Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بخوانید تا ضرر نکنید؛ ترفندهای‌جدید و حیرت‌انگیز سارقان خودرو در ایران

به گزارش چرخان، پیشرفت در هرجایی خوب‌ است به‌ جز بعضی از شغل‌ها که البته نمی‌توان آنها را شغل دانست چرا که جرم‌ بوده و آینده‌ای ندارند که بخواهیم پیشرفتی برای آنها قائل‌شویم ولی اعتراف‌ها و گزارش‌های رسیده از مردم و پلیس نشان می‌دهد که صنف سارقان خودرو جزو صنوف بسیار پیشرو در زمینه خلق روش‌های جدید هستند که بعضی از ترفندهایی که ابداع می‌کنند، حقیقتا انگشت به دهان شنونده باقی می‌گذارد!

در یکی از جدیدترین روش‌های سرقت، سارق به فرد صاحب‌ماشین در یک اقدام ظاهرا انسان‌دوستانه، بیسکویت تعارف می‌کند و به قول معروف، خوردن بیسکویت همانا و سرقت‌خودرو همانا! به بیان‌دیگر صاحب‌ماشین، خودرویش را به بهای یک بیسکویت ازدست می‌دهد! خیلی ساده‌است که آن بیسکویت آغشته به مواد خواب‌آور بوده و سارق با این‌ترفند، صاحب‌خودرو را به خواب عمیقی فرومی‌برد و با خیال راحت به سرقت خود خودرو یا وسایل درون‌ آن می‌پردازد.

سارقان خودرو در ایران

یک نکته در مورد سرقت‌خودرو این‌است که مردم همیشه فکر می‌کنند سارقان خودرو یک‌سری راههای ثابت برای سرقت‌خودرو دارند و به جز این روش‌ها به روش‌های دیگر سرقت نمی‌کنند ولی حقیقت چیز دیگریست و اتفاقات نشان می‌دهد که همیشه صاحبان اجناس‌سرقت‌ شده، غافلگیر شده‌اند و به هیچ‌وجه به نقشه سارق برای سرقت‌خودرو توجه نکرده‌اند و هربار سارقین روش‌هایی را به کار می‌برند که برای مردم تازگی دارد!

یکی از ترفندهایی که در اغلب موارد سارقان خودرو توانستند به هدف خود برسند، دربست گرفتن ماشینی است که شاید اصلا قصد مسافربری ندارد ولی با وسوسه پول‌زیادی که سارق به او پیشنهاد می‌دهد قبول می‌کند و او را تا مقصد خیالی سارق می‌برد. مقصد معمولا دور انتخاب می‌شود تا سارق بتواند به‌راحتی و در سرفرصت اعتماد راننده را جلب‌ کند. او پس از صحبت در مورد مشکلات اقتصادی، قیمتها، حقوق‌کم و ندادن‌حقوق و بحث‌های‌مشابه به بهانه اینکه رفع‌ گرسنگی بکند ماده‌ خوراکی از کیف خود بیرون می‌آورد و به راننده نیز تعارف می‌کند و راننده با خوردن ماده‌خوراکی بیهوش‌شده و اولین صحنه‌ای که پس از بیدارشدن می‌بیند، احتمالا صحنه دکتری‌ است که بالای سر او ایستاده و او را چکاب می‌کند! چیزی در جیب‌هایش نیست و خودرویش نیز به سرقت رفته‌ است. به همین‌ راحتی سارقین می‌توانند به قصد خود برسند و مردم نیز اغلب در تناقض حس‌انسان‌ دوستی و احتیاطات‌ ضروری، حس اولیه‌شان را فعال می‌کنند و در دام سارقین گرفتار می‌شوند.

البته سارقان از غفلت و سادگی شما استفاده می‌کنند، لزوما هر کسی سوار ماشین شما شد “دزد” نیست!

داستانی که در بالا تعریف‌ کردیم قصه یکی از همین سارقینی‌است که پس از گزارش شاکی‌پرونده و دستگیری وی، مطرح‌شده و جزئیات آن برای پلیس و رسانه‌ها عنوان‌شد.

سارقان خودرو در ایران

دنده شکسته، یکی از شگردهای جدید سارقان!

یکی از ترفندهای جدید سارقان خودرو این‌ است که در مناطق مختلف، جلوی خودروها را با دست به کمرگرفتن و ابراز عجز می‌گیرند و اعلام می‌کنند که دنده‌شان شکسته و باید سریعا به بیمارستان مراجعه‌ کنند. راننده از همه‌جا بی‌خبر او را سوار کرده و در مسیر، سارق با اعلام اینکه نیاز به دارو دارد، راننده را مجبور می‌کند ( اجبار غیر عملی البته) که به داروخانه مراجعه‌ کرده و داروی او را تهیه‌کند ولی پس از بازگشت می‌بیند جا تر است و خودرو نیست!

سرقت دوساعته خودرو و سرقت‌دائمی وسائل خودرو!

