مکمل بنزین
خبرداخلی

چه نوع از خودروهای هیبریدی شامل تعرفه‌های افزایش‌یافته می‌شوند؟

به گزارش چرخان، اهالی صنعت‌خودرو در چند روز گذشته با یک خبر عجیب روبرو شدند که طبق آن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی از 5 تا 9 برابر افزایش‌یافت. این خبر وقتی در کنار سیاست‌های کلی دولت برای کاهش خودروهای‌دارای سوخت‌فسیلی قرار میگیرد، قابل‌اهمیت می‌شود چرا که این خبر کاملا با سیاست مذکور متناقض بوده و تعجب همگان را برانگیخته است.

اما امیرحسین قناتی؛ مدیرکل صنایع‌خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری جمهوری‌اسلامی‌ایران (ایرنا) داشته، به این موضوع اشاره کرده و گفت: افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی که 9برابر شده‌است مربوط به خودروهای دارای حجم‌موتور بالای 1500سی‌سی است.این خودروها در اصل به صورت کامل از تکنولوژی هیبریدی استفاده‌نمی‌کنند و از موتورهای فسیلی در این خودروها استفاده می‌شود.

 

خودروهای هیبریدی

 

وی در ادامه افزود: این خودروها در اصل خودروهای‌فسیلی هستند که تاثیر آنها در کاهش آلودگی‌هوا بسیار کم‌است و تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی‌ها ندارند. طبق اطلاعات منتشرشده واضح است که تنها خودروی هیبریدی الکتریکی که وارد کشور می‌شود، بدون تغییر‌تعرفه در سال آینده وارد خواهدشد. با این سیاست اعلام‌شده، واردکنندگان به واردات خودروهای غیرآلاینده و پاک روی‌خواهند‌آورد.

نکته‌جالب در مصاحبه مدیرکل صنایع‌خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، اشاره به کلیت واردات خودروهای هیبریدی در سال‌گذشته است که طبق اعلام‌وی، چیزی قریب به 100درصد خودروهای واردشده به کشور در سال‌گذشته حجم موتور بالای 2000سی‌سی را داشته اند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا