مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

تولید سیتروئن C3 به طور رسمی آغاز شد!

بی‌شک، سیتروئن C3 یکی از جنجالی‌‌ترین و مهم‌ترین خودروهای حاضر در نمایشگاه بین المللی تهران واقع در شهر افتاب بود. این خودرو که در کلاس هاچ‌بک‌ها قرار دارد، تا به امروز در بازارهای اروپایی موفق کسب آمار فروش بالایی شده و یکی از محصولات مهم سیتروئن به شمار می‌آید. پیرامون همین موضوع، حال پس از گذشت دو سال از توافق نامه هسته‌ای موسوم به برجام، این خودرو سرانجام به خط تولید گروه خودروسازی سایپا سیتروئن که شرک تجاری سیتروئن در ایران محسوب می‌شود، راه پیدا کرده و طبق قرارداد امضا شده، به‌صورتSKD با داخلی سازی 75 درصدی، در ایران تولید خواهد شد.

طبق اخباری که منتشر شده است، تولید C3 به‌صورت آزمایشی در فاز اول از دی ماه سال جاری در خط تولید گروه خودروسازی سایپا آغاز شده و به همین منوال، فاز دوم تولید آزمایشی این خودرو نیز در اواخر اسفندماه سال جاری لغایت فروردین سال آینده شروع خواهد شد.

لازم به ذکر است، تولید انبوه و تیراژ بالا این خودرو هاچ‌بک از خرداد ماه سال آینده آغاز شده و درحال حاضر گروه خودروسازی سایپا درحال تجهیز خطوط تولید خود برای آماده سازی این امر مهم می باشد. همچین، این نکته نیز می‌بایست عنوان شود که با توجه به استقبال خریداران ایرانی از خودروهای فرانسوی از دیرباز تاکنون، ارزش گذاری بر روی این خودرو می‌تواند نقش اساسی را در پیروزی و یا شکست آن در بازار داخلی ایران ایفا کند و اگر این امر به‌درستی محقق نشود، سرنوشتی جز شکست و توقف تولید در انتظار C3 نخواهد بود. البته قیمت این خودرو همچنان نا معلوم است، اما به گفته کارشناسان، قیمت C3در ایران مابین 105 الی 140 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

حال بهتر است نگاهی به‌مشخصات این خودرو جذاب بی‌اندازیم. در رابطه با مشخصات این خودرو می‌بایست این‌گونه گفت که C3 با پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژ که قادر است قدرتی معادل 165 اسب بخار را تولید نماید وارد بازار ایران خواهد شد و در تولید آن از دو تریم رنگ متفاوت همچون قرمز و سفید استفاده شده و امکاناتی نظیر کروزکنترل، فرمان برقی، قابلیت تنظیم فرمان تلسکوپی در طول و ارتفاع، نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم ارتفاع نور اصلی چراغ جلو، شیشه‌بالابر برقی صندلی‌های جلو، شارژر ۱۲ ولت، کامپیوتر سفر، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین پارک عقب، سنسورهای جلو و عقب، مانیتور و رهیاب ماهواره‌ای را دارا است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا