Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بی‌نظمی در بازار خودروهای خارجی؛ سانتافه “خودجوش” 68 میلیون تومان گران شد!

به گزارش چرخان، بازار خودروهای وارداتی این روزها به قدری بی‌نظم شده است که یک خودرو توسط دو شرکت واردکننده دارای 2 قیمت متفاوت است و مشتریان سردرگم مانده‌اند که برای خرید مدنظرشان باید از کدام شرکت خرید کنند و از طرفی چرا باید خودرویی که تا دیروز n میلیون تومان بوده است، امروز با افزایش چند ده میلیونی روبرو شود در حالیکه چند وقت قبل نیز به بهانه‌های مختلف شامل افزایش تعرفه واردات خودروهای خارجی و نرخ ارز قیمتها بالا رفته بود و افزایش قیمتهای چندباره دلیلی جز سودجویی شرکتهای واردکننده از بی‌نظمی بازار ندارد.

بازار خودرو به قدری بهم ریخته و به اصطلاح “هرکی به هرکی شده است” که هر شرکت بنا بر صلاحدید و اصول خودش قیمت گذاری می‌کند و کلیه دستورالعمل‌های وزارت صنعت و معدن نادیده گرفته می‌شود. بلبشوی بازار خودرو باعث شده است که مشتریان نیز عطای خرید را به لقای آن ببخشند و از خرید خود منصرف شوند و مشاهدات نشان می‌دهد که خریدار نیز در بازار کم شده است و دود این بی‌نظمی در بازار خودرو که توسط خود شرکتهای واردکننده خودرو ایجاد شده است به چشم خودشان خواهد رفت.

اما ‌ارگان‌های مسئول دولتی در زمینه خودروهای وارداتی دائما از نظارت‌های دقیق بر قیمتهای جدید سخن می‌گویند و مردم را دلگرم می‌کنند که نمی‌گذارند شرکتها از قیمت‌های جدیدی که وزارت صنعت تایید کرده تخطی کنند ولی عملا چیزی به عنوان نظارت در بازار خودرو دیده نمی‌شود و به همین دلیل است که شرکتها می‌توانند هر کاری که دلشان می‌خواهد بکنند و مشتریان که دستشان به هیچ جا بند نیست، سردرگم بمانند.

هیوندای

از جمله قیمتهای بازار می‌توان به النترا 2018 وارداتی اشاره کرد که کرمان موتور به نمایندگی‌های خود اعلام کرده است که پیش فروش این خودرو را به صورت سه ماهه و با قیمت 198 میلیون تومان انجام دهند. از طرف دیگر شرکت رقیب کرمان موتور یعنی آسان موتور که واردات محصولات هیوندای را انجام می‌دهد در بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های خود اعلام کرده است که هیوندای النترا 2018 را با قیمت 161 میلیون تومان و تحویل 3 ماهه انجام دهند!

مشتریان این دو شرکت می‌گویند اگر دو خودرو یکسان است چرا تفاوت قیمت این چنینی دارد؟ اگر قرار بر گرانی است، النترا مد نظر آسان موتور چه ویژگی دارد که این مقدار ارزان است؟ یا اگر قیمت النترا 160 میلیون تومان است، چرا کرمان موتور گرانفروشی می‌کند و کسی نیست جلوی این شرکت را بگیرد؟

از دیگر شاهکارهای بازار خودرو، افزایش قیمت سانتافه 2017 است که کرمان موتور در یک شب بخشنامه جدید برای آن صادر کرد و قیمت این خودروی پرطرفدار را 68 میلیون تومان افزایش داد. نمایندگی‌های این شرکت در حال حاضر سانتافه را با قیمت 335 میلیون تومان می‌فروشند!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.