مکمل بنزین
گوناگونخبر

پاسات و تیگوان ملعبه پرسود برای دلالان بازار خودرو؛ 100 میلیون بالای قیمت!

به گزارش چرخان، چندی پیش شرکت ماموت خودرو اولین سری خودروهای برند فولکس واگن، پاسات و تیگوان را با قیمت 275 و 289 میلیون تومان به مشتریان عرضه کرد که استقبال خوبی از سوی آنها نشد و البته این عدم استقبال دلایل مختلفی داشت ولی طبق بررسی‌های صورت گرفته، اکثر ظرفیت خودروهای فولکس واگن توسط عده‌ای سودجو خریداری شد.

شرکت ماموت خودرو در اواسط دیماه اقدام به پیش فروش 2 خودروی فولکس واگن کرد که در هفته اول مشتریان این دو خودرو صرفا دلالانی بودند که حواله این خودرو را تحویل گرفتند و پس از انجام خریدهایشان شایعه‌ای را در بازار به راه انداختند که طبق این شایعات، گفته میشد که ماموت خودرو در قیمت‌گذاری شکسته خورده و پیش‌فروش انجام شده برای محصولات فولکس واگن شکست خورده است. حتی گفته شد که پیش‌فروش متوقف شده و ماموت خودرو صرفا خودروی مشتریان ثبت نامی هفته اول را تحویل خواهد داد که تعداد اندکی هستند!

فولکس‌واگن

بیشتر بخوانید: خودروهای فولکس واگن تیگوان و پاسات به مشتریان تحویل داده شد + تصاویر

البته این شایعات کذب بود و باعث شد بسیاری از مشتریان بالفعل این برند معروف و با کیفیت نتوانند از این پیش‌فروش استفاده کنند ولی پس از تحویل خودروهای ثبت نامی که طی چند روز گذشته انجام شد، بازار آزاد این خودروها تشکیل شد که قبل از تحویل پیش‌بینی میشد قیمت بازار آزاد این خودروها چیزی در حدود 20 تا 30 میلیون تومان تفاوت قیمت داشته باشد.

این مقدار تفاوت قیمتی، طبیعی به نظر می‌رسید ولی وقتی که تیگوان و پاسات به بازار وارد شدند، دلالان مرحله دوم اقدامات خود را انجام دادند و با راه انداختن یک شوی دیدنی! قیمت دو خودرو را تا 400 میلیون تومان بالا بردند!

پاسات

 

جالب است بدانید که وقتی شایعه عدم استقبال مردم از پیش‌فروش ماموت خودرو منتشر شد تصور میشد که تعداد انگشت شماری از این خودروها وارد بازار شوند ولی دو روز بعد از تحویل خودروها، در اکثر نمایشگاه‌های خودروی تهران این دو خودرو وجود داشتند و بسیاری از دلالان نیز اقدام به عرضه این خودروها کردند که نشان میداد اکثر ظرفیت این خودروها توسط دلالان خریداری شده است!

 

تیگوان

قیمت پاسات در نمایشگاه‌ها چیزی در حدود 350 میلیون تومان اعلام شد که در هنگام ثبت‌نام با پرداخت 275 میلیون تومان خریداری شده بود و قیمت تیگوان نیز که با 289 میلیون تومان ثبت‌نام شده بود حتی تا 400 میلیون تومان رفت و فروخته شد و در حال حاضر با قیمت 385 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود!

امیدواریم مسئولین مربوط به بلبشوی ایجاد شده در بازار خودروهای خارجی وارد شده و از این نوع سو استفاده‌ها جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. از ماموت خودرو با اون همه تجربه در زمینه تجارت بعید بود از این دلال های بی صفت رو دست بخورد امیدوارم در قیمت گذاری مرحله بعد کاری کند که دلال ها به غلط کردم بیفتند

  2. نمایندگیها خودشون تعداد بالا وبا قیمت پایین به دلال می فروشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا