مکمل بنزین
گوناگونخبر

تفاوت سمند LX با X7 در چیست؟

بی‌شک، خودرویی همچون سمند را می‌توان یکی از پرطرفدارترین محصولات داخلی در بازار خودرویی ایران برشمرد. پیرامون همین موضوع، در سلسله بررسی‌های وب سایت تحلیلی خبری چرخان، حال نگاهی به تفاوت‌های سمند LX با X7 می‌اندازیم.

به‌طور کلی با توجه به پیشرانه xu7 که بر روی هر دو خودرو مورد استفاده قرار گرفته است، تنها تفاوت میان دو خودرو سمند LX با X7 را می‌توان نمای ظاهری و برخی بهینه سازی‌های صورت گرفته شده عنوان کرد.

در واقع سمند X7 اولین محصول ملی ایران خودرو بود که در اواخر سال 1380 وارد بازار خودرویی کشور شد و توانست با طراحی ظاهری و داخلی نسبتا خوب خود، عده زیادی از خریداران را به سوی خود جلب نماید. اما پس از گذشت 4 سال، گروه صنعتی ایران خودرو تصمیم به ایجاد تغیرات ظاهری (فیس لیفت) در این مدل گرفت و سمند جدید را در با نام LX و همان پیشرانهxu7 راهی بازار داخلی کرد.

حال اگر بخواهیم تفاوت موجود مابین این دو خودرو را بیان کنیم، می‌بایست به‌سراغ نمای ظاهری این دو مدل برویم. همان‌گونه که گفته شد، سمند LX در واقع نمونه جدیدتر X7 بوده و در بخش‌هایی همچون چراغ‌های عقب و جلو پنجره بخش ابتدایی (در مدل‌های 96 و 97) نسب به مدل پیشین، تغییراتی را داشته است.

همچنین، طبق گفته مسئولین ایران خودرو، سمند LX در مقایسه با مدل X7 از بدنه با کیفیت تر برخوردار بوده و با توجه به بهینه سازی‌های انجام شده در بخش پیشرانه، میزان آلایندگی و مصرف سوخت این خوردو نسبت به X7  کمتر است.

 لازم به یاداوریست که طبق اعلام سازمان استاندارد، با توجه به بهینه سازی‌های انجام شده، پیشرانه استفاده شده در این دو مدل (طبق استانداردهای جدید کیفی) همچنان فاقد استانداردهای لازم بوده و در آینده‌ای نزدیک، سمند LX نیز می‌بایست از خط تولید گروه صنعتی ایران خودرو خارج شود.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. واقعا دمتون گرم خسته نباشید ما به هراطلاعاتی ک بخواهیم ازطریق شمادستیابی پیدا میکنیم

    1. تا سال نود یکی هستن اصلا تفاوتی ندارند حتی سورن ولی هندلینگ اپشن های ال ایکس بیشتره به نظره من الان دیگه سمند نخر یه زره پول بیشتر بزار سورن پلاس بخر چون خیلی آپشن های خوبی داره کروز داره هندلینگ عالی سوخت کم خوشگل تر از سمند هم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا