مکمل بنزین
گوناگونخبر

خرید نزدیک به 10 درصد سهام دایملر توسط جیلی!

شرکت خودروسازی و درواقع هولدینگ جیلی که متعلق به کشور چین است، هم‌اکنون صاحب 9.69 درصد از سهام شرکت دایملر شده است. تعداد سهامی که ارزشش برای تبدیل کردن مدیرعامل این شرکت به یک میلیاردر کافی است. بر اساس خبرگزاری رویترز، اگر این پیشروی شرکت بلندپرواز و البته سرمایه‌دار چینی ادامه پیدا کند، این شرکت می‌تواند به مهره‌ی مهمی در صنعت خودرو و البته حوزه‌های دیگر فعالیتش تبدیل شود.

بر اساس گفته‌های مدیرعامل جیلی، لی شوفو، احتمال دارد که تنها یک، دو یا سه بازیگر اصلی در این زمینه که امروزه وارد صفحه رقابت شده‌اند در آینده نیز وجود داشته باشند. او فکر می‌کند، شرکت‌ها و تولیدکننده‌های موجود حال حاضر می‌بایست برای ساختن فن‌آوری آینده و پیشبرد اهداف اصلی‌شان با یکدیگر متحد شده و اهداف خود را یکی کنند.

در این مورد، اهداف آینده و البته پیشبرد یک‌جانبه این اهداف می‌تواند ساخت خودروهای برقی و خودرانی باشد که در آینده نه‌چندان دور بازار را تسخیر خواهند کرد. شرکت جیلی نیز برای به دست آوردن فن‌آوری و بازار خودرویی آینده، سعی می‌کند تا سهام‌دار شرکت‌های بزرگی در سراسر دنیا مانند دایملر شود. اقدامی که می‌تواند منجر به تبدیل‌شدن این شرکت به یک هولدینگ غول‌پیکر شود.

باید گفت خرید اخیر شرکت جیلی برای سهام دایملر چیزی حدود 9 میلیارد دلار ارزش داشته و جیلی پول بسیار زیادی را برای این خرید خود هزینه کرده است.

اگر لی شوفو بادید بسیار بلند پروازانه و البته دور از انتظار خود، تنها دو یا سه شرکت خودروساز را برای آینده در ذهن خود مجسم می‌کند؛ زیرا در حال حاضر ده‌ها شرکت خودروسازی بزرگ و کوچک در سراسر دنیا مشغول ساخت خودرو و رقابت بر سر آینده هستند.

شرکت جیلی در حال حاضر سهامدار شرکت‌هایی مانند لوتوس انگلیس و ولوو سوئد بوده و در کشور چین نیز با بلندپروازی‌های خود مشغول ساخت خودروهایی برای رقابت با دیگر خودروسازان مطرح جهانی و تبدیل‌شدن به یک بازیگر مهم در این صنعت است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا