مکمل بنزین
خبرداخلی

آخرین آمار تولید خودرو در خودروسازان داخلی؛ کرمان موتور جا ماند!

به گزارش چرخان، گزارشهای منتشر شده از صنعت خودروسازی کشور نشان از افزایش تولید خودرو در تمامی خودروسازان داخلی به جز کرمان موتور خبر می‌دهند. گزارشات منتشرشده برای آذرماه بوده که گروه صنعتی ایران‌خودرو در صدر تولیدکنندگان این ماه قرار گرفته است.

شرکت خودروسازی ایران‌خودرو 60324 خودرو در مدت مشابه سال گذشته به 65724 خودرو افزایش یافته است. در گزارش تولید خودرو منتشرشده نشان میدهد که شرکتهای تولیدکننده خودروهای چینی نیز بیکار نمانده‌اند که با افزایش حدود 3000 خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته توانسته افزایش تولید خوبی را ثبت نماید. تولیدات این شرکت خودروسازی از 4058 خودرو در آذرماه سال گذشته به 7339 خودرو در آذرماه سال جاری افزایش یافته است.

از دیگر شرکتهای خودروساز داخلی می‌توان به گروه خودروسازی سایپا به عنوان اصلی‌ترین رقیب ایران‌خودرو اشاره کرد که در آذرماه سال گذشته 52140 خودرو تولید داشته است که این رقم در آذرماه سال جاری به 58879 دستگاه خودرو افزایش یافته است.

صنعت خودروسازی کشور

 

 

 

 

 

کارمانیا دیگر گروه خودروسازی است که البته عمر زیادی از این شرکت نمی‌گذرد و به تازگی یکسالگی خود را جشن گرفته است توانسته تولید 55 خودرویی در آذرماه سال گذشته را به 160 دستگاه خودرو در آذر96 ارتقا دهد.

یکی از رشدهای درصدی بسیار بالا را شرکت خودروسازی بهمن ثبت کرده است که طی آذرماه 95 توانسته بود 358 دستگاه خودرو سواری تولید کند ولی این عدد در مدت مشابه امسال به رقم 1234 دستگاه خودرو رسیده است. همچنین شرکت خودروسازی بم که سال گذشته تولیدی نداشت، توانست در آذر 96 تعداد 32 دستگاه خودرو تولید و روانه بازار کند.

اما نکته آخر و جالب توجه در گزارش تولید خودرو در آذرماه، نزول تولیدات مربوط به شرکت خودروسازی کرمان موتور است که از 4558 دستگاه خودرو در آذر سال گذشته به 3388 دستگاه خودرو کاهش داشته است که البته با توجه به خبرهای خوبی که از همکاری‌های این شرکت و هیوندای منتشر می‌شود به نظر می‌رسد این نزول، مدیریتی بوده و در آینده جبران خواهد شد.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام.ایکاش 1000تاتولید می گردنند ولی خودروی با کیفیت تولید می شدایکاش!!!!

    1. پس سودهای کلان نصیب کی بشه عبدالرضای عزیز؟
      اینها از سود نمی گذرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا