکی، قیمتی برابر با 90 میلیون و 300 هزار تومان را دارا خواهد بود.

6- کیا فورته (Forte ) 2017

سرانجام آخرین خودرو در این لیست که می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب در کلاس خودروهای هاچ‌بک برای ورود به بازار خودرویی ایران محسوب شود، کیا فورته نام دارد. این خودرو یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت خودروسازی کیا بوده و با توجه به بازار بسیار خوب خرید فروش محصولات این شرکت کره‌ای در کشور، این‌گونه می‌توان نتیجه گرفت که در صورت ورود این خودرو به ایران، مشتریان علاقه زیادی را نسبت به خرید این اتومبیل از خود نشان دهند.

پیرامون همین موضوع، خودروی مذکور دارای یک پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی بوده که قادر است قدرتی برابر با 164 اسب بخار و 151 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. (لازم به یاداوریست، فورته یک نمونه پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ را نیز دارا بوده که قادر به تولید 201 اسب بخار و 195 نیوتن متر گشتاور است) همچنین این خودر دارای یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بوده و شتاب صفر تا صد آن برابر با 7.8 الی 8 ثانیه خواهد بود. قیمت این خودرو در بالاترین سطح امکانات در بازار جهانی برابر با 19 هزار و 800 دلار است که اگر این ارش قیمتی را به واحد مالی ایران تبدیل کنیم، متوجه خواهیم شد که قیمت فورته بدون احتساب عوارض گمرکی برابر با 83 میلیون و 160 هزار تومان خواهد بود.

همچنین این نکته نیز لازم به ذکر است که شرکت اطلس خودرو در حال حاضر نماینده کیا در ایران بوده و وظیفه عرضه و خدمات دهی به محصولات این کمپانی کره‌ای را عهده دار است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا