مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

قیمت دنا پلاس توربو مشخص شد!

سرانجام پس از هفته‌ها کش و قوس، قیمت قطعی دنا پلاس برای مشتریانی که در سری اول این خودرو را ثبت نام کرده بوده‌اند، مشخص گردید. پیرامون همین موضوع، صبح یکشنبه مورخ 24/10/96، نخستین دعوت‌نامه ایران خودرو برای تکمیل وجه مشتریان صادر گردید که طبق این اعلامیه، قیمت قطعی دنا پلاس توربو برای مشتریانی که آن را در سری اول و با مدل 97 ثبته نام کردند، برابر با 52 میلیون و 900 هزار تومان معین گردید که خریداران پس از تکمیل وجه خود می‌توانند در مدت کمتر از 30 روز، خودروی مورد نظر را با رنگ دلخواه انتخاب و تحویل گیرند.

در همین رابطه، اما نقدهایی بر این دعوت نامه و اعلام قیمت وارد است. زیرا در حال حاضر قیمت دنا پلاس تنفس طبیعی در بازار داخلی به 55 میلیون تومان رسیده و اعلام قیمت دناپلاس توربو که حدودا 3 میلیون میلیون تومان از مدل تنفس طبیعی ارزان‌تر است، کمی غیرمنطقی و عجیب به‌نظر می‌رسد.

به اعتقاد فعالان این حوزه، این قیمت به‌صورت حتمی دچار تغییر خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک احتمال آن می‌رود که قیمت دنا پلاس توربو به بیش از 57 میلیون تومان برسد. شاید سوالی در این باره مطرح شود و عنوان آن بدین صورت باشد که به چه دلیل می‌بایست قیمت این خودرو افزایش یابد؟ در پاسخ به این سوال، این‌گونه باید گفت که همواره در بازار خودرویی ایران، هرگاه دو شرکت خودروساز دولتی خودرویی جدید را معرفی کرده اند، به‌دلیل استقبال بیش از حد و فراتر از انتظار خریداران، قیمت اولیه به‌صورت صعودی افزایش یافته و باعث ایجاد جوی آشفته در باره خودرو جدید می‌شود.

این امر به خودی خود مهم‌ترین مسئله در گرانی قیمت خودرو جدید است، اما مواردی همچون اضافه کردن آپشن‌های بیشتر و تغییراتی نسبتا جذاب در بدنه و ظاهر خودرو نیز از عوامل مهم افزایش قیمت این‌گونه خودروها قلمداد می‌شود و دلیل آن بدین خاطر بوده که مشتریان ایرانی با بودجه‌ای کمتر از 70 میلیون تومان غالبا به‌‌دنبال خودرویی پر آپشن با ظاهری جذاب بوده و کیفیت و ایمنی خودرو در اولیت آن‌ها جایی ندارد!

حال اگر بخواهیم نگاهی به مشخصات و امکانات دنا پلاس توربو نگاهی بی‌اندازیم، در بخش فنی باید به پیشرانه 1.7 لیتری دنا پلاس توربو که با نامEF7 شناخته می‌شود، اشاره کرد که به مولدهای توان بخش (توربوشارژ) مجهز شده و قادر است قدرتی برابر با 150 اسب بخار و 215 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. همچنین این خودرو شتاب اولیه‌ای برابر با 9 ثانیه را از صفر مطلق تا صدکیلومتر در ساعت از خود به‌ جای خواهد گذاشت و حداکثر سرعت آن برابر با 200 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

همچنین، در بخش امکانات رفاهی این خودرو از امکانات تقریبا کاملی برخوردار است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. زباله های وطنی اسکنه ماشین به این خوبی دیگه بیشتر از این چی میخوای؟

  2. قیمت بازار آزادش که بیش از هشتادمیلیون زدن تو سایتها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا