Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مقایسه هایما S5 و رنو کپچر

هر روز تنوع در بازار بیشتر می‌شود اما افزایش قیمت‌ها توانایی خرید مردم را تحت تاثیر قرار داده است. طیف وسیعی از مردم فقط توان خرید خودروهای داخلی را دارند و یا می‌توانند چند گزینه چینی را انتخاب کنند. همین باعث شده که خودروسازان چینی ایران را یک بازار امن برای خود بدانند و محصولات مختلف خود را برای عرضه در بازار ایران آماده کنند.

در ایران تقریبا شرایط کاملا به نفع خودروسازان است و مردم در آن جایگاه چندانی ندارند اما رشد خودروسازی چین باعث شده تا شاهد عرضه خودروهای تقریبا مناسبی در رده قیمتی ارزان نیز باشیم. اگرچه پیش‌بینی می‌شود این خودروها نیز از لحاظ قیمتی در آینده‌ای نه‌چندان دور دست نیافتنی خواهند شد اما می‌توان امید داشت که خودروهای زیر ۱۰۰ میلیون تومانی خوب نیز وارد بازار ایران شوند.

هایما S5 یک خودروی جدید چینی برای ایران است که در کارخانه خراسان، ایران خودرو مونتاژ می‌شود. این خودرو مشخصات جالبی دارد که می‌تواند در ایران مورد توجه قرار بگیرد. در بازار شاسی‌بلندهای کوچک ایران، محصولات دیگری نیز حضور دارند که یکی از آنها رنو کپچر فرانسوی است. خودرویی باکیفیت و شجره‌نامه‌ای مشخص. امروز در مجله چرخان به‌سراغ مقایسه این خودروها رفته‌ایم.

با ما همراه باشید…

طراحی

تجربه رنو باعث شده در سال‌های اخیر شاهد محصولاتی بی‌نقص و زیبا از این کمپانی باشیم. رنو کپچر نیز یکی از شاسی‌بلندهای زیبای اروپایی محسوب می‌شود که با چهره آن می‌توان ارتباط قوی برقرار کرد. خیلی از خودروهای هم‌ سایز کپچر در جهان با هدف رقابت با این خودرو عرضه شده‌اند تا بتوانند آن را از میدان کنار بگذارند. طراحی اسپورت و زیبای کپچر بیشتر مورد علاقه قشر جوان بوده و علاقه‌مندان زیادی را در ایران، به خود جلب کرده است. طراحی بخش عقب و جلویی کپچر باهم همخوانی خوبی دارد و نقص عدم یکنواختی طراحی در آن دیده نمی‌شود.

هایما اس ۵ را نیز می‌توان یک خودروی زیبا دانست. اگرچه جایگاه هایما به‌اندازه رنو در جهان پر رنگ نیست اما از لحاظ طراحی، اس۵ می‌تواند رقیب قدرتمندی برای کپچر باشد. هایما در طراحی محصولات خود از تجربه مزدا استفاده می‌کند و همین باعث شده با گذشت زمان کیفیت طراحی این برند نیز افزایش یابد. بدنه اسپورت و پر زرق و برق، با بخش‌های بزرگ توجه را به خود جلب می‌کند. چهره عصبانی و بدنه عضلانی، یک نمای خشن را در مقابل چشمان شما قرار داده است و بیشتر از کپچر حس قدرت را منتقل می‌کند. در طراحی بدنه اس۵ از خودروهای مطرح کره‌ای کمک گرفته شده که به وضوح می‌توان روح توسان را در جسم این خودرو دید.

از لحاظ طراحی اگرچه هایما اس ۵ از چهره خوش رخ و زیبایی بهره می‌برد اما نمی‌توان آن را برتر از کپچر دانست و محصول رنو از طراحی خاص و منحصر به‌فردی بهره می‌برد و با اختلافی نه‌چندان زیاد نسبت به هایما اس۵ برتر خواهد بود.

کابین

طراحی کابین بیش از حد ساده‌ کپچر برای برخی از افراد قابل قبول نبوده اما این نیز یک سبک از طراحی بوده که در خودروهای ارزان قیمت خارجی زیاد دیده می‌شود. متریال داخلی کپچر نیز در بین رقبای اروپایی از کیفیت پایین‌تری بهره می‌برد اما نمی‌توان گفت که این کیفیت از چینی‌ها نیز کمتر است.

هایما اس ۵ از کابینی شلوغ بهره می‌برد که زیبایی خاص خود را دارد. هایما را می‌توان در بین چینی‌های موجود در ایران از همه بهتر دانست و متریال داخلی این خودرو نیز اگرچه بخش‌های سخت زیادی دارد اما کیفیت بهتری نسبت به سایر رقبا دارد.

کابین هایما اس ۵ از لحاظ زیبایی و راحتی، نسبت به کپچر بهتر خواهد بود و شما در این کابین احساس رضایت بیشتری خواهید داشت.

