مکمل بنزین
برگزیده‌هاتماشاخانه

بهترین فیلم‌های تعقیب و گریز سال 2017 همراه با قسمت های هیجان انگیز آنها را ببنید!

سال 2016 سالی عالی و پرهیاهو برای فیلم‌های تعقیب و گریز ماشینی بود. فیلم‌هایی مانند Jason Bourne که صحنه‌های مخرب و هیجان‌انگیز زیادی در این تعقیب و گریز ماشینی در شهر لاس‌وگاس داشت. اما در سال 2017، تعداد خیلی بیشتری از این نوع فیلم‌ها روی پرده‌ی سینماها قرار گرفت. فیلم‌هایی که حتی تعدادشان بیشتر ازآنچه بتوان به‌حساب آورد بوده است.Fate Of the Furious، نام هشتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های هیجان‌انگیز Fast & Furious است که باقوت و البته هیجان بالا برای بینندگانش روی پرده سینماها قرار گرفت.

فیلمی پر از حادثه و تعقیب و گریزهای بی‌پایان که با ثبت رکوردی از خود در این نوع از فیلم‌ها توانست بیش از 1 میلیارد و 235 میلیون دلار در سطح جهان به فروش برسد.

اما فیلم‌هایی مانند Baby Driver و فیلم اختصاصی نتفلیکس، یعنی Wheelman، بیشتر به خاطر ابداعات و نوآوری‌های خود در سطح فیلم به فروش و موفقیت قابل قبولی رسیدند. با ما همراه باشید تا در این مقاله به فیلم‌های تعقیب و گریزی سال 2017، که توصیه می‌کنیم حتماً آن‌ها را ببینید، معرفی کنیم.

Baby Driver، یک از آن نمونه‌های کاملاً برجسته در سال 2017 بود. فیلمی به کارگردانی Edgar Wright و نمونه‌ای از فیلم‌های قهرمانی و البته مناسب برای عاشقان خودرو و تعقیب و گریز. برای عاشقان خودرو،Baby Driver، یک نامه‌ی عاشقانه به فیلم‌های تعقیب و گریز کلاسیک است. به لطف بدلکاری‌های عملی در رانندگی به‌جای صحنه‌های کامپیوتری و مصنوعی که بسیاری از فیلم‌های مدرن درگیر آن هستند، این فیلم نمونه‌ی خاص‌تری در این نوع از فیلم‌هاست. در این فیلم، ما شاهد شخصیت اصلی آن با خودروی Subaru WRX STI که در حال فرار از دست پلیس است هستیم و نمونه‌هایی ناب و باورنکردنی از تعقیب و گریز را با هنرنمایی بدلکار افسانه‌ای خودرو یعنی Jeremy Fry شاهد هستیم.

با ترکیب رانندگی شجاعانه این بدلکاروکارگردانی Edgar Wright، شاهد فیلمی هستیم که یکایک لحظات تعقیب و گریزش را می‌توانیم با هیجان و اشتیاق دنبال کنیم.

 

 

همیشه قرار دادن فیلم پرهیجان و دیدنی Furios 7 در ابتدای فهرست کاری سخت بوده است. فیلمی که شاهد پرواز خودروها از آسمان به روی زمین و خودروهای خاص و قدرتمند آن هستیم. مسابقه‌ی ابتدایی فیلم که در کشور کوبا اتفاق افتاد را می‌توان پیمان دوباره این قسمت برای مسابقات خیابانی فراموش‌شده در قسمت‌های قبلی آن است. مسابقه‌ای که Vin Diesel با عبور از روی آتش به آن پایان داد. البته صحنه‌های خاص دیگری نیز مانند قرار گرفتن خودروها روبروی یک زیردریایی دیوانه و یا افتادن خودروها در شهر نیویورک از روی پارکینگ یک گاراژ نیز زیبایی خاص خود را به این فیلم پرهیجان بخشیده‌اند.

فیلم Fate Of the Furious در هفته ابتدایی اکران خود در سینماها توانست مبلغ بیش از 530 میلیون دلار را درفروش خود به ثبت برساند. میزان فروشی که بزرگ‌ترین رکورد درفروش اولیه فیلم‌ها بود.