یکی دیگر از سارقان خودرو وقتی در دام‌ پلیس افتاد، به یک روش‌دیگری اشاره‌کرد که این نیز قابل‌توجه است. او می‌گوید سوار خودروهای طعمه‌ام میشدم و پس‌از طی مسافتی و رسیدن به مقصدی که معمولا مقصد پرتی بود با چاقو، راننده را تهدید به قتل می‌کردم و سوئیچ و مدارک‌خودرو را می‌گرفتم و به راننده می‌گفتم پس از دوساعت از طریق موبایل خودش که آن را هم برمی‌داشتم به او خبر مید‌هم خودرویش را کجا خواهم‌گذاشت. خودرو را به محلی دور می‌بردم و همه وسایل قابل سرقتش را برمی‌داشتم و به راننده می‌گفتم که خودرویش را ببرد.

طبق گفته پلیس، این سارق معتاد بوده و به دهها سرقت به این‌نحو اعتراف کرده‌است.

سارقان خودرو در ایران

این سارق فقط پرایدهای مدل پایین را می‌دزدید!

یکی دیگر از عجایب اعترافات اخیر این‌است که بعضی از سارقان خودرو به دلیل ضعف‌های موجود در پرایدهای مدل‌پایین، صرفا به سرقت این مدل از خودروها پرداخته و به‌ هیچ مدل از خودروی دیگر دستبرد نداشته‌اند!

سارقان خودرو در ایران

نماینده قلابی نمایندگی‌خودرو، نوع جدیدی از سرقت در کشور!

در یکی‌ دیگر از پرونده‌های سرقت، یکی از شاکیان گفته‌ است وقتی به نمایندگی‌خودرو مراجعه‌ کردم فردی با یک‌ سری کاغذهای مربوط به تحویل خودرو به من نزدیک شد. اطلاعات خودرو را ثبت‌ کرد و از من سوئیچ را گرفت و به‌محض سوار شدن، سریعا با ماشین گریخت و من با مشاهده برگه‌ها، متوجه سرقت شدم چرا که برگه‌ها جعلی‌بوده و ربطی به شرکت‌خودروسازی نداشت!

در یکی دیگر از پرونده‌ها، یکی از شاکیان گفت: برای مشکلی به نمایندگی‌ خودرو مراجعه‌ کردم. فردی در جلوی درب ایستاده‌ بود که با لباس شبیه پرسنل به سمت من آمد. مدعی‌ شد که پرسنل‌نمایندگی است و خودش باید خودرو را به داخل ببرد. من هم قبول‌ کردم و سوئیچ را به او دادم و او پس از سوارشدن سریعا با ماشین گریخت. پس از بررسی‌های پلیس مشخص‌شد، وی در بسیاری از نمایندگی‌ها این کار را تکرار کرده‌است و در جلوی نمایندگی‌ها می‌ایستد و قربانیانی مثل من را به دام می‌اندازد. پلیس می‌گوید این سارق پس از سرقت‌خودرو، به‌دلیل اینکه صاحبان اصلی خودرو برای تحویل ماشین به نمایندگی تمامی مدارک از جمله برگ‌سبز و سند را به همراه داشته‌اند و همراه با ماشین به سرقت رفته‌است، به‌راحتی توانسته ماشین‌ها را بفروشد چرا که تمامی مدارک را همراه‌ داشته و خریداران شک نکرده و اقدام به خرید کرده‌اند.

سارقان خودرو در ایران

درهایی که بسته نمی‌شوند و بلای‌جان صاحبان خودرو می‌شوند!

یکی‌دیگر از شگردهای سارقان خودرو این‌است که وقتی فرد صاحب‌خودرو قصد واردکردن ماشینش به پارکینگ دارد با استفاده از تهدید با چاقو و سلاح‌ سرد و گرم او را مجبور می‌کنند تا سوئیچ را تسلیم کند. این اتفاق در یکی از پرونده‌های مورد بررسی نیز دیده می‌شود که شاکی می‌گوید: وقتی می‌خواستم وارد پارکینگ خانه بشوم، درب ریموت را زدم و باز شد و وارد شدم. درب ریموت را نزدم چرا که می‌خواستم وسایل خریداری‌شده را از ماشین بردارم. درهمین‌حین که نسبت به این‌کار اقدام کردم، دو مرد قوی‌هیکل وارد پارکینگ شدند و با تهدید چاقو، سوئیچ را از من خواستند و من هم از ترس‌جانم سوئیچ را دادم و به سرعت سوار ماشین شدند و گریختند.

از دیگر شگردهای معمول در سرقت‌خودرو، سرقت با استفاده از ورود بانوان به خودرو و حیله‌های خاصی است که به‌کار می‌برند، شگرد درگیری تصنعی که راننده وارد ماجراشده و سارقان از این‌فرصت بهره می‌برند و خودرو را می‌دزدند. همچنین یکی از مواردی که معمولا سارقان شگردهای مختلفی را به‌کار می‌برند، هنگام معامله‌خودرو است که در حین معامله اقدام به سرقت‌خودرو می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.