تجهیزات

لیست تجهیزات رفاهی و ایمنی کپچر تقریبا کامل است و هر آنچه که شما به آن برای آسایش نیاز داشه باشید در این خودرو قرار داده شده است. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به کیسه‌هوای راننده، سرنشین جلو و جانبی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، سنسور اتوماتیک نور چراغ ها، آیینه جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن عقب، بدنه 2 رنگ، غربیلک فرمان چرمی، تودوزی چرم، رینگ آلومینیومی 17 اینچ، سیستم استارت دکمه‌ای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور (ECO-MODE) ، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، گرم کن صندلی های جلو اشاره کرد.

هایما اس ۵ نسبت به کپچر از تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتری بهره می‌برد، دقیقا همان چیزی که ایرانی‌ها بسیار دوست دارند. تهویه مطبوع اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، درگاه USB، امکان اتصال تلفن همراه به سیستم سرگرمی و برقراری تماس با بلوتوث، ناوبری ماهواره‌ای، دوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه، آنتن کوسه‌ای، پخش‌کننده‌ی DVD همراه با ۶ بلندگو، صندلی‌ برقی ردیف جلو با امکان تنظیم در ۶ جهت برای راننده و چهار جهت برای سرنشین کنار، ۶ کیسه‌ی هوای ایمنی، کمربندهای پیش کشنده جلو با امکان تنظیم ارتفاع و کمربندهای ایمنی سه نقطه ای عقب، ایزوفیکس برای اتصال گهواره کودک، قفل مرکزی ، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل درب‌ها پس از برخورد خودرو با مانع اشاره کرد.

 

از لحاظ تجهیزات، هایما اس ۵ با امکانات ایمنی و رفاهی بیشتر نسبت به کپچر، گزینه بهتری خواهد بود.

مشخصات فنی

رنو کپچر در ایران با پیشرانه کم‌حجم ۱.۲ لیتری و جعبه‌دنده‌ی خودکار عرضه شده که با وجود توربوشارژ مصرف قابل قبولی دارد. این پیشرانه قادر است ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز چیزی در حدود ۱۱ ثانیه است.

اگرچه قدرت پیشرانه این خودرو هیجان‌انگیز نیست اما توان قابل قبولی را ارائه می‌کند تا برای شما یک خودروی شهری قابل قبول باشد.

پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۲۳ نیوتن‌متر برای هایما اس۵ انتخاب شده است که تا اینجا می‌توان از آن رضایت داشت اما شتاب این هایما از کپچر کمتر بوده و در ۱۲.۵ ثانیه از صفر به صد می‌رسد و این می‌تواند نتیجه عملکرد ضعیف گیربکس این خودرو باشد. معمولا گیربکس‌های خودروهای چینی نام و نشان زیبایی دارند اما در عمل چندان موفق نخواهند بود.

هایما اس ۵ در بخش پیشرانه اگرچه قدرت بیشتری دارد اما گیربکس CٰVT به ‌اندازه گیربکس ۲ کلاچه کپچر عملکرد بی‌نقصی ندارد و قدرت موتور را تحت تاثیر قرارداده است.

کیفیت سواری

کپچر در بین طرفداران خودرو به یک محصول با کیفیت ساخت بالا و سواری نرم شناخته می‌شود که در جاده‌های صاف و هموار عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. سیستم تعلیق کپچر ضربات حاصل از ناهمواری‌ها را به‌خوبی از بین می‌برد اما این در سرعت‌های پایین صدق می‌کند. از لحاظ فرمان‌پذیری کپچر مانند یک اسب رام عمل می‌کند و هر آنچه که راننده می‌خواهد را انجام می‌دهد. فرمان‌پذیری این خودرو در پیچ‌ها کیفیت خوبی داشته و مطمئن عمل می‌کند.

هایما اس ۵ به علت وجود گیربکس CVT عملکرد بالایی ندارد و نسبت به مشخصات پیشرانه توقعات را برآورده نمی‌کند اما سواری نرم این خودرو را در خیابان‌های شهری می‌توان تضمین کرد در حالی که خودروهای چینی در جاده‌های ناهموار معمولا عملکرد خوبی ندارند. این خودرو در بخش هندلینگ می‌تواند با کپچر رقابت کند اما از لحاظ شتاب به‌اندازه کپچر عملکرد قابل قبولی ندارد.

قیمت

رنو کپچر فول با قیمتی در حدود ۱۲۰ میلیون تومان از طریق ایران‌خودرو عرضه می‌شود در حالی که در بازار قیمتی در حدود ۱۳۱ میلیون تومان دارد. تحویل خودروهای اس ۵ از سوی ایران‌خودرو انجام نشده اما قیمت نهایی این محصول ۸۹.۹۰۰.۰۰۰ تومان اعلام شده است. با توجه به قیمت این خودرو و مشخصاتی که دارد پیش‌بینی می‌شود اگر کیفیت لوازم آن بعد از گذشت مدتی افت ناگهانی نداشته باشد، استقبال از آن زیاد باشد و در آمار فروش و رضایت بتواند از کپچر بهتر عمل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.