 

یکی از فیلم‌هایی که کمتر موردتوجه قرار گرفت، فیلم Overdrive بود. فیلمی که در آن،Scott Eastwood در نقش یک راننده جسور ظاهرشده و او با اجبار یک Ferrari 250 GTO را از رئیس مجرم گروه رقیب خود به سرقت برده است تا بتواند آزادی خود را به دست بیاورد. شاید در این فیلم مانند Baby Driver و Fast & Furious شاهد صحنه‌های آن‌چنانی تعقیب و گریز نباشیم، اما حتماً چشمانتان به خودروهایی می‌افتد که در شاید در فیلم‌های دیگر توفیق دیدن آن‌ها را نداشته باشید. خودروهای خاصی مانند Bugatti Type 57 S، Porsche 356 A Speedster و Jaguar XK 120.

در این فیلم تا دلتان بخواهد شاهد خودروهای BMW هستیم. اما ارزشش را دارد که در فیلم Overdrive تعدادی از صحنه‌های تعقیب و گریز مانند تعقیب توسط پلیس در فرودگاه و یا تعدادی دیگر از این تعقیب و گریزها در جاده‌هایی که شاهد باد و البته صحنه‌های عجیب‌وغریب و هیجان‌انگیز با خودروهای خاصی مانند Porsche 911 Carrera، AC Cobr 27 و Maserati Quattroporte هستند را تماشا و دنبال کنیم.

 

 

 

 

باوجود موفقیت Fate Of the Furious در بخش فروش، بازهم می‌توان فیلم‌های زیبای دیگری در این قسمت از سینما یعنی بخش تعقیب و گریز ماشینی مانند فیلم Autobahn Chase که با بازی Nicholas Hoult است را پیدا کرد. اگر شما هنوز این فیلم را ندیده‌اید به‌احتمال‌زیاد یکی از فیلم‌هایی که با صحنه‌های تعقیب و گریز دیوانه کننده خود شمارا به وجد می‌آورد را ازدست‌داده‌اید. در این فیلم، شاهد صحنه‌های تعقیب با خودروی Jaguar XFR و بازهم هنرنمایی فوق‌العاده بدلکاران هستیم. در این فیلم صحنه‌هایی که خبر از آسیب دیدن و یا نابود شدن خودروهای گران هستند را زیاد خواهیم دید، مانند صحنه‌ای که XFR به یک ساختمان اداری برخورد می‌کند و قطعات آن تبدیل به BMW Z3 می‌شوند.

همچنین یک مسابقه سرعت در اتوبان‌های آلمان بین Citroen C5،Porsche Cayenne،Volvo V70 و Mercedes ML نیز اتفاق می‌افتد که این خودروهای بیچاره نیز محکوم‌به فنا هستند. البته یک Aston Martin Rapido S نیز در آن اتوبان ظاهر می‌شود، اما نگران نباشید زیرا بودجه سازندگان فیلم به نابودی این خودروی گران‌قیمت نمی‌رسد.

 

البته دراین‌بین، فیلمی که تعقیب و گریز متفاوتی را نشان دهد نیز وجود دارد. در Live By Night که توسط یک کارگردانی بامهارت های کمتر نسبت به فیلم‌های قبلی ساخته‌شده است، شاهد تعقیب و گریزی بین خودروهای بسیار ضعیف (البته امروزه بسیار ضعیف هستند) که خودروهای دهه 1920 و 1930 Ford و Buick شامل می‌شوند، هستیم. تعقیب و گریزی که به‌واسطه یک سرقت مسلحانه از بانک صورت گرفته است. البته میزان هیجان این تعقیب به عهده خودتان باشد. زیرا بستگی به سلیقه شما دارد.

البته متأسفانه این فیلم درفروش گیشه نتوانست به موفقیت چندانی برسد، ولی از حق نگذریم در این فیلم شاهد تیراندازی‌ها و صحنه‌های متوالی هیجان‌انگیز زیادی هستیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا