مکمل بنزین
گوناگونخبر

بهترین نوع سمند در بازار داخلی کشور کدام مدل است؟

بی‌شک یکی از بهترین محصولات تولیدی توسط ایران خودرو از 16 سال پیش تاکنون، سمند نام دارد. این خودرو به‌عنوان اولین محصول ملی گروه صنعتی ایران خودرو شناخته می‌شود و در حال حاصر از پرفروش‌ترین خودروهای داخلی است. پیرامون همین موضوع، حال در سلسله بررسی‌های وب سایت تحلیلی خبری چرخان، به‌سراغ معرفی بهترین مدل سمند در بازار خودرویی ایران می‌رویم. لازم به یاداوریست که سمند در چندین مدل مختلف تولید و عرضه می‌شود اما در این مطلب تنها بهترین نوع این خودرو ذکر شده است.

در همین رابطه، طبق نظر کارشناسان و خریداران خودروهای داخلی، سمند سورن با موتور ملی (ef7) بهترین نوع سمند در بازار خودرویی ایران است. این خودرو دارای ظاهری جذاب‌تر نسبت به سمند معمولی بوده و در دید کلی از چهره‌ای جذاب‌تر برخوردار است.

سمند سورن دارای دو نمونه بوده که نمونه اول دارای یک پیشرانه تنفس طبیعی و چهار سیلندر 1.7 لیتری بوده و نمونه دوم دارای پیشرانه چهار سیلندر 1.7 لیتری تنفس مصنوعی یا همان توربوشارژ است که مدل تنفس طبیعی سمند سورن قدرتی برابر با 114 اسب بخار و گشتاوری 155 نیوتن متر را تولید می‌کند و نمونه تنفس مصنوعی این خودرو به دلیل استفاده از مدلهای توان بخش (توربو)، قادر به تولید قدرتی برابر با 150 اسب بخار و گشتاوری برابر با 215 نیومتن متر است.

در رابطه با قیمت سمند سورن نیز می‌توان گفت که نمونه تنفس طبیعی این خودرو در حال حاضر قیمتی برابر با 39 میلیون و 500 هزار تومان را در بازار داخلی کشور دارا بوده و نمونه تنفس مصنوعی و توربوشارژ سمند سورن با توجه به قدرت بیشتر تولیدی، برابر با 42 میلیون تومان اعلام شده است.

لازم به ذکر است، سمند سورن توربو بزودی با مدل اتوماتیک وارد بازار داخلی خواهد شد و وظیفه ساخت گیربکس این خودرو به کمپانی بلژیکی پانچ واگذار شده است. همچنین، طبق اعلام مسئولان ایران خودرو قیمت احتمالی سمند سورن توربو اتوماتیک در محدوده 47 الی 49 میلیون تومان خواهد بود.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. تو را خدا جعبه سورن پلاس تغییر بدین به خدا از ال ایکس هم بدتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا