مکمل بنزین
خبرداخلی

ایران تا 2 ماه آینده میزبان برندهای مطرح خودروسازی دنیا خواهد بود

به گزارش چرخان، با برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در کشورمان همکاری‌های جدیدی در صنعت خودروسازی کشور ایجاد شد که طی آن شرکت‌های داخلی کشور توانستند با شرکت‌های بزرگ و مطرح دنیا توافقاتی را صورت دهند و مقدمات حضور آنها را در کشور فراهم کنند که از جمله آن می‌توان به احتمال بالای حضور شرکت‌های قطعه‌ساز و خودروساز دنیا در زمینه خودروهای سنگین در کشورمان تا 2 ماه آینده اشاره کرد.

محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت در مصاحبه‌ای که با خبرنگاران داشت گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته و تلاش‌هایی که در داخل کشور صورت گرفته است طی دو ماه آینده شرکت‌های بزرگ و برند خودروسازی دنیا و همچنین شرکت‌های قطعه‌ساز معروف بین‌المللی وارد کشور خواهند شد تا بتوانند در زمینه تولید خودروهای مختلف از جمله خودروهای سنگین مشارکت کرده و در این مسیر شرکای ایرانی را همراهی کنند.

وی در ادامه افزود: طبق برنامه‌ای که وزارت صنعت دارد، می‌خواهیم خودروهای فرسوده سنگین را نوسازی کنیم و برای این کار به همکاری برندهای معتبر دنیا نیاز داریم. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته می‌خواهیم در سال اول در حدود 70 هزار خودروی سنگین فرسوده را نوسازی کنیم و در سال دوم این تعداد به عدد 90 هزار خودرو خواهد رسید. خودروهای فرسوده شامل اتوبوس، کامیون، کامیونت و مینی‌بوس خواهد بود.

خودروهای سنگین خودروسازی

صالحی‌نیا در ادامه پیرامون شرکت‌های بین‌المللی گفت: ما در زمینه همکاری با شرکت‌های بزرگ خودروسازی برای نوسازی ناوگان سنگین کشور محدودیتی نداریم و حتی برندهای کشور آمریکا نیز می‌توانند در صورت تمایل و توافق وارد این بحث شده و در نوسازی خودروهای فرسوده کشور همکاری کنند. برای این کار نیاز به حدود 10 میلیارد دلار سرمایه داریم که وزارت صنعت از طریق بانکها و همچنین وزارت نفت نسبت به تامین این بودجه اقدام کرده است و امیدواریم با تامین سریع این بودجه نسبت به انجام اهداف تعیین شده اقدام کنیم.

وی در پایان اضافه کرد: طبق طرحی که ما داریم 20 درصد هزینه خودرو توسط خود صاحب آن تامین می‌شود و مابقی به صورت تسهیلات به وی پرداخت می‌گردد.منابع ارزی مورد نیاز از طریق صندوق ذخیره ارزی تامین شده و جای نگرانی نیست.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا