مکمل بنزین
خبرداخلی

سایپا شفاف‌سازی کرد؛ خودروی جدیدمان به رنو-نیسان ارتباطی ندارد!

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به اخبار منتشر شده از همکاری احتمالی این شرکت با گروه خودروسازی رنو-نیسان در هند، اطلاعیه را از طریق مدیر پروژه محصول جدیدش منتشر کرد که علاوه بر تایید وابسته بودن این محصول به این گروه خودروسازی ایرانی، ارتباط این محصول را با گروه رنو-نیسان هند تکذیب کرد.

در هفته‌ای که گذشت اخبار زیادی از فعالیت‌های خودروسازهای ایرانی در فضای رسانه‌ای کشور منتشر شد که شاید مهم‌ترین خبری که در این هفته توجه همگان را جلب کرد، انتشار یک تصویر مخفیانه از محصول جدید گروه خودروسازی سایپا بود که توسط رسانه‌های هندی منتشر شد. این خودرو که با آرم این شرکت و طراحی‌های شبیه به خودروهای سیتروئن بود با گمانه‌زنی رسانه‌ها به همکاری سایپا و گروه خودروسازی رنو-نیسان ارتباط داده شد که دلایل مختلفی نیز برای این کار مطرح شد.

ذبیحیان مدیر پروژه محصولات جدید سایپا در مورد این خبر و جزئیات منتشر شده از محصول سری این شرکت گفت: این محصول جدید سایپا صرفا برای انجام تست‌های مربوط به کالیبراسیون به شرکت بوش هند انتقال داده شده بود و خبرهای مربوط به همکاری رنو-نیسان با سایپا حقیقت ندارد.

فرهنگ ذبیحیان در ادامه گفت: انتقال محصول جدید شرکت به هند برای انجام تست‌های کالیبراسیون به قراردادی که مگاموتور با بوش آلمان انعقاد گرده است برمی‌گردد. طبق قراردادی که مگاموتور با شرکت بوش آلمان دارد، محصولات این گروه خودروساز ایرانی برای انجام تست فوق‌الذکر، به شرکت بوش هند منتقل شده تا این مراحل را پشت سر بگذارد.

وی در ادامه افزود: البته انجام کالیبراسیون در هند مرحله اول این تست است که طبق توافقات در نمایندگی هند این شرکت انجام می‌گیرد ولی برای مرحله دوم این محصول به آلمان ارسال می‌شود تا تست‌های کالیبراسیون در شرکت بوش آلمان صورت بگیرد. البته این خبر را نیز اضافه می‌کنم که مرحله دوم نیز در حال انجام است و به زودی تست‌های کالیبراسیون محصول جدید سایپا به پایان خواهد رسید.

مدیره پروژه محصولات جدید این شرکت ایرانی در پایان گفت: رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی از همکاری جدید سایپا با شرکتهای رنو و نیسان داشتند که از همینجا اعلام می‌کنم پروژه جدید شرکتمان ارتباطی با این شرکتها نداشته و محصول جدید ما با همکاری این شرکتها تولید نمی‌شود. همانطور که اشاره شد، صرفا یک مرحله از مراحل تولید محصول جدید در هند انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: محصول جدید سرّی سایپا در هند لو رفت ! + مشخصات احتمالی

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا